Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fy-41ap

  1. #1

    Standard Fy-41ap

    Hej

    Någon här som har någon erfarenhet av Feiyu Tech:s FY-41AP(Lite)?
    Tycker mig ha letat hur mycket som helst på nätet men kaninte hitta något om min fråga…
    Är det så att vid ett eventuellt signalbrott mellan sändareoch motagare att detta system kan programeras till att ställa in sig i RTL(Return To Landing)?
    Tack på förhand för alla ev. svar.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Vet inget om lite-versionen, men standardversionen har jag 2 st av.

    Jag kör med FrSky-mottagare (D8R-XP) på båda maskinerna som har FY41AP, och på dem har jag satt mottagarnas failsafe till att ställa styrkanalen till FY41:an på RTL mode.

  3. #3

    Standard

    Tack för svar. Lite-versionen har inte stöd för multirotor annars är det samma. Det är ju helt rätt att göra som du gör, tyvärr har jag i dagsläget bara failsafe på kanal 3 (Futaba 7C).

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xcandoit Visa inlägg
    bara failsafe på kanal 3 (Futaba 7C).
    Ok. Och den är fixad till throttle-spaken, right?

    Hade en Futaba 7C själv förut, kör FrSky Taranis numera. Den kan dela ut kanaler till kontroller som man själv vill + kan programmera failsafen för alla.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Ok. Och den är fixad till throttle-spaken, right?

    Hade en Futaba 7C själv förut, kör FrSky Taranis numera. Den kan dela ut kanaler till kontroller som man själv vill + kan programmera failsafen för alla.
    Där ser man, nöjd med den förmodar jag?!? Går nämligen i köptankar på just den sändarn, just pga att den är så pass programerbar... Något du hade kunnat önska mer av den?

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jodå, jag är mycket nöjd. Saknar skruvfäste för antenn, den som sitter där är fast monterad. Displayen kunde varit bättre, men den duger. Man tittar inte så mycket på den ändå.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Jodå, jag är mycket nöjd. Saknar skruvfäste för antenn, den som sitter där är fast monterad. Displayen kunde varit bättre, men den duger. Man tittar inte så mycket på den ändå.
    Det är förhållandevis enkelt att löda dit ett skruvfäste och sedan använda en antenn från en gdansk wi-fi-router el dyl.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •