Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: strobe lights?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard strobe lights?

    Tjena,
    Då man ser fler och fler fullskaliga flygplan flyga mycket lägre än dom får så har jag börjat att fundera på om man kan sätta positions ljus på sitt flygplan. Har varit nära att man blivit på flygen när man har kört fpv. Jag körde enligt regler dvs synhåll och var även under 300m.

    Vill ju inte ta några risker så tror ni att en pilot skulle kunna se några strobe lights från 100m avstånd eller så? Funderar på dessa http://www.flytron.com/rc-light-syst...trobe-red.html

    Är bara lite orolig att dom spyr ut en massa oljud på 433MHz bandet som jag har min radio styrning på. Någon som har testat?

    Får ursäkta grammatiken skriver på telefonen så bli lite sådär.

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Mmmm...
    Mycket godis på den hemsidan!! Även till vanligt flyg. Och till rimliga priser.
    "We are moving our shop to UK" står det i vinjetten. Bra, då kan man ta prylarna tull/momsfritt därifrån istället för Turkiet...
    Retroholic!

  3. #3

    Standard

    300 m gäller bara i tätbebyggelse, dvs 1000 fot.
    Flyger du på landet eller där 500 fot gäller, då får du ingalunda flyga så högt som 300 m. =) Brukar vara max 120 m som tillåts, speciellt om du inte har koll.

    Riktiga strobes (rör) så kan nog störa rätt så rejält när de laddar ur. Finns LED-strobes idag som används på riktiga flyg också.

    Tanken är dock god, för nog händer det att flyg ibland tycks flyga för lågt. Det kan dock vara väldigt svårt att bedöma det från marken, men det är ju i alla fall tryggare om man gör nåt med multicoptern som gör att den syns väldigt bra. Fast jag tror ändå att de flesta föreslår att man ska sjunka ner mot marken rätt så rejält om det kommer ett riktigt flyg.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Vårat fält räknas som del av tätbebyggelse. Höjden är även från min rvosd och har även sett han flyga förbi mycket lägre än han var när det var nära krasch.

    Läste om någon som hade problem med LED strobes så därför som jag är lite orolig. Men har ju en videosplitter från flytron som inte funkar och jag inte fått mina pengar för så kanske kan förhandla mig till ett par strobes bara för att testa. Om inte annat så kan det va häftigt på ett annat flygplan.

    För övrigt så var det med min EPP-FPV som det hände och inte en copter. Kan inte komma över 100km/h med den så det kommer bara bli popcorn (med smak av kolfiber och elektronik)av den om det blir lite för nära igen.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Kör LED stobar, om inte drivelektroniken är helkass på dem så lär de inte skräpa ner på 433 MHz. Undvik rören, de gör kaos i stora delar av spektrumet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •