Reklam

 
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 234567
Resultat 121 till 126 av 126

Ämne: Blackout Mini-Hexa (långsamt) bygge

  1. #121

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Den där kommer bli helt galen...
    Förhoppningsvis, ingen som har denna kombon så vet inte vad jag ska förvänta mig riktigt
    Måste bara skaffa bättre batterier sen, såg att HK har fått nya batterier som heter Turnigy Heavy Duty 60/130C till EU warehouse. Undra om det är något att ha.

  2. #122

    Standard

    Gick inte så bra första flygningen hehe.

    Den avlånga formen orsakade (förmodligen) att quaden tappa yaw och snurra 180grader lite när som.
    Ett högre P värde på Yaw upp mot 13-14 och flytta CG mer bakåt borde fixat detta förhoppningsvis. Den var ganska framtung då propparna är i vägen för att kunna flytta batteriet längre bakåt.

    Dom stora motorerna verkar ha ganska högt "tomgångvarv" så det gick jättesegt minska i höjd. Ska leka mer med minthrottle dock. Går förhoppningsvis att fixa. Annars verkar det som att man faktiskt kan ha för stora motorer

    Av det lilla jag hann prova så verkar det som den kan bli en trevlig maskin att susa omkring med... Men denna udda kombon kanske helt enkelt inte kommer bli en bra flygmaskin, det visste jag var en risk. Då blir det helt enkelt att flytta grejorna till en lite större ram som kan hantera motorerna. Då har jag iaf testkört allt.

    Dessa motorer är gjorda att passa både flygplan och helikopter så undertill sticker axeln ut typ 1,5cm. Dessa får man dremla av men det tar inte mer än 30s / motor. Annars riskerar man att börja motoraxeln vid hård landning.

    Fortsättning följer kanske imorn när det inte ska regna hela dan..

  3. #123

  4. #124

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenj Visa inlägg
    Film Film Film
    Vet inte om det är så bra att posta den hehe, en quad utom kontroll. Inte så bra "reklam" för hobbyn tänkte jag :P

    Efter att ha funderat idag så kommer jag nog inte fortsätta på detta projektet.
    Känns som det bara kommer leda till krasher och grejorna riskerar att gå sönder då den i nuvarande konfiguration är helt oflygbar, var ren tur den inte satt i backen då den snurra runt av sig själv så fort man försökte göra nån manöver. Den flög bra första 100 metrarna när jag flög hyffsat rakt men sen börja den snurra och ha sig.

    Är så nöjd med min Flip 260 jag byggde i den andra tråden att jag kommer ta all hårdvara från bygget i denna tråd och sätta det på en sån ram senare istället. Behöver då bara själva ramen då jag har allt annat så inget förlorat lixom.

    Den såg tuff ut men geometrin gör förmodligen att det blir svårt att få den att flyga bra.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-08-24 klockan 20:53.

  5. #125

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Jag kan gissa att det blir för tuffa vibrationer med den styrkan till fc.n nazzen är rätt vibrationskänslig om det är den du testat med. Men attans vad jag skulle vilja se den i full fräs

  6. #126

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Borren Visa inlägg
    Jag kan gissa att det blir för tuffa vibrationer med den styrkan till fc.n nazzen är rätt vibrationskänslig om det är den du testat med. Men attans vad jag skulle vilja se den i full fräs
    Den hade inte så mycket vibrationer men säkert mer än mindre motorer. Det går att fippla med custom mix och lägga in värden/mått för exakt var motorerna sitter i förhållande till varandra så FC vet hur den ska styra men känner ändå att motorerna passar bättre på en annan beprövad ram som flyger bra där man kan använda 6" proppar istället för att verkligen utnyttja dom extra watten.

    Så håll utkik i min Flip 260 tråd om några veckor för då kommer det byggas en till Flip 260 med dessa motorer istället . 120km/h rakt fram i full fräs är målet. Har gjorts med en annan ram med mindre motorer så borde gå. Får sätta dit en GPS.

    Behöver bara ramen sen kan jag sätta ihop allt.
    Lyftkraften kommer va närmare 6Kg på en 1Kgs quad så borde ge lite fjutt !
    Tänkt batteri är 4S 2600mah 70/130C eller liknande.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-08-25 klockan 21:03.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •