Reklam

 
Sidan 10 av 19 FörstaFörsta ... 56789101112131415 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #181

    Standard

    kör ju quad ?

  2. #182
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Missuppfattade när du skrev att allt utom yaw funkade. Misstänkte att det handlade om trikopter då.

    Kolla stapeln i RC fliken, kolla stapeln i motorfliken. Funkar något?

  3. #183

    Standard

    kollar jag i reciver fliken så funkar allt utom YAW
    flyttar jag kablarna och sätter dom på 6,7,8 så funkar aux1 alt aux2 på sidoroderspaken

  4. #184
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Verkar mystiskt. PPM eller en ingång per kanal?
    Din radiomottagare skickar alltså ut signal på yaw om jag förstår rätt, dvs kopplar du den på aux så funkar det.
    Kortis i lödningen på yaw-ingången på nåt vis?

  5. #185

    Standard

    I cli mode
    Mappa dina kanaler efter hur din radio skickar ut dem.
    Typ map TAER1234
    Throttle alieron elevator rider osv
    En gissning

  6. #186

    Standard

    Kan man mappa kortet så att yaw ligger på stift 5-8 istället om det skulle vara något konstigt med stift 4:a?
    Finns det någon lista på vad man kan göra i cli?
    Martin

  7. #187

    Standard

    Tror du kan mappa kortet hur du vill. Sen är det bara att sätta rätt kabel på rätt ställe.

  8. #188

    Standard

    Kan du hur man skriver mappningen för att flytta den till kanal 8 ?

  9. #189

    Standard

    Nej men det är 8 värden så sätt A på position 8 så kanske det blir bra. Om det nu är så här man ska göra.

  10. #190

    Standard

    Tips kolla på cleanflight, mängder med buggfixar och väldigt aktiv fork av baseflight http://cleanflight.com

  11. #191

    Standard

    Gaaaaahhhhhhhh jag fattar inte.
    jag tror att det är något knas med min ingång 4.
    har testat att flytta om på ingångarna aetr1234 osv, jag flyttar problemet hela tiden med stift 4:a
    har försökt att flytta "R" till kanal 8 men den vill bara hålla sig inom 1234.
    jag var inne på cleanflight men hittade inte rätt.
    är det någon som har koll på hur/om jag kan flytta mig ifrån pinne 4 till något annat
    tacksam för hjälp

    martin

  12. #192

    Standard

    Masv... Jag har för mig att jag läste någonstans att du endast kan flytta runt AETR på 1-4 ingångarna, så du kan inte lägga R på kanal 8.

    Var nämligen sugen på att köra GPS på min, och eftersom jag inte har PPM på min mottagare ville jag flytta kanal 3 då GPS sitter på den ingången, men det gick inte. Så att köra GPS modul måste man ha PPM mottagare. Det var då jag läste om ingångarna 1-4

  13. #193

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Borde väl gå att sätta AET3R124!? Dvs sätta en sak (aux 3) på den som inte funkar. Har du avaktiverat GPS? Eller kanske aktiverat den
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #194

    Standard

    Så som jag läste det när jag satt och undersökte hur GPS funkade med naze32 så är AETR och 1234 uppdelade, det går att flytta om ARTR i vilken ordning som helst, och 1234 oxå, men det går inte blanda dem, alltså så som du skrev tex 12et34ar.

  15. #195

    Standard

    Det går iallafall inte att döpa aetr1235 eller dylikt. Har inte testat att blanda siffrorna och bokstäverna.
    Igår mätte jag upp mina ingångar och såg att ingång nr4 inte går att ohm mäta. Följde banan till ic kretsen och TROR att en lödning är dålig.dom är så små så jag måste hitta någon i Gbg som kan löda/kolla dessa grymt små lödningar. Lägger jag lite lite tryck på lödpunkter så får jag kontakt så hopp finns att det löser sig.

  16. #196

    Standard

    Det går enl en instruktion inte att blanda bokstäver och siffrorna, tyvärr.
    Gött, då lär det ju gå att fixa! Gå till en elskola och fråga om de kan varmluftslöda kretsen åt dig. Man lägger på flytande lödtenn och värmer med en speciell penna, borde göra susen.

  17. #197

    Standard

    tips - kolla med MarkusB om han kan laga den åt dig...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #198
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Har redan erbjudit mig, om han inte löser det lokalt

  19. #199

    Standard

    Har utnyttjat Markus kunskaper tidigare, plus det var av honom jag köpte kortet[emoji1]. Markus erbjöd sig att kolla på kortet men jag löste lödningen med ett lokalt företag i Gbg. Kostade mig 70 kronor. Frakten tur och retur till Marcus hade kostat ungefär hälften men då hade jag fått vänta i ett par dagar. Nu funkar alla ingångar som dom skall så nu skall här flygas.
    Martin

  20. #200

    Standard

    Kul att det löser sig - lycka till
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •