Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DJI Phantom GPS problem

  1. #1

    Standard DJI Phantom GPS problem

    Köpte en DJI Phantom 1:3 för några veckor sedan. Fick några gånger problem med att få den i GPS mode i början. Detta stabiliserade sig och den fungerade enligt instruktion. Nu när jag ska flyga så går det inte att få den i GPS mode. Det går inte heller att kalibrera kompass eller sändare. Verkar som switchen på sändaren inte fungerar utan står fast i ATI mode.

    Några råd eller erfarenheter som kan hjälpa mig att komma rätt!?? /Pelle

  2. #2

    Standard

    Kanske testa att öppna upp och kolla läget på switchen?
    Vägrar maskinen gå in i GPS läget eller går det inte att gå in i läget på naza assistenten på datorn?
    Finns en meny som ser ut så här:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Naza.png 
Visningar:	170 
Storlek:	87,7 KB 
Id:	45812

    Gå in och kolla ifall du får någon respons från X1 när du byter lägen på switchen.
    Om allt är rätt ska det vara blått på GPS i översta läget på
    switchen.

    Om du har en annan sändare med mottagare hade jag testat att koppla in den och se om det går med en switch därifrån. Finns guider på nätet hur du byter till en annan mottagare än originalet.

    P.S har du öppnat locket på maskinen någon gång? Isåfall, kolla att topplocket sitter åt rätt håll för om GPSen är åt fel håll så kan det bli problem för den pga den magnetiska deklinationen och att den blir förvirrad.
    Dem röda klistermärkena har en skåra i varsin del av locket som ska passa ihop.

    Om inte det funkar så vet jag inte riktigt vad det kan handla om. Om du inte får den att fungera så kan jag tipsa dej om att ringa till Pitchup.se. Vi kan säkert hjälpa dej att lösa det. Sitter killar där som kan mer om DJI´s grejor än DJI själva känns det som ibland

  3. #3

    Standard

    Har kollat X1 switchen via naza assistenten den står i ATI läge oavsett vad jag ställer switchen på sändaren. Allt annat stämmer inkl X2 switchen. Verkar som switchen inte fungerar rent "HW" mässigt - ska man ge sig på och skruva eller reklamera sändaren? /Pelle

  4. #4

    Standard

    Okej, då känns det som ett problem med radion. Du kan ju testa att plocka av bakluckan och titta på switchen. Kan ju vara så enkelt att en av kablarna ramlat av och behövs lödas tillbaka. Reklamera annars

  5. #5

    Standard

    Fick du ordning på problemet?

  6. #6

    Standard

    Nej, den är på väg till Lindinger - har reklamerat köpet. Får vi se om de ser det som en garanti åtgärd. Roar mig med svärsonens DJI Phantom Vision 2 - bra kamera för att vara allt i ett. /Pelle

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •