Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Walkera QR x350 PRO

  1. #1
    derikssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    20
    Klubb
    Bollnäs Modellflygklubb

    Standard Walkera QR x350 PRO

    Jag har ett problem som håller på att driva mig till vansinne.

    Köpte just en Walkera QR x350 Pro med Devo F7 sändare, Gimbal och ilook.
    Som basfunktion har quaden IOC (Intelligent Orientation Control) vilket gör att quaden går i den rikting jag för spaken oavsett årvilket håll nosen pekar och det är just denna funktion som ställer till problem.

    Saken är den att Tilt på Gimbal och start/stopp av kameran går att sköta från sändaren MEN detta krockar med IOC funktionen på grund av kanalkrock. Varje gång jag tiltar ner min Gimbal så aktiveras IOC vilket ställer till ett elände. För att IOC inte ska vara aktivt så måste jag tilta upp min gimbal så jag filmar undersidan på min quad.. jag har på alla sätt försökt att lösa detta men det går inte. Jag har plöjt igenom alla manualer och försökt söka info om detta problemet men inget..

    Är det så att detta möjligen är omöjligt att få att lira tillsammans? Vet någon om det isåfall går att avvaktivera IOC funktionen på något vis?

    Är det någon som fått allt att funka med en DEVO F7 sändare?

    Alla tips och ideer uppskattas

    //David

  2. #2

    Standard

    Du kan göra inställningar med ardupilot GUI där kan du ändra vad swicharna gör. Låter faktiskt som att något är kopplat fel från fabrik. Fråga butiken där du köpte den varför den gör så.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •