Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byggtråd 350mm Tarot 650

  1. #1

    Standard Byggtråd 350mm Tarot 650

    Då phantom är väldigt populär på grund av storleken och enkelheten men intresset för att bygga eget ändå är stort så tänkte jag dela med mig av mitt bygge!

    I sommar ska jag genom Montana - Wyoming - colorado och tänkte till min sambos förtret släpa med mig hobbyn.

    Tanken är att ha med den när jag åker och reser för att få 2000-talets bästa semesterbilder


    Tarot 650 ram nedkortat till samma storlek som en Phantom - 350mm.

    Delar som ska på:
    APM 2.5 - har en drös och gillar dom skarpt - Har inga bekymmer med interna kompassen.
    Afro slim ESC - Ryms i rören.
    Sunnysky 2216 kv900.
    APC 9x4.5
    Tarot T2 Gimbal
    4s 5A - Overkill..? Den som väntar får se.

    Vikten blir någonstans runt 1700g med en flygtid på just över 10min(Hoppas jag).

    Jag väntar fortfarande på lite komponenter men slänger upp bilder och info så fort något rör på sig.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Åker du med ett flygbolag som tillåter att du tar med stora lipos?

  3. #3

    Standard

    Jag tar bara med 2st 4s 5A. Det ska inte vara något problem.

  4. #4

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P7154141.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	118,3 KB 
Id:	46092
    Nedkapad till 350mm. Gjort med en bra bågfil i diskhon under rinnande vatten efter tips i en annan tråd. Jag är inte riktigt vän med plastkopplingarna som håller ihop landstället...jag noterade aldrig när jag beställde att det var den gamla versionen. Numera finns den med någon form utav metall-arrangemang...


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P7154145.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	67,9 KB 
Id:	46093
    Dom rätt välbeprövade ss2216 kv900 kom med en julklappsleverans under dagen! Petade dit dom för att få en bild av hur nära 9" propparna kommer svänga kring accen. Det var inte mycket mellan dom sylvassa APC-spetsarna och den sexiga blå krympstrumpan på zippy-lipon . Den kommer få spännas fast H Å R T.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P7154146.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	76,1 KB 
Id:	46095
    i och med att jag inte ska ha något obskyrt stort PDB och reglagen jag väntar på rymms i armarna så tänkte jag använda hålet på buken tlll att dra ner en förlängning från min VTX och peka klövern nedåt.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P7154149.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	147,5 KB 
Id:	46097
    Här står den framför min 690mm Quadframe. Kanske den sötaste Tarot 650in i världen!?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •