Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Strulande fräsdator??? Hilfe Bitte

  1. #21

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Vart hittar jag Run delen under HKEY_CURRENT_USER OCH HKLM?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #22

    Standard

    Starta REGEDIT.EXE och leta dig ner till:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Run

    Det bör ligga en del under den nyckeln, men verifiera gärna alla sökvägar och ta fram egenskaperna på den EXE som startas och se om du känner igen tillverkaren.
    /Jonas

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Upptäckte en sak nyss och det är att utforskarfönstret poppar upp då jag drar med muspekaren över en ikon på skrivbordet eller annan redan öppet fönster. Kan detta vara en ledtråd för någon duktig där ute.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #24

    Standard

    Låter som att du har fel drivrutin till musen och att antingen drivaren eller musen har multifunktionsknappar som är fel associerade.
    Eller att du har någon HID-device installerad som inte gör vad den borde.
    HID = Human Input Device

    Avinstallera eller byt drivrutin till råttan och se om det hjälper.
    Att byta till en enkel mus utan något extra utom möjligen scrollhjul kan vara en början.

    /Jonas

  5. #25

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Gå in på egenskaper på drivrutinen för mus eller tangentbord och välj återgå till tidigare drivrutin ifall nu nån autoupdate förstört det hela. Fick göra så på frugans dator då update la in en ny närverksdrivis som inte funkade
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #26

    Standard

    Har du trådlös mus kan det vara något som stör. Nätverk, mobil eller trådlös telefon. Även saker med triac kan störa. Prova med en mus med "svans".

    Bert.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Problemet löst. Tack för alla tips dock. Det var en CNC pendant (joystick) till fräsen som också var USB och då den installerades så fuckade den upp drivrutinerna för min ordinarie USB mus. Slutet gott allting gott. Kollade lite snabbt och verkar vara finnbyfraggeln som var först inne på att det kunde vara musen. Behöver du någon 3D printat så står jag till din tjänst (vi snackar inom rimliga gränser här. inga megastora printningarna men vi löser det.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #28

    Standard

    Så skönt att det löste sig :-)
    Jag väntar hem delar till det kommande projektet Y4, jag återkommer om jag behöver någon plast detalj....

    /Jonas

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Lungt simma lungt
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •