Reklam

 
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 126

Ämne: Blackout Mini-Hexa (långsamt) bygge

  1. #101

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Du ligger på bra kurs, kommer passera just exakt mitt emellan Noga uträknat!
    Hehe det hade varit fräckt
    Hade precis börjat räta ut efter en sväng så passerade kablarna flygandes i sidled.

  2. #102

    Standard

    Kort snutt från en av flygningarna vid gårdagens bilutflykt. Vågade bara flyga kort då jag tyckte den lät lite krasslig i luften. Ena lagret är halvkajko på en motor men den är fortfarande mjuk som dom andra bara att den låter illa. Man blir lite nojjig dock hehe. En släktning filmade lite från marken så mixade in lite av den filmen också.



  3. #103
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Uscha va långsam den är.....


  4. #104

    Standard

    Blev en sväng ikväll innan krubbet.
    Märkte att vind plus glappande lager i motorerna inte gjorde styrkortet vidare glad ! Syns inte så mycket i gopro videon men i fpv-kameran skaka det rätt friskt.
    Var svårt att få upp nå bra fart men en multikopter intresserad "granne" kom och tittade på.
    Får kanske skaffa ett billigt pressverktyg nånstans ifrån och byta lager då det ändå är Tigrar. Billiga motorer är det kanske inte värt direkt. Får se hur jag gör. Att ta bort clips och axlar från 6st motorer är inte det roligaste hehe.

    Får öva på lite deathrolls och sånt så det blir lite mer varierat. Rollar alltid höger har jag märkt :P

    Superkort klipp då jag mest cruisa i början. Ingen superview denna gång.

    Senast redigerat av Copterdude den 2014-08-09 klockan 23:36.

  5. #105

    Standard

    Meckade lite med PIDsen och fick lägga till endel TPA för att kompensera för glappiga lager så nu är det bättre iaf.
    Blir inte att byta motorerna/lagren, dom får gå tills dom pajar istället hehe.
    Ska försöka flyga på nått nytt ställe imorn kväll och öka rates så det går att köra acro lite enklare.
    Bara testa lite ikväll med olika TPA. Ett under att dom där Gemfan 5030 inte går i bitar, man hör hur dom får jobba på 2300Kv och 4S


  6. #106

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    9
    Jobb
    Servicetekniker rePear.se

    Standard

    Grym film!
    Har precis fått ihop min spider hex men har problem med att den driftar i yaw, har provat mecka lite med TPA men får ändå "sladd" vid lite högre fart och långa girar.
    Kör med de PIDsen som var med i denna tråd.
    3S 3700mah, SS2300kv, 12A blue series, Naze acro.
    Vågar man prova 4s på sunnysky 2300 måntro?

  7. #107

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Plengmo Visa inlägg
    Grym film!
    Har precis fått ihop min spider hex men har problem med att den driftar i yaw, har provat mecka lite med TPA men får ändå "sladd" vid lite högre fart och långa girar.
    Kör med de PIDsen som var med i denna tråd.
    3S 3700mah, SS2300kv, 12A blue series, Naze acro.
    Vågar man prova 4s på sunnysky 2300 måntro?
    Inte med 12A escs.
    Cobra 1960 på 4s / 6" proppar drar 19.x ampere. 5" är runt 17.5-18A

  8. #108

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Inte med 12A escs.
    Cobra 1960 på 4s / 6" proppar drar 19.x ampere. 5" är runt 17.5-18A
    Oavsett vilket så drar det ju ännu mer ampere med 3cell än med 4cell men detdär låter helt galet, drar den verkligen 19 ammpere per motor med 4cell? du måste mena totalen?
    ________________________________________
    Mina maskiner

  9. #109

    Standard

    Tack.
    Vet inte varför din driftar men du kan prova öka P på yaw och se ifall det slutar.

    Dom flesta 2204 2300Kv motorerna verkar få problem med 4S förr eller senare vad jag läst på senare tid. Antingen tappar dom magneter eller så smälter lindningarna. Det kan funka ett tag men hur länge vet man inte. Beror säkert på hur hårt man kör dem.
    Kan jue pröva HQ5x4 proppar för mer sjuds på 3S. Har kört den kombon själv med 12A reglage utan problem.
    Lustigt nog verkar den mindre Tiger 1806 2300Kv klara sig på 4S medans andra tappar magneter och brinner upp. Vet inte varför.

    Citat Ursprungligen postat av Plengmo Visa inlägg
    Grym film!
    Har precis fått ihop min spider hex men har problem med att den driftar i yaw, har provat mecka lite med TPA men får ändå "sladd" vid lite högre fart och långa girar.
    Kör med de PIDsen som var med i denna tråd.
    3S 3700mah, SS2300kv, 12A blue series, Naze acro.
    Vågar man prova 4s på sunnysky 2300 måntro?

  10. #110

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Hmmm ska köra en mini Y6 med MN1806 2300Kv. Börjar bli orolig att de 3S 1800mAh inte ger tillräckligt med flygtid för detta? :S kanske måste paralellkoppla 2st :P
    ________________________________________
    Mina maskiner

  11. #111

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Hmmm ska köra en mini Y6 med MN1806 2300Kv. Börjar bli orolig att de 3S 1800mAh inte ger tillräckligt med flygtid för detta? :S kanske måste paralellkoppla 2st :P
    Ja det är nog i minsta laget. Till Hexan med 6st 1806 2300Kv på 3s rekommenderas 3300mah.
    Jag kör 2200mah men det är på 4S.

  12. #112

  13. #113

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Vad arg den är!! =)
    Jo man hör den på rätt bra avstånd, skrikande små 5":are.

    Råka få ett ryck och demontera hela hexan, tog bort mittenarmarna och plocka fram ett par motorer som egentligen är till ett annan projekt. Ibland får man bara såna där sjuka idéer på kvällen haha. Kommer den lyfta ??? Ska bli kul att se om den ens går att flyga.

    Hann bara testa att motorerna och ESC lirar ihop. Inge kul att koppla ihop allting för att det senare ska visa sig att grejorna inte lirar. Detta är bara tillfälligt, vill bara se vad som händer går snabbt att sätta tillbaks orginal. Grejorna ska egentligen sitta på en större ram och motorerna kommer va underproppade som bara den på 5" men teoretiskt sätt ska den gå att flyga....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	123.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	114,2 KB 
Id:	47157

    Storleksjämförelse

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	321.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	100,6 KB 
Id:	47165
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-08-19 klockan 20:27.

  14. #114

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Hmm ser ut att vara mycket lägre KV på de motorerna :S så ja med 5" flyger de nog inte, såvida du inte pluggar i ett 6cell
    ________________________________________
    Mina maskiner

  15. #115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Hmm ser ut att vara mycket lägre KV på de motorerna :S så ja med 5" flyger de nog inte, såvida du inte pluggar i ett 6cell
    Det är 2300Kv 400W Helikopter/flygplans motorer. Funderar på att ta ett par HQ6x4.5 och klippa till 5". Borde ge lite fjutt iaf.
    Mest kul experiment. Regnar nog hela veckan så kul att ha lite att pilla på.

  16. #116

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Oavsett vilket så drar det ju ännu mer ampere med 3cell än med 4cell men detdär låter helt galet, drar den verkligen 19 ammpere per motor med 4cell? du måste mena totalen?
    Nej, men jag läste fel i tabellen.
    19A är 1960 kv med nerklippta 6x4.5 propellrar.

    Här är soma's tester av 1960 och 2300 med de svarta hq propparna.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cobra22042300KV3S_zps49956b74.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	88,3 KB 
Id:	47166
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cobra22041960KV3n4S_zpsf3c17f05.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	90,1 KB 
Id:	47167

    http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=288

  17. #117

    Standard

    Det intressanta är att en rak oslipad kant ger bättre prestanda än rundad. Det är bra för då slipper man merjobb. Återstår att se hur jag ska kapa dem.. Orkar nog inte göra en jigg till första "batchen".


    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Nej, men jag läste fel i tabellen.
    19A är 1960 kv med nerklippta 6x4.5 propellrar.

    Här är soma's tester av 1960 och 2300 med de svarta hq propparna.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cobra22042300KV3S_zps49956b74.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	88,3 KB 
Id:	47166
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cobra22041960KV3n4S_zpsf3c17f05.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	90,1 KB 
Id:	47167

    http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=288

  18. #118

    Standard

    Det går framåt sakta men säkert. Aningen krångligt att installera grejorna då jag inte vill korta kablarna då det bara är tillfällig installation. Lite overkill med 30A 6S ESC kanske
    Tungt blir den iaf !

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tttt.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	86,4 KB 
Id:	47185

  19. #119

    Standard

    Sådär, färdigbyggt och testhovrad. Glömde kalibrera fartreglagen och nu får jag inte loss propparna hur hårt jag än vrider/drar. Dom sitter fast med friktionen, nån som har tips på hur man får bort dem ? :P
    Vill inte kalibrera reglagen med proppar på hehe.

    Utan kalibrering lyfte den på typ 20-25% gas på "tomt" lipo vilket var betydligt lägre än jag trott, om det beror på dom okalibrerade reglagen eller inte återstår att se. Det är HQ5x4 proppar på den.
    Blir väl flygning till helgen om vädret blir bättre.

    En bild.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	final.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	117,0 KB 
Id:	47201

  20. #120
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Den där kommer bli helt galen...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •