Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: SPIDERHEX hjälp m accstorlek och styrka

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard SPIDERHEX hjälp m accstorlek och styrka

    Hej!

    Har fått hem en riktigt trevlig spiderhex från blackout m 20A DYS escs och 2204r.

    Har tvåbladiga DAL V2 5045r och med dem skall varje motor dra ca 17A vid fullpunch, har även trebladiga 5045BNr från DAL som jag ev vågar sätta på, kört trebladiga EJ bullnose på 2204r på 4s tidigare utan problem eller värmeutveckling på motor(o mindre escs) så treblads 5045BN bör gå an?

    Tidigare ägaren rekommenderar ett 4s3000mah med minst 30C, jag måste beställa nåt mer annars kan jag (även om det blir lite jobbigt då accarna sitter underst) parallellkoppla accar för att få fler flygturer, jag har 2st nya graphene 4s1500mah70C och undrar om kanske ett av dem räcker för 3-4min om man kör utan gopro och köra dem i parallell när man flyger nedlastat och vill ha längre flygtid?
    Har några 3s1500mah 35C nanotech och 2st i parallell bör också räcka då 2st lämnar nästan 100A?

    Frågan är alltså lite spekulationer om den bästa accen för denna setup, flyger fort och med rätt mycket trottel, van vid quads som väger 200g mindre och körs på 4s1300r, flög 2-4min på ett sådant med en zmr250.
    Frågan rör också var det just nu är billigast bäst 4s-accar ? Dessa graphene 4s1500 på 70C ska bli kul o testa..

    Några andra blackout spiderägare? Vad kör ni för konfiguration?


    Kommer säkert en eller tre andra trådar kring denna hexa, jag tänkte iaf ge mig ett par dagar att ställa in den och inte hasta ut på fältet som vanligt, måste dessutom ansluta sbus t naze32an från min nya futaba r2008sb och med rev6 skall det vara p&p m futaba men det tror jag när jag ser det, har en "frsky sbus to cppm" kabel ifall en sådan behövs (skall bara behövas på rev5 så den är ev till salu hoppas jag)
    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Bump. Ingen har en spiderhex?

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •