Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 65

Ämne: vilken?

  1. #1

    Standard vilken?

    Jag går i tankarna om en vinge, det blir min första vinge då jag bara flugit multirotors i dagsläget och för 15 år sedan en del flygplan med förbränningsmotorer.

    Jag har kikat en del på skywalker x8 men intresset finns även för rv jet eller hobbykings kopia (antar att det är en ren kopia av rv jet?) av Go Discover.

    Vilken har de bästa förutsättningarna för mig som inte flugit så mycket vinge? Jag skall självklart flyga FPV med den.

    Det som spelar stor roll då jag har ett berg med 3s 5500mah lipos hemma till quads och hexas så vore det klockrent om det skulle gå att använda dem även till planet.

  2. #2
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Jag skulle lägga mina pengar på denna:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mm_PNF_V2.html

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har precis börjat flyga med min nya X8 och som film/foto plattform är den perfekt, som bus maskin är den lite för trög och stor. Jag kör på 4 celler och igår drog den mellan 6-8 A i planflykt runt 35 km/h. dvs efter 30 minuter i luften gick det åt 4000mA eftersom jag hade 8000mA med mig upp så var det jag som ville ner. Nu skall en gimbal monteras för att ta bort skakningarna i kameran.

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Jag går i tankarna om en vinge, det blir min första vinge då jag bara flugit multirotors i dagsläget och för 15 år sedan en del flygplan med förbränningsmotorer.

    Jag har kikat en del på skywalker x8 men intresset finns även för rv jet eller hobbykings kopia (antar att det är en ren kopia av rv jet?) av Go Discover.

    Vilken har de bästa förutsättningarna för mig som inte flugit så mycket vinge? Jag skall självklart flyga FPV med den.

    Det som spelar stor roll då jag har ett berg med 3s 5500mah lipos hemma till quads och hexas så vore det klockrent om det skulle gå att använda dem även till planet.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    Jag rekommenderar givetvis RVJET men jag är partisk. Två av dess designers är mycket aktiva här på forumet och hjälper gärna till. Det är en bra kompromiss med avancerad nos gimbal och klarar både långsam stabil flygning och aggressiv flygning på mycket låg höjd.

    Skywalker X8 klarar av mycket lastkapacitet.

    Phantom är billig.

    HK GoDiscover är i min mening skräp. HK ville ta fram något som "ser" avancerad ut men kvaliteten suger och nosdomen har massor av distortion och reflektioner.

  5. #5
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag tror nog också att RVJet är den som täcker nästan allas behov.

    Skall man bara prova på, kan jag rek. HK billiga vingar, men då köper man sig snart en ny bättre inom kort och då har det helt plötsligt blivit dyrt och dyrare än ett bra köp från början.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #6

    Standard

    Skywalker är ju så sjukt läcker att titta på!
    Den som PinDuke länkade till tittade jag på först, problemet var att jag googlade som sjutton på den för att se vilket det största batteriet var som gick att trycka i men hittade inget. Kikat en hel del på flite tests filmer och såg Rv Jet där för ett tag sedan och blev sjukt intresserad av det, sen får jag nog erkänna att jag tycker mer om att flyga med fast kamera istället för gimbal då man får lite mer känsla hur planet ligger i luften.

    Så kopian på rv jet går bort!

    X8 eller phantomen på HK då, behöver jag ha en x8 för min utrustning? Man kanske ska satsa på den lite mindre så man får både fpv och busplan i ett? Blir det bra flygning med 3s i x8 annars?

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Utrustning o X8, välj vad du vill, den sväljer allt. Tittade i en RV idag och insåg att den ändå var rätt trång i kroppen.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Standard

    RVJ specades först att användas med 3S3Ah (om man flög med GP) eller 3S6Ah (om man flög med CCTV-kamera) så det är i förhållandet till det mycket plats.

    Jag flyger med 3S10Ah och ska snart testa 3S16Ah. Men visst är X8an bra mycket större.

  9. #9
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Samt tar större plats i bilen!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #10

    Standard

    RVjet har fan ingen vidare kvalitet märkte jag idag...... Känner mig helvetes blåst på 250$ är ju nästan värre en TGY 9x eller ja med tanke på priset så är den sämre än 9x. Kommer bild och video på rvjet tråden idag.

  11. #11

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Är väl inget fel på 9x ?

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    RVjet har fan ingen vidare kvalitet märkte jag idag...... Känner mig helvetes blåst på 250$ är ju nästan värre en TGY 9x eller ja med tanke på priset så är den sämre än 9x. Kommer bild och video på rvjet tråden idag.
    Ett roderhorn gick sönder och du hade monterat det utan lim vilket ökar risken för att de ska gå sönder. Om du tycker att du är blåst på hela modellen pga detta så tycker jag att du ska kontakta RV. De brukar inte vara omöjliga med reservdelar om du vill laga den.

  13. #13

    Standard

    Kvaliten på rvjeten och servicen hos rangevideo är suverän , jag smacka in i en tall med min i full fart inga problem och servicen är firstclass , tyckte en av mina vingar såg lite dålig ut när jag köpte min ( inget som försämrade flygegenskapen ) mailade och vips låg det 2 nya i lådan .
    Tror inte jag hadde fått den servicen hos hobby king .
    Och alla roderhorn ska limmas för att få full hållbarhet

  14. #14
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Hur mår RV av vikten med 10 Ah, verkar den piggare, får mer dynamik eller bara blir svårare att landa. Vilka tider får du med 10 A? Vad förväntar du dig av 16A?


    QUOTE=Boopidoo;347704]RVJ specades först att användas med 3S3Ah (om man flög med GP) eller 3S6Ah (om man flög med CCTV-kamera) så det är i förhållandet till det mycket plats.

    Jag flyger med 3S10Ah och ska snart testa 3S16Ah. Men visst är X8an bra mycket större.[/QUOTE]
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #15

    Standard

    Med RVs 3S10Ah och deras powerpack så får jag ut 800W när jag startar så där är det inga problem, den flyger ur handen.

    Jag har ännu inte testat att flyga långsamt men räknar med flygtider kring 50min. Med 3S16Ah 70min kanske? Men det är ju lite trist att flyga rakt och energieffektivt. Men man kanske måste testa, på söndag är det flygdag på RFK Fyris så man kanske ska testa lite endurance då... aktivera RTH eller position hold och fika lite.

    Jag har dock inte 16Ah-batteriet ännu. Och när jag får det blir det start med bungee då batteriet bara är på 2 eller 4C

  16. #16

    Standard

    Tack för era kommentarer! Det lutar mer och mer åt en X8! Vilken motor, propeller och esc bör jag ha till mina 3s 5500mah batterier? Jag har några outrunners både 1000kv och 2200kv motorer liggandes samt några 30A esc´s samt en jäkla massa 10x4.5 samt 10x4.7 props liggandes och skräpar. något som går att använda, det är rester från quadbyggen jag gjort.

  17. #17

    Standard

    3DRobotics har en X8 som inte är så stor samt att den och deras andra multicoptrar är uppbyggda av väldigt enkla delar och inte en massa specialfästen och klik-klik-lösningar som knappast går att få tag på om nåt år. Går en del sönder är det bara att skära ut en ny i lämpligt material utan alla hål om man så vill.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  18. #18

    Standard

    Härligt! Skall kika på den!
    Såg precis flite tests review på skywalker X8 och man får tydligen inte flyga speciellt fort med den pga att den kan skaka sönder. Och som sagt, vill gärna ha en FPV vinge som både funkar som busplan samt mysflygningar. Så kanske är rv jet ett bättre val? Eller en phantom kanske?
    Mobius eller min gopro 3 skall funka som main kamera samt som sagt ett 5500 3s batteri minst.

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    rvjetten med korta vingen är helt klart en busfpvmaskin.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #20
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Duger inte 130 km/h?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •