Reklam

 
Sidan 5 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 126

Ämne: Blackout Mini-Hexa (långsamt) bygge

  1. #81
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Härlig flygning!
    Du flyger mjukt och fint, bra känsla i tummarna! Skönt att åka med

  2. #82

    Standard

    Wow! Jäkligt najs flygning! Själv skulle jag nog vara livrädd att flyga över vatten hahahha Men jäklar va härligt det ser ut!

  3. #83

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Härlig flygning!
    Du flyger mjukt och fint, bra känsla i tummarna! Skönt att åka med
    Tack, sänkte PID för roll och pitch då den var rätt orolig/skakig med högre Kv motorer så nu känns den mjukare. Först sänkte jag för mycket på pitch så den börja långsamt tappa nosen men nu verkar det funka bra.

    Citat Ursprungligen postat av presidenten Visa inlägg
    Wow! Jäkligt najs flygning! Själv skulle jag nog vara livrädd att flyga över vatten hahahha Men jäklar va härligt det ser ut!
    Tack, Man får tänka att det är ett vanligt fält fast blått

  4. #84

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Tack, Man får tänka att det är ett vanligt fält fast blått
    Haha, i teorin borde det vara mer avslappnat att flyga över vatten, för man överraskas högst antagligen inte av uppstickande strån, buskar, hängande elledningar osv. Helt klart säkrare flyga över vatten. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Haha, i teorin borde det vara mer avslappnat att flyga över vatten, för man överraskas högst antagligen inte av uppstickande strån, buskar, hängande elledningar osv. Helt klart säkrare flyga över vatten. ;-)
    Nä precis haha

    PID testning igår med väldigt lösa PIDs, faktiskt roligare med det då det känns mindre robotaktigt i styrningen.
    Bara nosen som ville svaja lite på för lågt värde men den höjde jag sen.
    Fick nästan FS igen kändes det som när jag flög mot samma ställe som förut när jag krasha. Undra vad dom sänder ut där asså. Var som att träffa en osynlig vägg hela koptern svaja till vid 1:09. Säkert nån riktantenn från radiotornet som har sin stråle precis där nånstans eller nått.


  6. #86

    Standard

    Nån som skulle vara så vänlig och länka motorer regla proppar och allt som kan tänka behövas till en , distanser skruv mm Quad köpt av makes här på forumet
    Fredde

  7. #87

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Nån som skulle vara så vänlig och länka motorer regla proppar och allt som kan tänka behövas till en , distanser skruv mm Quad köpt av makes här på forumet
    Fredde
    Råka inlägget hamna i fel tråd månntro ?

  8. #88
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Gissar på fpv250 och LKTR250 tråden.
    Allt finns länkat i tråden, om än lite utspritt

  9. #89

  10. #90

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Ojoj!!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1404303310.741823.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	111,2 KB 
Id:	46432
    Trevligt
    Bara börja bygga då hehe.

  11. #91
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ååååh, bubbelplast! Nu blir det mjuklandningar

  12. #92

    Standard

    Jag kör med Airbag - levereras gratis i nästan alla kinapaket
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  13. #93

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Trevligt
    Bara börja bygga då hehe.
    Jag har det mesta hemma redan, men impulsköpte nya 12A KISS ESC från flyduino som inte kommit än. De skall visserligen vara optimala för nanowii, ifall jag förstått rätt, men det skall nog gå bra med naze32 acro med. Däremot kommer det vara mina första ESC utan BEC, så jag har en 5V step-down på ingång. Vikten påstås vara runt 2g (utan kablar etc.) på dessa så något skall man väl spara in gentemot HK's 12A blue.

  14. #94

    Standard

    Dom där KISS reglagen verkar riktigt bra, lite dyrare men då får man kvalitets reglage som är gjorde för såna motorer vi kör.

  15. #95

    Standard

    Har kollat lite på vad för alternativ det finns till en riktig power setup.
    Tigers 2206 serie har problem med att magneterna börjar glida/lossna på 4s efter ett tag,
    finns många på rcgroups som fått det. Även Sunnysky 2300Kv har magnetproblem vid 4S.

    1806 verkar dock ha klarat sig och många kör dem på 4S, får se hur mina står sig.
    Det kommer tydligen släppas en multirotor variant av Cobras 2208-20 2000Kv och den verkar helt awsome på videos.
    http://www.cobramotorsusa.com/2208-20.html denna på 4S

    Man får nog köra minst kortade HQ6x4.5 för att den extra styrkan ska göra skillnad mot mindre motorer på samma Kv.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-07-03 klockan 10:23.

  16. #96

    Standard

    Har ett par sådana här påväg för köra med stora Cobra motorer. Tydligen bra 600hz ESC och kostar hälften mot Tigers diton.
    Upp till 6S så man kan experimentera med högre spänningar längre fram. Hur mycket watt kan man trycka i en Spiderhex innan den exploderar hehe.

    http://witespyquad.gostorego.com/spe...ultirotor.html

    Bild på hur multirotor versionen ser ut. Boris från rcgroups ska testa dem.

    Senast redigerat av Copterdude den 2014-07-03 klockan 17:12.

  17. #97

    Standard

    Jag har också haft mina funderingar på 4S och de nya KISS skall ju klara av det. Det jag funderar på är vikten. Vad väger din och känns den trög på 3S? Kanske inte lika känslig som mini H kvadden med vikten.

  18. #98

    Standard

    914g flygklar med 2200mah 4S batteri. Har inte provat med 3S på hexan. Prova 3S först och se hur den flyger. Med 4S är det bra att testa med en motor och esc för att se att det lirar men dom där fartreglagen borde klara det bra.

  19. #99

    Standard

    Var sjukt nära att sätta min hexa i ett par eledningar, bara gled runt lite på en åker för att visa några släktingar min kopter och var inte helt fokuserad. Ibland ska man ha tur haha.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GOPR0332.MP4_snapshot_04.27_[2014.07.04_18.37.31].jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	114,2 KB 
Id:	46457

  20. #100
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Du ligger på bra kurs, kommer passera just exakt mitt emellan Noga uträknat!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •