Reklam

 
Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 126

Ämne: Blackout Mini-Hexa (långsamt) bygge

  1. #61

    Standard

    Jag kör med Zippy compact 3200mah
    Beroende på hur man kör men runt 10min brukar vara normalt

  2. #62

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mackez Visa inlägg
    Jag kör med Zippy compact 3200mah
    Beroende på hur man kör men runt 10min brukar vara normalt
    Oj det var mycket längre. Men som du sa beror det nog på flygningen också. Tycker alltid jag får kort flygtid på mina riggar men kanske jag slutar för tidigt. Har du runt 3.80kvar i acken ?

  3. #63

    Standard

    Jag kör dem ner mot 3.5v

  4. #64

    Standard

    Hmm...motorerna jag funderar på att använda klarar troligen inte 4S. Tror ni den flyger ok på 3S?

  5. #65

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mackez Visa inlägg
    Jag kör dem ner mot 3.5v
    Okej, jag kanske kan dra ur lite mer då


    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Hmm...motorerna jag funderar på att använda klarar troligen inte 4S. Tror ni den flyger ok på 3S?
    Är det 2300Kv eller mer så går det bra med 3S. Vilka motorer ?

  6. #66

    Standard

    Cobra 2300kv. Dags att börja införskaffa lipos med större kapacitet.

  7. #67

    Standard

    Jag kör med 3s och 2400kv på min Blackout clone.
    Kör billiga zmr1804 så de är inte helt optimala men det funkar.

  8. #68

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Cobra 2300kv. Dags att börja införskaffa lipos med större kapacitet.
    Ok trevligt Det går säkert att köra 4S med rätt fartreglage då folk kör 4S på andra liknande motorer men det är enklare att få det att lira på 3S. Läst många fall av synkproblem med 4S och 2300Kv motorer så skullle nog börjat med 3S iaf.

  9. #69

    Standard

    Första veckan på semestern och det ska va blås/regn hela tiden. Typiskt

    Förresten, kommer nog prova 6" proppar senare i sommar. Man måste överlappa men det funkar tydligen bra och man får något brutalt med kraft i ett litet paket då armarna inte behöver förlängas.. Vore kul att prova.. Här är en bild på snubben bygge..

    *edit*
    Tydligen får man byta främre armarna till längre (bakre versionen) såg jag nu.


  10. #70
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Samma här, första veckan och inget vidare flygaväder
    Men det ska bli bättre i mitten av nästa vecka, så passa på att trimma in utrustningen nu för sen blir det åka av!

  11. #71

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Samma här, första veckan och inget vidare flygaväder
    Men det ska bli bättre i mitten av nästa vecka, så passa på att trimma in utrustningen nu för sen blir det åka av!
    Jupp, ska fixa PIDsen bättre då den är lite skakig i vinden. Får se om jag hinner få Taranisen också så slipper jag förhoppningsvis det random twitchanded. EZUHF och DX6i är inte superbra kombo vad jag läst.

  12. #72

    Standard

    Hittade ett smidigare sätt att få mer kraft. Man kapar helt enkelt HQ6x4.5 propparna till 5".
    Kolla testet här, sjuka siffror. Tyvärr klarar nog inte PDB:et så mycket ström så man får koppla förbi det :/ (en som testat skrev att det blev varmt)

    775g lyftkraft / motor ! En bra bit över spec. men man behöver inte full rulle så ofta.. nästan 1,5Kw på en 290mm hex hmm.. Måste nog ha rätt feta batterier.


  13. #73
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    "Bara" 100A ju

  14. #74

    Standard

    Jag har funderat på ezuhf modulen som passar på taranisen, men har läst att folk haft en massa störningar i taranisen med den på. Typ flimmer i menyerna eller icke responsiva menyer. Kanske inget man skall oroa sig för.

  15. #75

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jag har funderat på ezuhf modulen som passar på taranisen, men har läst att folk haft en massa störningar i taranisen med den på. Typ flimmer i menyerna eller icke responsiva menyer. Kanske inget man skall oroa sig för.
    Har inte läst så mycket om den interna modulen men kan tänka mig att den kan störa lite då den sitter så tätt intill men det är klart skönt att slippa oroa sig lika mycket när man flyger bakom saker som med 2.4ghz.

    Själv avaktar jag lite med den då jag redan har den externa lådan.

  16. #76

    Standard

    Tittade på lite videos igår kväll och såg en som körde Tiger MN1806 2300Kv på 4S och han hade ett grymt drag så jag snodde motorerna från min Blackout Mini quad som är under lagning och två motorer som var i reserv, dock en med sprucket lager men fick ihop 6st.

    Laddade ett batteri för att testa FPV och OMG, kändes som bra mycket mer mer drag än Cobra 1960Kv med samma proppar (gemfan 5x3). Antar att det är Kv som spelar in även om Cobrorna är 22mm vs 18mm. Nu känns den mer som andras spiderhex där man har mycket kraft. Tyckte min var lite svag innan. Motorerna var knappt ljumna efter ett par minuters flygande på rätt hög gas.

    Me happy (dax att ladda batterierna !)

  17. #77

    Standard

    En kort snutt med Gemfan 5x3 och MN1806 2300Kv på 4S. Försökte kalkylera hastigheten på tillbakavägen mellan två punkter på 170m via hitta.se "mäta avstånd" och snabbast var 87km/h ? Låter i överkant så vet inte om det stämmer.
    Ska skaffa en sådan här mini GPS senare när den finns i lager så man kan mäta lite olika farkoster som kopters, rc bilar osv. för kuls skull.
    http://www.velocity-rc.com/cgi-bin/v...on=show&pid=82


  18. #78

    Standard

    Jag har samma motor/propeller combo på min blackout. Kanske skall testa 4S. Vad kör du för ESC? Räcker 12A.

  19. #79

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jag har samma motor/propeller combo på min blackout. Kanske skall testa 4S. Vad kör du för ESC? Räcker 12A.
    Sunrise 20A. 12A räcker men vissa fartreglage klarar inte 4S och hög Kv så kolla med nån som kör samma.
    Vet att folk kör Tiger ESC 12A 600Hz på 4S med 1806 2300Kv utan problem t.ex.
    Man får nog koppla bort BEC delen för säkerhets skull. Blir alltid mer värme med högre spänning.

  20. #80

    Standard

    Tröttnat på att flyga på vanliga ställena så drog en repa över sjön. Första batteriet tänkte jag ta hyffsat lugnt och andra dra på racing lågt över vattnet men precis då börjar radion glitcha igen ! Första snutten i videon är från andra batteriet när jag skulle börja dra på och då glitcha det till så flög tillbaks å landa. Blir ingen mer vattenflygning tills jag kör med Taranisen.

    Bra med adrenalin över vattnet iaf
    Mesta är från första batteriet när jag inte flög så lågt/fort.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •