Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp

  1. #1

    Unhappy Hjälp

    Som sagt Hjälp har läst så att ögonen blöder nu när jag ska in i FPV värden och vill inte köpa nått som man måste börja med att uppdatera/komplettera
    Men Skyzone FPV Goggles 5.8GHz Dual Diversity - 408.99$
    ImmersionRC 5.8Ghz Audio/Video Transmitter (600mw) - 69.99$ Verkar Som ett bra val .....
    Sen För att koppla ihop det med Naza,n En DJI IOSD Mini tänkte koppla ihop med en sådan ...
    Video Cable for DJI iOSD Mini / ImmersionRC or FatShark vTx / Universal Plug 19.99$
    Och sen valet av kamera Har tittat på Fatshark 600TVL High Resolution FPV Tuned Pan/Tilt CMOS Camera 67.99 $
    Men har ingen aning hur den är eller om den ens är rätt val har hört att vissa kameror inte klarar ljus/mörker så bra så....
    Och sedan det här med Antenner kommer att flyga lite här å där så det måste väl bli någon slags kompromiss där
    Jo dessutom flyger på 4S så det vore bra med PSU system som klarar det och dessutom håller ren ström
    Tack på förhand

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Är nog inte många som kan ge dig åsikter om specifika kamerar och sådant. själv tog jag en Sony 600TVL som har funkat hur bra som helst, ska byta lins på den till lite vidare sen bara.

    Men angående strömmen så går det mesta på 12V antar jag och det kan ju vara struligt att få ren 12V från 4S men denna manicken besparar dig nog de flesta besvär http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=2601
    ________________________________________
    Mina maskiner

  3. #3

    Standard

    Tackar den "manicken" ser bra ut har du nått klipp från din kamera

  4. #4

    Standard

    Jag har bla en ImmersionRC 600 mw och den klarar 4s. Sen så förser den fatshark kameran med 5v. Jag har även den kameran med i vidarelins. Tycker kameran varit bra förutom när jag flög här om dagen då ändrade den färgerna lite konstigt. Eller så var det ljuset från skymningen.

    Men kolla om Skyzone brillorna är kompatibla med ImmersionRC/Fatshark innan du beställer.

  5. #5

    Standard

    Tackar för tipsen Skyzone brillorna har ju head tracking och (kameran http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=39648) kan ju "se sej omkring" så behöver man då vid lins på kameran...

  6. #6

    Standard

    För att få 12V från 4S kan du ju enkelt använda dig av en 7812 linjär spänningsregulator såvida det inte är så stora strömuttag.

  7. #7

    Standard

    ska driva "Transmitter Specifications: Power supply: 7~13 V (2S/3S supply)
    Power rating: 310mA @7.4V TX power: 250mW"
    Så det borde väl rimligen ligga på ca
    310mA då eller...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •