Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Hundar eller RC-flyg?

  1. #1
    Ernies avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    59
    Jobb
    Boendestödjare inom psykiatri i Hässelby
    Klubb
    Ingen! men är öppen för förslag

    Standard Hundar eller RC-flyg?

    Upp till kamp, återta Grimsta-fältet från hunden.
    Hundar är lättskrämda djur, flyg lågt.
    överaska, anfall gärna i formationer.
    Driv dem till skogs, där finns många fina träd för hunden att pinka på:-)

    Välkommen att besöka min hemsida http://helikopter.me

    Här ligger Grimsta-fältet

    OBS!
    Hoppas ni förstår att jag skämtar lite här, klart att vi inte ska anfalla levande varelser med våra radiostyrda flygfarkoster, men jag tror dock att om ett gäng glada rc-piloter samlas och flyger på detta almänna fält så kanske hundägarna tar ut svängarna lite, detta är ett stort fält, det finns plats för alla. Själv skulle jag aldrig jaga hundar med mina flygfarkoster, det är nog snarare hundarna som ibland försöker jaga fatt mina flygfarkoster:-)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dog.jpg 
Visningar:	209 
Storlek:	164,2 KB 
Id:	45484
    MvH/Ernie
    Senast redigerat av Ernie den 2014-05-11 klockan 20:54.
    Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte
    fungerar! - Albert Einstein

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Är Grimsta-fältet ett 'officiellt' klubbfält? Alltså nåt som nån klubb äger eller arrenderar?
    I så fall är det väl ganska lätt att motivera en avstängning för utomstående hundar, i annat fall blir det nog svårt att förespråka att det ska används till modellflyg.
    Retroholic!

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Dock tveksam till att anfall är bästa försvar i den här situationen. Förståelsen lär inte öka direkt.

  4. #4
    Ernies avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    59
    Jobb
    Boendestödjare inom psykiatri i Hässelby
    Klubb
    Ingen! men är öppen för förslag

    Standard

    Hoppas ni förstår att jag skämtar lite här, klart att vi inte ska anfalla levande varelser med våra radiostyrda flygfarkoster, men jag tror dock att om ett gäng glada rc-piloter samlas och flyger på detta almänna fält så kanske hundägarna tar ut svängarna lite, detta är ett stort fält, det finns plats för alla. Själv skulle jag aldrig jaga hundar med mina flygfarkoster, det är nog snarare hundarna som ibland försöker jaga fatt mina flygfarkoster:-)
    MvH/Ernie
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dog.jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	164,2 KB 
Id:	45480Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4all.png 
Visningar:	204 
Storlek:	121,5 KB 
Id:	45485
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	100_2485.jpg 
Visningar:	240 
Storlek:	187,4 KB 
Id:	45481   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0.jpg 
Visningar:	221 
Storlek:	34,0 KB 
Id:	45482   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Plane Humo funny picture (34).jpg 
Visningar:	232 
Storlek:	12,2 KB 
Id:	45483  
    Senast redigerat av Ernie den 2014-05-11 klockan 21:47.
    Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte
    fungerar! - Albert Einstein

  5. #5

    Standard

    Det är hässelby modellflygklubbs fält. Finns inga tider eller restriktioner överhuvud taget, ganska fantastiskt egentligen eftersom det ligger nära både bostadsområde och rekreationsområde. Tror vi ska va ganska glada att vi får flyga där, gissar att det är slut med det om vi bråkar för mtcket eller det händer en olycka.

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Det råder väl koppeltvång inom Stockholm stad hela vår och sommar sesången eller?
    Tobbe

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbepostis Visa inlägg
    Det råder väl koppeltvång inom Stockholm stad hela vår och sommar sesången eller?
    Tobbe
    Gäller i hela Svedala!

  8. #8

    Standard

    Som hundägare själv skulle jag aldrig komma på tanken att släppa lös hunden där folk flyger RC. Men det kanske bara är jag.

  9. #9

    Standard

    Det är nog det som är lite av problemet, det är ett väldigt bra ställe att låta hundarna springa fritt på, som dessutom är avsett för det (men inte inhängnat så rent tekniskt måste de kanske hålla hundarna kopplade). Så när rc flygarna kommer fram så är det väl så lagom kul kan jag tänka. Även vanliga flannörer har kommenterat flygningen, landningsfältet ligger i anslutning till en gångväg som man måste flyga över om vinden ligger på det viset. Egentligen får man trängas lite för nära övrigt folk för att vara ett optimalt fält...
    Aja, jag skrive in på din gästbok när det blir dags igen, så kanske vi ses

  10. #10

    Standard

    Lätt att säga ända tills hunden blir sönderskuren av en landande DLE-55:a...

    hur smakar hundköttfärs?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Råkade för ett tag sedan ut för att en glad irländsk setter rusade fram utan förvarning för att leka med min stora quad (2,5 kilo, 4 st 12" proppar) precis när jag skulle in för landning.

    Fick syn på jycken i sista stund och drog på upp igen. Detta var på en plats där det finns gott om skyltar att hundar skall vara kopplade.

  12. #12

    Standard

    Finns väl nåt klipp tri vs dogs på min youtubekanal när nån släppte jyckar ordentligt utom synhåll; jaja, kunde varit ongar med husdjur på den plätten (träffat på både kanin- o kattrastare där) så ilskan var kanske inte bara pga trin som man snabbt var tvungen lära sej handlanda...
    Annars brukar egna jycken(ar) få hänga med och ett par "lärde" sej valla flygetygen, borde vara fpvbortflygarens dröm - bara stryka på lite bacondoft på flyget så har man bra hjälp när länken brutits och det liksom svävat bôrt.
    Sen kan man ju göra tvärtom; träna så de ignorerar - och kommer nån annans (lösa) hund så kan man snabbt skylla på att ens egen behandlas för skabb; brukar bli snabbkopplat då, man behöver inte förklara farliga proppar etc först...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  13. #13

    Standard

    man kan ju säga att Qvadden har skabb
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •