Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Man skall aldrig slänga...

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Man skall aldrig slänga...

    Jag var uppe på vinden och plockade ner min 2 år gamla BETA 1400. (En sorts Bixler kopia). Jag minns att det var det första planet jag köpte och försökte flyga. Det gick inte så bra och efter endast 1 krasch och ca 10 sekunders flygtid drog jag ur all elektronik och påbörjade ett 3-kanaligt högvingat hemmabygge istället. Gick bättre det.

    Hur som helst så känner jag att jag har lite bättre koll på diverse flygprylar nu, så jag satte ihop Betan och gave mig ut imorse. Jösses vilken skillnad. Nu förstår jag verkligen varför Bixler anses vara en väldigt bra nybörjarmodell.

    Jag har satt på en 2200kv motor med 6x4 propeller och den har bra kraft i sig. Härlig känsla att bara ta höjd och slå av motorn och glidflyga en bra stund.

    Jag är glad att jag inte gjorde av mig med den för två år sedan.

  2. #2

    Standard Man skall aldrig slänga...

    Härligt!!
    Hur är det med att flyga mot dej? Vet att du hade ett problem med det, men vem f*n har inte det

  3. #3

    Standard

    Jodå, det funkade bra. Vet inte riktigt varför, men min teori är att detta var det första planet som har haft rätt motor. Tillräckligt med kraft för att ta mig ur svåra situationer kombinerat med väldigt bra glidkapacitet vid låg hastighet. Tror jag t o m flög inverterat av misstag i några sekunder.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •