Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Hitta paket

  1. #1

    Standard Hitta paket

    Enligt leverantören kom mitt paket till Sverige 11/6
    Men om jag söker på postens hemsida finns inte mitt tracking nr.
    Var mer kan man söka paket.( det kommer ifrån Kina)
    Martin

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    http://www.trackitonline.ru/

    Tar de flesta transportörer worldwide
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om det hanteras av Posten så ring deras kundtjänst - det gjorde jag häromveckan när ett paket var på vift och dom lokaliserade paketet, ringde mitt utlämningsställe och upplyste dom om att dom måste registrera paketet vilket tydligen missats. Mindre än en timme senare kom SMS-aviseringen... Fast du måste ju ha ett tracking-nr och dessutom misstänka att det är PÅosten som hanterar paketet. Det finns ju många andra också. Vilken leverantör har du beställt av ? Om du berättar det är det säkert nån här som vet vilken speditör i Sverige som brukar hantera denne leverantörs paket.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Om det hanteras av Posten så ring deras kundtjänst - det gjorde jag häromveckan när ett paket var på vift och dom lokaliserade paketet, ringde mitt utlämningsställe och upplyste dom om att dom måste registrera paketet vilket tydligen missats. Mindre än en timme senare kom SMS-aviseringen... Fast du måste ju ha ett tracking-nr och dessutom misstänka att det är PÅosten som hanterar paketet. Det finns ju många andra också. Vilken leverantör har du beställt av ? Om du berättar det är det säkert nån här som vet vilken speditör i Sverige som brukar hantera denne leverantörs paket.
    Roger
    Tack för dom sökverktygen
    Det verkar som om posten skall köra ut det. Får knalla ner till ica och se ifall dom missat att regga paketet.
    Det kommer ifrån fatshark

    ha en go midsommar alla glada flygare.
    Martin

  6. #6
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Sällan posten missar att regga, och då det kommer från utlandet kan det vara olika leveranspartners i Sverige som tar hand om paketet, tex DHL, Schenker eller Posten.

    Om du söker på kollinumret på trackitonline.ru så ser du enkelt vilken väg den har tagit
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Sällan posten missar att regga, och då det kommer från utlandet kan det vara olika leveranspartners i Sverige som tar hand om paketet, tex DHL, Schenker eller Posten.

    Om du söker på kollinumret på trackitonline.ru så ser du enkelt vilken väg den har tagit
    Sökte med din länk och den sa posten.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    här hemma måste man hålla koll med tracking för brev har en konstig förmåga att försvinna med lantbrevbäraren, mycket tråkigt, har fått diverse påminnelser på räkningar m.m
    posten är helt enkelt inget att lita på
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    här hemma måste man hålla koll med tracking för brev har en konstig förmåga att försvinna med lantbrevbäraren, mycket tråkigt, har fått diverse påminnelser på räkningar m.m
    posten är helt enkelt inget att lita på
    Nu måste jag protestera=) Har en helt superb service av vår Lantis. Och det är ytterst sällan något kommer fel eller inte alls. Tror bara det hänt en gång. Allt beror på person är min erfarenhet iaf.

    Generellt sett har postens service annars blivit sämre, det kan jag hålla med om. Inte så konstigt i den takt brevskickandet har minskat. Paketskickandet kan inte fylla upp det tapp de erfarit...

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    skönt att ni har folk som sköter sig

    Det är rätt många brev som försvunnit här och ett antal paket som hamnat hos postensutlämningsställe 1,5mil härifrån utan att vi fått reda på att det finns där.

    Det roligaste är nog när han stannar utanför trycker en gång på tutan och 2 sek senare ger han full gas så man inte hinner ut. konstigt nog har han på dom sekunderna hunnit lägga i en lapp i brevlådan där det står att vi inte va hemma
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #11

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det där beror inte på posten utan på en postanställd, han gör inte sitt jobb helt enkelt. Klaga till posten så tar de det med den som har ansvar för utkörning i det området.

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Givetvis är den tutande postmästaren det stora problemet här men det är så mycket met än just det som strular.
    Vi har pratat med posten flera gånger och även en diskussion med den tutande postmästaren men det har gett 0 förbättring
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #13

    Standard

    Hade problem med att jag fick för mycket post lite nu och då förut. Postutdelaren tyckte väl det var enklare sätta all post i min postlåda vars mottagare hade nästan samma namn och helt annan adress som mig. Efter att jag tröttnat på "re-posta" så ringde jag posten och sade att de behöver ha lite mer krav på sina utdelare och efter det har det löst sig. ;-)

    Lite OT, men hade samma problem med fasta telefonen för typ 5-6 år sedan. Det ringde oftare och oftare felringningar från folk som trodde de kommit rätt. Efter att ha analyserat en bunt människor som faktiskt gick med på mina undringar så måste jag ringa till nummerupplysningen. Där va felet, alla som var i samma nummerserie som mig hänvisades till mitt nummer. Tack för den! Det lustiga var ju folk som ville boka tandläkartid, samt några som ville ha mig att köra veteranbrandbil i karneval och vara fotbollsdomare. Jag kunde ställa upp men sade att jag inte lovade att det skulle gå prickfritt etc. Värsta var att en taxi hade nästan samma nummer som mig, det ringde fulla människor mitt i nassen "heeej, måst få skjuss, vet int var jag är men kan du kom nuuu?"... förklarade, men de ringde igen efter en stund och var irriterade, på mig, för att jag inte dök upp.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #14

    Standard

    Väcker min gamla tråd igen

    beställde några lombands virknålar till barnen,
    ser på tracking numret att dom varit i sverige sedan den 19/11 (skickat med china post)
    men hittar inte tracking numret på postens eller dhl:s sida
    någon som vet vem som sammarbetar med china post ?


    martin

  15. #15


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Posten tar kina posten oftast, kolla med posten igen. Det kan ligga i Stockholm eller Malmö på postens avdelning för utlandsförsändelser . utrikesbrev.arlanda@posten.se eller import.malmo@posten.se , mejla dessa och se om det har kommit dit.

  16. #16

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Om dom skickas med Schenker inom Sverige så blir det svårt att spåra, Schenker lägger upp egna trackingnummer....
    Retroholic!

  17. #17

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    7
    Jobb
    A-ljud (TV produktioner) / Musiktekniker/ Sound Su
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Om dom skickas med Schenker inom Sverige så blir det svårt att spåra, Schenker lägger upp egna trackingnummer....
    Hej kanske denna sida kan hjälpa dig, jag har hittat det mesta med hjälp av den. ofta finns mycket mer info om transportörn i Sverige. https://gls-group.eu/EU/en/gls-partner-sweden
    Ronny

  18. #18

    Standard

    När man pratar om trollen.
    Idag när jag kom hem så låg det i brevlådan. Posten låg tydligen på paketet en stund för att sedan leverera det till mig utan att registrera det i sitt system.
    Tack ändå för förslagen.
    Martin

  19. #19

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sound Supervisor Visa inlägg
    Hej kanske denna sida kan hjälpa dig, jag har hittat det mesta med hjälp av den. ofta finns mycket mer info om transportörn i Sverige. https://gls-group.eu/EU/en/gls-partner-sweden
    Ronny
    Perfekt trackingsida!
    Jag hittade mitt kinapaket direkt, nu ska det "bara" till utlämningsstället också...
    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •