Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: vilken?

  1. #61

    Standard

    Någon som har testat Talon?
    Är sugen på något som kan ta färdas längre än 24km som min epp-fpv gör. Tydligen så ska den flyga ungefär lika länge som jag kan med min epp-fpv (40-45min) men den har en högre cruise hastighet. 24km/h i motvind kan va lite drygt

  2. #62

    Standard

    45min låter lite väl otroligt, det innebär en snittförbrukning på endast 5.3A varav FPV-utrustningen kanske drar 0.5-1A.

  3. #63

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    45min låter lite väl otroligt, det innebär en snittförbrukning på endast 5.3A varav FPV-utrustningen kanske drar 0.5-1A.
    Hehe, ja, kanske lite högt räknat.. Fast jag räknade med hjälp av bra termik, inte för att jag vet hur man gör men, men...

  4. #64

    Standard

    Grejen med termik är att de dagar det finns mycket stig finns det även lika mycket sjunk, dvs om man inte aktivt letar efter termikblåsorna så kvittar det.

  5. #65

    Standard

    Här är en som gör en review.
    Kollar man från 10.12 in i filmen så säger han flygtiden.


    Min Fx-61 sög första flygningarna, 10 minuter sen var mitt 3s 5500mah batteri slut. Stod i mitt Arkbird att den gjort åt 460mah men i själva verket så var det 4800mah.. Idiot som jag var hade jag ju självklart vänt propellern fel . Efter att ha monterat så många props genom åren, hur stor är sannolikheten för att man då vänder den fel. Suck!
    Hoppas på runt 40 min flygtid iaf, det enda jag har utöver Arkbird som drar är immersion 600mw, gopro samt hobbykings Pan/tilt gimbal. Har dock ej monterat den än, hoppas den inte kommer göra allt för stort luftmotstånd. Ska göra lite tester, blir det för mycket så får det bli att montera en liten kamera på en mindre pan/tilt ställning.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	44627(1).jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	38,7 KB 
Id:	46087

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •