Reklam

 
Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 126

Ämne: Blackout Mini-Hexa (långsamt) bygge

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Du har inte petat på något olämpligt i CLI som kan göra att den beter sig skumt?

    Flög bra för att vara maiden!
    Tack, fick svar från några andra att det kan vara för jag glömde ta erase settings när jag bytte firmware. Det låter rimligt att det kan vara nått gammalt som stör. Får hoppas på det.

  2. #22

    Standard

    Gjorde en rensning och installera senaste FW från 1/6 och allt funkar klockrent.

    Nästan nöjd med hur den flyger nu. Det enda som saknas är lite mer topend som jag ser i andras videos för att få den där sjuka farten. Tror detta kan fixas med högre timing som borde ge en ge effekt har jag läst. Ska även testa lite bättre batterier, mina Zippy tappar spänningen fort.

    Blåsigt så skaka lite men gick ändå bra tycker jag. Lyfter vid 40sek i videon. Filmat i Superwide mode.


  3. #23

    Standard

    Härlig flygtur! Vilket gott ljud. Det var inga små avstånd. Kör du 1.3Ghz? Kanske nämnt det tidigare.

  4. #24
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Yeehaaa! Fan vilket ös! Tar du i eller finns det mer att ge?
    Det såg sjukt kul ut.
    Ska jag behöva bygga en sån här oxå nu!? Hmm...

    Vad var det för twitchar du fick? Såg 2 rejäla grejjer i filmen.

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Härlig flygtur! Vilket gott ljud. Det var inga små avstånd. Kör du 1.3Ghz? Kanske nämnt det tidigare.
    Kul att du gilla det
    Använder 5.8Ghz, det räcker ganska långt sålänge inte för mycket är ivägen.

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Yeehaaa! Fan vilket ös! Tar du i eller finns det mer att ge?
    Det såg sjukt kul ut.
    Ska jag behöva bygga en sån här oxå nu!? Hmm...

    Vad var det för twitchar du fick? Såg 2 rejäla grejjer i filmen.
    Hehe ja det är rätt bra drag med 6 motorer. Har inte vågat ge fullt ännu, inte kalibrerat fartreglagen så är lite osäker på vad som är max. Går inte att kalibrera dom på vanligt sätt, måste koppla ur dom ur Naze och använda PPM signal. Funkar inte med PWM. Fett skumt. Så inte orkat koppla ur allt då jag precis fått ihop den hehe.
    Det ska finnas mer att ge när jag kollar på andras videos men kommer nog låta det vara lite och flyga några gånger till först innan jag börjar harva i det

    Twitchanded kommer antingen från min Dx6i eller EzUHF sändaren då jag har fått det på mina andra flyg också ibland. Kan ibland vara flera flighter utan twitch så svårt att veta vad det kan vara.

  6. #26

    Standard

    Nån annan som ogillar att löda ?
    Skulle löda X60 på ett par batterier men blev bara två innan jag gav upp för idag haha, blev lite fina brännmärken på kontakterna här och var. Iof är lödkolven i klumpigaste laget. Kanske får införskaffa en ordentlig lödstation nån gång.
    Blir att prova dess Zippy Compact 4S 2700mah 35C istället för dem 2200mah och se vilket som känns bäst.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	batteri.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	252,8 KB 
Id:	45870

  7. #27
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tips på lödstation, en gammal Weller WECP-20 eller ännu bättre, klassikern WTCP-50 som är odödlig!
    En mejselspets på 370 grader och 3mm bred kan du löda allt med, lätt!

    Älskar att löda... med rätt verktyg!

    Överst, den reglerbara WECP-20 till pennan med breda mejselspetsen,
    Under, Hemmabyggd nätdel som motsvarar WTCP-50 som matar den andra pennan med rundspets.
    Till höger, svinbillig men kanonbra varmluftstation, tror jag gav 350:- inkl frakt på ebay.


  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Tips på lödstation, en gammal Weller WECP-20 eller ännu bättre, klassikern WTCP-50 som är odödlig!
    En mejselspets på 370 grader och 3mm bred kan du löda allt med, lätt!

    Älskar att löda... med rätt verktyg!
    Ja man spar så mycket frustration om man har sjyssta verktyg.
    Fin lödhörna du har

  9. #29

  10. #30
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Det tycker jag! Oumbärlig när det gäller SMD. Enda nackdelen är att kabeln till pistolen är rätt styv, som en 3-ledars nätsladd man har till PC typ. Det är 7 ledare i denna så inte helt lätt att hitta en motsvarande silikonkabel tyvärr..

    Den FETen du labbade med på gimbalkortet hoppar bort rätt smidigt med varmluft. Med penna/kolv är det i stort sett stenkört att lossa en sådan.

  11. #31

    Standard

    Flög lite på fältet nu på eftermiddagen. Helt klart nöjd med allt förutom att climbraten känns trög jämfört med vad jag sett på youtube. Twitchanded är jag nästan säker kommer från EZUHF mottagaren då jag hade samma fenomen på quaden som jag lånar den från.

    Detta är klart det roligaste jag flugit, klart nöjd med köpet
    Nu vill jag bara ha 1.3Ghz så man kan köra lite slalom mellan träd ock sånt. Men det får vänta lite då jag inte kan byta modul i mina attitudes


  12. #32

    Standard

    Bra fart du får upp över fältet. Har du vinklat GoPron uppåt? Försöker jag få upp den farten på min Blackout miniH så ser jag bara gräs pga vinkeln jag måste hålla.

  13. #33
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Den flyger väldigt bra! Verkar hyffsat rapp, farten är det iaf inget fel på.

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Bra fart du får upp över fältet. Har du vinklat GoPron uppåt? Försöker jag få upp den farten på min Blackout miniH så ser jag bara gräs pga vinkeln jag måste hålla.
    Behövde inte vinklas, den håller farten rätt bra av sig själv. Kanske beror på vikt och momentum men är inte säker.
    Min miniquad flyger rakare i fart med gopron på t.ex.

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Den flyger väldigt bra! Verkar hyffsat rapp, farten är det iaf inget fel på.
    Tack, Nazen gör allt jobbet hehe. Grymt nöjd med det kortet.

  15. #35

    Standard

    Vad kör du för PID på Nazen?
    Tycker min flyger ok med default men det finns säkert lite att göra.

  16. #36

    Standard

    Kör dessa kopierade av en grym flygare på youtube, dock är dom inte helt bra på min kopter då den skakar lite i vind.
    Notera looptime 2500. Med annan looptime kommer dessa PIDs vara helt fel. Man skriver set looptime = 2500 i CLI. Rates/Expo och TPA kör jag helt annat än i bilden.


  17. #37

    Standard

    Tack. Hittade dessa pid även jag så jag kör samma nu.
    Dock högre rate och tpa.
    Ingen expo har jag testat

  18. #38

    Standard

    Dock vart den galet seg att loopa med med denna för mig.
    För nog skruva lite på P

  19. #39

    Standard

    Okej, själv har jag inte börjat med akrobatik ännu

    Tänkte jag skulle testa en ny FPV kamera.
    Vissa skriver att den är bättre än PZ0420 men får se. Det är rätt mått för att passa iaf 32x32mm (nerklippt).
    http://www.surveilzone.com/sony-960h...-camera-cc1526

    Får se när den dimper ner i lådan.

  20. #40

    Standard

    Sonyn du har ska väl vara bra?
    Har en sådan och en Fatshark 600TVL men i mitt fall är nog Predator goggles svagaste länken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •