Jag tänkte att skriva om en affär jag gjorde tidigare i år, och hur det gick sen.

Jag beställde en F9F Panther 90mm EDF modell från en Firma i New York, som heter " EASY TIGER MODELS"!!
Samtidig beställde jag ett elektrisk landningställ. Hela ordern gick upp i $ 430 inkl. frakt.
Ångrade mig mht stället och avbeställde det. Fick beskedet att man ville göra en såkallad "Refund" till mitt konto... alltså skicka tillbaks, det jag hade betalad för mycket.
Beställde grejorna den 22. februar i år. Fick Panthern den 20. mars, men ingen pengar tillbaks! Har mailat företaget och frågat efter mina pengar. Fick beskedet: From: info@easytigermodels.com
Sent: Thursday, April 10, 2014 1:27 PM
To: Peter Alstrup
Subject: RE: Message from Easytiger Models




Should be there by now, but wait until the next billing cycle shows up, it may have missed this one.



Skrev tillbaks att i anständighetens namn borde jag ha fått mitt tillgodohavande för länge sen. Svaret kom snabbt:" Har du ett PayPal konto?" Vilket jag bekräftade. Den 27. maj
Och sedan har det ingenting hänt!
Så jag tror inte längre på, att jag får en enda cent!

Jag känner mig blåst!

I alla år jag har handlat på Nätet, har jag aldrig blivit lurat på en enda krona....

Vad gör man?

/Pete