Jag kraschade hårt i början på maj och det tog ett tag innan jag satte igång o fixa den. Jag hade haft gps-glitch tidigare och det hände även vid Glumslövs backar när jag satte hexan i ett träd. Har nu en ny gps och den flyger bra igen. Fick byta ett par armar, en motor och skaffa ny fpv-kamera (den försvann i kraschen) och lite kablar. Domen/huven var i tusen bitar så jag har gjort en ny, i lexan (polykarbonat). Den lär inte gå sönder i en krasch....men väger fn. för mycket (250g) och är lite overkill. Skall skära ut lite hål i den. Går ju att använda akryl, men det blir mycket skört efter uppvärmning. Å andra sidan är Lexan lurigt att värma upp och skall egentligen torkas innan. En hel dag i 40grader är lagom... Jag hoppade över det och fick en del bubblor, men det syns knappt.
Jag har flyttat fpv-kameran (tiltbar) till vänster bom. Köpte en Fr Sky Taranis häromdagen, hos Skånehobby, och ser fram emot att få igång den när jag fått mottagarna från England. 16 kanaler! - jag måste köpa fler tillbehör!
Christian