Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Blackout lågflygning

  1. #1

    Standard Blackout lågflygning

    Här är en kort sekvens där jag försöker flyga hyfsat lågt och snabbt. Kör i stabiliserings läge med CC3D så det syns att jag får jobba för att försöka hålla den i vinkel. Den känns rätt ok när den flyger, men går säkert att få till PID's etc lite bättre.

  2. #2
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Var?

  3. #3

    Standard

    Parkering Gunnebo slott, Mölndal.

  4. #4

    Standard

    Skysst lågflygning

  5. #5
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ah, nu såg jag filmen på datorn. Fick inte fram nåt på ifånen.
    Vågar du ännu lägre?
    Sjyst väg att ligga och lågsniffa!

  6. #6

    Standard

    Jag inbillar mig att det skulle vara lättare att flyga "stadigt" i "rate" mode. Får ta och öva, fast då helst över något fält med mjukt gräs.

  7. #7
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag kan inte svara för level mode då jag aldrig använt det, inte mer än testat en bit upp.
    Jag tycker det tar bort hela känslan av kontroll. Det jag kan tycka ang rate, och som jag har upplevt själv, är om I är för låg så vill den räta upp sig hela tiden och man får "putta emot" lite nu och då. Kan kännas lite jobbigt.
    Bra injusterad är det kanonmysigt att lågsniffa.

    Mjukt underlag är bra när man tränar! Det har sparat mig mååånga flygmaskiner och elektroniklådor
    Sist tryckte jag ju ner min mobius 10cm i åkern här ute... haha

  8. #8

    Standard

    Det är därför,jag vill bygga en LKTR250. Träningsmaskin.

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Snyggt Kronblom

    Det var modigt att flyga så lågt över en packad grusväg. Det kan inte ha varit många cm tillgodo några ggr. Fiskebäck är så mycket säkrare, om man kan hålla sig borta från de där sa-la träden vill säga. Sticker ner dit nu kl13:30 om Du är sugen på haka på.

  10. #10

    Standard

    Laddar batterier för fullt. Får se ifall jag hinner ned idag.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Hemma och laddar jag med. Det känns som det kan blåsa hur mycket som helst och det är bara att bränna på. Visserligen driver den med vinden, så man får vara med på det så man inte blåser in i något. Försöka en brant stigning i full fart med "tailvind" så händer inte jättemycket i höjd men sat-an vilken fart man får. Där är det lätt att braka rakt in i något. Men jisses vad kul detta är. Tyvärr är min Mobius kass så jag inte visa upp mina tafatta FPV-försök.

  12. #12

    Standard

    Laddat klart och skall få iväg familjen efter middagen. Sen hoppas jag kunna ta en tur.

  13. #13

    Standard

    Hemma efter några härliga rundor med Blackouten. Får se ifall jag fick fångat något på film. Förhoppningsvis en Steflo112 ecks som drog förbi mitt framför näsan.

  14. #14

    Standard

    Här är ett klipp ifrån gårdagens flygning. Vet inte ifall jag skall skylla på inställningar eller vind, men det var inte direkt en stadig flygning.

    Både jag och Steflo112 försökte följa varandra men insåg rätt snart att det inte alltid är så lätt som det ser ut i andra klipp på nätet. Får hans Ecks i bild åtminstone en gång.


  15. #15

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Så det var du som hade parkerat mellan träden. Är det båtregler som gäller här eller? Upphinnande skall väja för framförvarande. Hur blir det då med över och under? Kul var det iallafall. Nu åker jag till Falkenberg och tränar på att trimma sanddyner med quad. Det blir nog kul det med. Ha det.

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    blev inspirerad av lågflygning så det blev en del igår, ska slänga ihop det i en liten filmsnutt sen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #17

    Standard

    Se upp för rådjur bara. Hade missat att sätta på kameran så tyvärr ingen video när jag nästan krockade med ett rådjur som hoppade fram ur skogen.

  18. #18

    Standard

    Här kommer ytterligare film där jag försöker mig på lite racing. Kanske skulle kalla den en studie i gräs. Kommer man riktigt lågt ser man inte så mycket mer. Skall försöka rikta mobiuskameran lite mer uppåt.

  19. #19

    Standard

    Bra fart där !
    Ser ut att va kul ställe att flyga på, mjuk mark om man behöver "nödlanda"

  20. #20

    Standard

    Laddade batterier och tog en tur lite senare på samma ställe. Drog den i backen men behövde bara byta några proppar. Har ännu inte tittat på filmen. Jag vet att jag även klippte några grenar utan att det störde dess flygriktning något nämnvärt. Jag har funderingar på att banta ned den i vikt, men det är alldeles för bra väder dessa dagar och jag vill inte bli markbunden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •