Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: F800-R / ARRIS ZHAOYUN 3-axis

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard F800-R / ARRIS ZHAOYUN 3-axis

    Tänkte skriva en mini recension på den här kombon.

    Har testat Rctimers klon av S800 evon ett litet tag nu.
    Efter att ha loctiteat ALLA skruvar och gått igenom alla lödningar så är det en ruggigt trevlig maskin till ändamålet.
    F800-R kommer med RC timers egna motorer och SimonK Flashade reglage integrerat i armarna.



    Reglagen behöver kalibreras som alla SimonK reglage men efter det så funkar kombon kalas och svingar dom medföljande 15” kolfibersnurrorna utan problem.


    Snurrorna fick jag hänga i balanseraren och lägga på en liten bit tejp på allihop (dock betydligt bättre balanserade än jag hade förväntat mig).

    Jag flyger den med en Naza-M V2 och det känns som att flyga buss mot det jag är van vid, men det funkar utmärkt till det den är tänkt för.

    Jag började med en ASP 3-axis gimbal men fick inte rätt på den direkt och kände att jag hade inte tid att meckla så jag ersatte den med en Arris Zhaoun 3-axis gimbal. Arris Gimbalen kommer med släpringar från början vilket gör att man kan snurra den 360 grader utan att sladdar trasslar in sig.
    Ett äkta AlexMos kort kommer installerat, konfigurerat och flashat med 2.3 firmware från fabrik.

    Alex Mos inställningarna som kommer med Arris gimbalen är riktigt vettiga direkt ur kartong.
    Funderar på att uppdatera till 2.4 då follow ska vara något bättre på 2.4 men jag drar mig för det då den funkar såpas bra som den är.

    Filmsnutt från igår:


    Länk: https://vimeo.com/95953635

    Lite Bilder (tack Calle på devizion.se):






    Senast redigerat av HangerS den 2014-05-24 klockan 20:48.

  2. #2
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Ingen egen erfarenhet men från vad jag läst på många håll så verkar 2.4 mer anpassad för handhållen gimbal.
    Många har haft problem med den FW:n på multirotor och gått tillbaka till 2.3.

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Ingen egen erfarenhet men från vad jag läst på många håll så verkar 2.4 mer anpassad för handhållen gimbal.
    Många har haft problem med den FW:n på multirotor och gått tillbaka till 2.3.
    Jo har hört det med. Väntar nog med uppgradering tills jag är rejält uttråkad och hobbyrummet är städat (kommer dröja).

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kolla lite längre ner på denna tråd om vad som kan hända med en om man inte är försiktig, respektera dessa maskiner. ( gäller inte endast denna 800 maskin)

    http://www.rcgroups.com/forums/showt...29645&page=157
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Kolla lite längre ner på denna tråd om vad som kan hända med en om man inte är försiktig, respektera dessa maskiner. ( gäller inte endast denna 800 maskin)

    http://www.rcgroups.com/forums/showt...29645&page=157
    Ush, ja man måste behandla allt över 250 storlek med extrem respekt.

  6. #6
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Flyger fin fint Jakob själv går jag ner i storlek det känns inte bra säkerhetsmässigt för mig att flyga så här stora maskiner i närheten av människor som jag behöver ibland och då snackar jag egna jeep polare som är medvetna om risken och tycker det är OK , funderar skarpt på en Phantom med proppskydd
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #7

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Flyger fin fint Jakob själv går jag ner i storlek det känns inte bra säkerhetsmässigt för mig att flyga så här stora maskiner i närheten av människor som jag behöver ibland och då snackar jag egna jeep polare som är medvetna om risken och tycker det är OK , funderar skarpt på en Phantom med proppskydd
    Jo man får ju helt klart anpassa modellen efter ändamålet.
    Disco Pro´n kommer förmodligen fortfarande få göra dom flesta "finflygningarna", men i vissa fall så behövs det där lilla extra som en gopro inte kan ge.

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Den ser riktigt bra ut. Jag funderar också på att köpa mig en RCTIMER f800-r med hela kittet inclusive alu boxen. Jag tänkte att jag skulle ha den som extra för att ha den när det krävs mer flygtid. Nu har jag läst en hel del forum och det verkar blandade svar. Jag vill ha runt 15-20min med min f800 och sony nex men det ser inte ut som om man kan få det om man inte gör den riktigt lätt. Gimbalen jag har väger bara 500g så där kommer man ner lite I vikt men själva maskinen väger en hel del. Kollade med RCTIMER om det gick att få fällbara props och det går men de får bara byta motorer på den. Vet inte varför men det är ju bara att låta dem hållas. Hur mycket flygtid har du? Vilka lipos kör du på?Funderar på att köra dubbla 3S 5800 som redan ligger hemma eftersom inte HK har några på lager just nu. Skulle vara kul att få lite tips mer än vad du skrivit. Köpte du boxen till? går det att få ner gimbalen också?

  9. #9

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bob Visa inlägg
    Den ser riktigt bra ut. Jag funderar också på att köpa mig en RCTIMER f800-r med hela kittet inclusive alu boxen. Jag tänkte att jag skulle ha den som extra för att ha den när det krävs mer flygtid. Nu har jag läst en hel del forum och det verkar blandade svar. Jag vill ha runt 15-20min med min f800 och sony nex men det ser inte ut som om man kan få det om man inte gör den riktigt lätt. Gimbalen jag har väger bara 500g så där kommer man ner lite I vikt men själva maskinen väger en hel del. Kollade med RCTIMER om det gick att få fällbara props och det går men de får bara byta motorer på den. Vet inte varför men det är ju bara att låta dem hållas. Hur mycket flygtid har du? Vilka lipos kör du på?Funderar på att köra dubbla 3S 5800 som redan ligger hemma eftersom inte HK har några på lager just nu. Skulle vara kul att få lite tips mer än vad du skrivit. Köpte du boxen till? går det att få ner gimbalen också?
    Tjenixen.

    Kan inte annat än rekommendera denna kärra. Bara va med på att du måste plocka väck varenda skruv på hela kärran och loctitea samt kolla igenom alla lödningar.

    Men efter detta är gjort så är det verkligen en toppenmaskin för ändamålet.

    Accarna som du funderar på blir nog alldeles för klent om du vill få ut den flygtiden. Jag flyger med 2 x 6s 5000mah i parallell och får ut ca 20min med arris gimbalen och nex kameran monterad.

    Jag köpte boxen till och den är laserskuren både till armarna och topplattan även om det inte ser ut så på bilderna så det rekommenderar jag.

    Varken landningstället eller gimbalen går att få ner i en väska efter att det är monterat men den tar man ju i ett stycke och lägger resten i väskan så det funkar bra.

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Tackar för de tipsen och jag ser framemot att få den levererad. Tyvärr är rctimer kass på att uppdatera mig när jag kan beställa den nya f800-r som ska komma inom kort. Har mailat dem flera dagar för att få ett besked om det sker I närtid eller månader. Den ska tydligen komma med nya motorer och fällbara propellrar. Det ser jag som ett perfekt tillskott på den maskinen. Tar det för lång tid så köper jag den gamla istället. Vilka lipos kör du med exakt? Hobbyking? vad är vikten per styck på dem du har? Jag har hela WKM kittet och det väger ju en del så jag ska försöka slimma så mycket det går. Har du fler bilder på väskan och hur det ser ut när det är I och hur du transporterar landställen o gimbal.

  11. #11

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    vad är din Storlek på case till s800/f800. Jag ska précis beställa en f800 på rctimer nu och de har ingen alu väska till den. Jag har försökt hitta storleken på väskan som används till s800/f800 men kan inte hitta det någonstans. Någon som vet storlek och eller var man kan köpa en. Kollar på pelicase och de är ju hur bra som helst men lite väl dyra för min smak. Visst kvalite kostar.

    Tacksam för tips

  12. #12

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bob Visa inlägg
    Tackar för de tipsen och jag ser framemot att få den levererad. Tyvärr är rctimer kass på att uppdatera mig när jag kan beställa den nya f800-r som ska komma inom kort. Har mailat dem flera dagar för att få ett besked om det sker I närtid eller månader. Den ska tydligen komma med nya motorer och fällbara propellrar. Det ser jag som ett perfekt tillskott på den maskinen. Tar det för lång tid så köper jag den gamla istället. Vilka lipos kör du med exakt? Hobbyking? vad är vikten per styck på dem du har? Jag har hela WKM kittet och det väger ju en del så jag ska försöka slimma så mycket det går. Har du fler bilder på väskan och hur det ser ut när det är I och hur du transporterar landställen o gimbal.
    Jag kör med 2x Zippy Compact 5000mah 6s 25c från HK.
    Fällbara snurror känns rätt meningslöst på den maskinen då man ändå plockar av armarna, och armarna får plats med snurror på i alu lådan.

    Risken är att det lättare bli obalans med en stor aluhub som fällbara snurror kräver och det är ju betydligt svårare att balansera. Folk har ju inte varit jättenöjda med det på s800 evon vad jag har förstått.

    Jag ska försöka fixa lite bilder.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •