Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

mne: Frberedelse fr uppgradering -- tillfllig limning eller frdragna kablar

Standard Frberedelse fr uppgradering -- tillfllig limning eller frdragna kablar

Jag hller p och ska bygga ihop en Multiplex Easystar (mitt frsta plan), med standarddrivlinan med borstad motor och ESC. Jag har dock frsttt att vldigt mnga vljer att uppgradera den med en borstls motor fr att f mer flygtid och kraft. Jag har fr avsikt att gra detta efter att ha frst lrt mig flyga med originalkonfigurationen (den borstade motorn). Det r dock s att man limmar fast motorn och kablarna inuti kroppen vilket gr det svrt uppgradera den. Som jag ser det finns det tv mjligheter:

1) Att anvnda ngon slags tillfllig limning (dubbelhftande tejp?!) som jag kan ta isr senare fr att dra om kablarna.

2) Vara smart och frbereda kabelvgar och annat fr att kunna genomfra bytet utan att behva ppna kroppen. Jag tnker mig en borstls inrunner som har ungefr samma mtt som defaultmotorn, och fljande kabelvg:

Vad rekommenderar ni?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	fusehalves.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	14,2 KB 
Id:	46142  
    Senast redigerat av Ljungkvist den 2014-06-16 klockan 16:11. Anledning: radbrott forsvann

Reg.datum
    Feb 2013
    Inlgg
    180
    Jobb
    Automation p pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

Standard

Jag tycker du ska uppgradera direkt till borstlst. D slipper du krngla sen.
    Sen r det ju bara frdelar med borstlst nd.

Henke80s avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlgg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jnkping rfk

Standard

Hej.

Hller med ovanstende.
    Kpte sjlv en cessna 180 med borstad lina. Blev en flygning sen
    bytte jag till borstlst system.

Brukar ju f ner vikten med om man kanske hade nimh acc innan och
    byter till lioo acc.

Lycka till.

Mvh Henrik

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 629
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Vi krde ES med standardmotor som dubbelkommandoplan en ssong. Det blev massor med flygtimmar.
    Jag har fr mig att vi anvnde 4700mAh 2 cells batterier fr att f rtt TP och fick drygt 40 minuter skolflyg per batteri.
    En borstls motor med samma vikt och storlek som originalmotorn ger vertikal prestanda vilket kan vara frdande om man inte r van och kan begrnsa gaspdraget. Att kra originalmotorn med 3 celler LiPo r inte smart - brun rk frn borstarna som smlts ner ganska snabbt - vi har testat ;-)
    Ngot vi gjorde direkt var att skra ut skevroder fr att f lite bttre svar i svngarna.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •