Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 65

Ämne: vilken?

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theailer Visa inlägg
    Var tog canarden vägen?
    Den är för v2 som är testad men inte av mig.

  2. #42

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Jaha. Den såg dö fräck ut. Kanske jag skulle ta å bygga mig en sådan

  3. #43

    Standard

    Gör det, det tar en kväll inklusive allt.

    Jag använde UHUpor men det går även snabbaremed smältlim.

  4. #44

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Det funkar med väl med golv värme isolering från Hornbach? Iom att allt ska vara rakt, eller ?

  5. #45

    Standard

    Ja är inte det samma som depron?

  6. #46

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Kanske. Det går iaf inte att böja.

  7. #47

    Standard

    Så där. Det blev en FX-61 vinge med Arkbird autopilot. Till det en tilt/pan-kamera plattform som kommer styras via fatshark.
    Immersion 600mw fatshark sändare.
    mottagaren blir en walkera rx1002 moddad med SMA connectors i ändarna för lite andra antenner då det visat sig funka betydligt bättre.
    Är ju lite ny på det här med cellplast, om man vill måla allt svart, vad använder man för typ av färg om man inte vill airbrusha?

  8. #48
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Varför måla den svart, smyga på natten? Du får bara en massa problem med att den blir för varm vid direkt solljus.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #49

    Standard

    bland annat så är det mycket lättare att hålla koll på den i luften, sen gillar jag svarta modeller, så sjukt snyggt =)

  10. #50

    Standard

    Lättare!? Min rvjet var otroligt svår att se i luften när man flög los. En annan negativ grej med svart är att den blir mycket svårare att hitta när du kraschar.

  11. #51

    Standard

    Jag tycker inte att det är så stor skillnad mellan helvita eller helsvarta modeller. Det bästa är givetvis olika färg på ovan och undersida. Men vill han måla den svart är det ju bara att måla. På EPO passar nog de flesta spray färger, EPO tål det mesta.

  12. #52
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag målar gärna seglare svarta på undersidan för bättre kontrast, men ovansidan vete f.n. Får problem med värme i gassande sol, risk för överhettning av både modell och elektronik. Måla den svart men montera ett paraply som skuggar modellen när du flyger på sommaren.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #53

    Standard

    Min nästa RVJET blir för övrigt helvit. Ska måla PnT samt skidan vit. Sedan ska den givetvis också utrustas med diverse via 3d-printade grejer (luckor, pitothållare etc. Nu ska jag bara hitta en lämplig vit plast att laminera vingspetsarna med. Tips?

  14. #54

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har precis tillbringat ett par dagar på hammars backe i Skåne med hangflygning och FPV. RVJETen gick riktigt bra med långa snabba repor längs med strandkanten. En kompis hade en Phantom som såg ut att flyga riktigt fint och stabilt men med orginalmotor så går den inte att jämföra med rvjeten som är MYCKET snabbare. Vill man inte lägga pengarna på en rvjet så skulle jag nog rekommendera phantomen. Dock är det lugnflyg som gäller med den. X8:an har jag från säker källa hört är mycket känslig för vingflutter högre hastigheter. Induceras antagligen från de uppsvängda vingspetsarna och en för flexibel vingkonstruktion.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #55
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Sssss, berätta inte det, min har stora öron/vinglets.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #56

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag är rackarns nöjd med min Phantom. Har visserligen bytt motor, ESC och propp till pryttlar jag hade liggande samt bättre servon.
    Flyger kalasfint med APM 2.5, men inte samma racer som RVJET.

  17. #57

    Standard

    Flunk: Vad har du bytt till för motor och props?
    Körde maiden med min phantom idag med Arkbird FC. Tyckte stabilisation mode var riktigt ryckigt och man kommer inte upp i mer än ca 30-45km/t. Riktigt jobbigt i motvind då planet står mer eller mindre still i motvind (12km/t). körde mer eller mindre fullgas alla flygturer idag då det var svårt att hålla det uppe pga svag motorkraft.

  18. #58

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag kör med en Turnigy NTM Prop Drive 35-36A 910kv och en APC 10x6 propp.
    Bytte ESC till en 40A Hobbywing som också låg i lådan.

    Fortfarande ingen raket, det kommer den aldrig bli men nu drar den ganska bra.

  19. #59

    Standard

    Tack för info! Vad har du för batteri och flygtid?

  20. #60

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Turnigy Compact 3S 4000mAh
    Har aldrig flugit ur acken helt, skulle gissa 20-30min varierad flygning.snålflyger man kan man nog vara uppe 45min.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •