Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Headplay strömförsörjning

  1. #1

    Standard Headplay strömförsörjning

    Hej, har problem med strömförsörjningen till mina Headplay goggles. Internförsörjning ska ske med ett 2s Lipo via ett adapterkort från Rangevideo - får det inte att lira. "Liberatorn" kommer inte i gång. Kör jag med strömförsörjning via 220V/12V adapter så fungerar allt förutom att laddningsindikatorn visar på ett tomt batteri.Drar jag ur adaptern så slutar allt fungera trots att intern batteriet är laddat. Några tips!?

    Nästa fråga, kan jag använda ett 3s 11,5V batteri och koppla det till ingången för extern strömförsörjning? Kan ju inte dra med mig en 220V sladd när jag ska ut och flyga!

    Med hopp om bra råd och glada tillrop

  2. #2

    Standard

    Hallå igen - det var tyst på det här forumet!!?? Har förstått att det in är rekommendabelt att köra in ett 3S Lipo i DC pluggen på HP Liberatorn. Hur går jag bäst tillväga för att använda samma 3S Lipo både till videomottagaren och Liberator?

    /Pelle

  3. #3
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Tjo!

    Nej det är inte rekommenderat att köra 3s in på dc pluggen. Bästa är ju att undersöka varför inte adapterkortet funkar och försöka få igång det. Det går ju dela strömmen till din videomottagare och sen sätta en stepdown regulator med matning ner till liberatorn. Men somsagt, försök hitta problemet med adapterkortet istället.

    //Matte

  4. #4

    Standard

    Tjena, får ingen fart på adapterkortet - har försökt enl. RngeVideos instruktion. Stepdown regulator - menar du en spännings regulator som säkerställer att spänningen inte överskrider 12V? Finns det färdiga eller får jag löda ihop den själv?

    /Pelle

  5. #5
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    http://www.ebay.com/itm/151049635173...84.m1497.l2649

    Typ sån, då kan du ställa vilken spänning du ska skicka vidare.

    //Matte

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har du testat att koppla in spänningsmatningen (den ordinarie i dc inputkontakten) detta behövs första gången föra tt laddningen skall gå igång. Samt för att glasögonensk all att starta första gången
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •