Reklam

 
Sidan 17 av 19 FörstaFörsta ... 71213141516171819 SistaSista
Resultat 321 till 340 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #321

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kalibrera med kort på bordet blir ju endast rätt om modellen är lika rak som bordet. Jag kollar alltid så alla motorer är i våg . Då brukar det bli rätt
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #322

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Kalibrera med kort på bordet blir ju endast rätt om modellen är lika rak som bordet. Jag kollar alltid så alla motorer är i våg . Då brukar det bli rätt
    Precis, det är nog det många som missar. Är det någon som fått trim funktionen att fungera?
    Senast redigerat av theailer den 2015-05-19 klockan 13:19.

  3. #323

    Standard

    Ja - min kommentar är förtydligad - jag menar inte bara kortet utan hela Quaden.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #324

    Standard

    Det fungerar inte att kalibrera eller trimma.

  5. #325

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Har du provat å tömma kortet å flasha om det? Erase flash eller vad det nu heter i guit.

  6. #326

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag inser att det eventuellt kan vara felaktig baud-rate som är boven i dramat för min del. Det är iofs skumt att en BT-modul fungerade perfekt innan och inte nu men det är ju annan FW i Naze32 nu.

    Ni som kör blåtand, har ni behövt ändra baudrate på modulen för att få det att fungera?

    Ett annat problem. Mitt Full Naze (med baro, mag och acc) går endast att flyga i ACRO, i ANGLE eller HORIZON så driver den extremt mycket. Det spelar ingen roll om jag försöker att trimma in den den driver bara mer och mer. Detta var inte så här från början utan har blivit så efter hand. Kan det vara någon krasch som har pajjat nåt?
    Har upplevt liknande problem vid tre olika driftslägen

    1. Tar ut quaden från varma huset till kall utomhus miljö och flyger direkt ( förmodligen uteslutet i ditt läge just nu )
    2. Låter inte quaden stå stilla efter spänningssättning , kanske slår på spänningen i handen här omkring på den och sedan ställer ner och flyger direkt, verkar som gyrona behöver lite tid på sig.
    3. maskinen har fått en rejäl smäll som verkat skada gyron
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #327

    Standard

    Har nu testat ett till naze och det driver minst lika mycket i roll om inte värre. Det är också omöjligt att trimma.

    Nu till ett annat problem. När jag flyger (acro) så glider den ibland i yaw ganska rejält när det väl händer. Det sker oftast när jag svänger aldrig vid planflykt eller hovring. Jag ökad P från 12 till 14 men det blev bara värre. I=0,025 och D=25. Det är nästan som att den bredsladdar i en del kurvor, liksom tappar fästet.

  8. #328

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ring mig Simon
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  9. #329

    Standard

    På flygplan är det problem med I på Yaw så att de kan flyga sidledes.
    Speciellt om man inte använder sidrorerspaken.(Bank n Yank)

    Brukar fixa det genom att nolla YAW I helt.

  10. #330

    Standard

    Ok, men med noll I so borde den väl driva mer än utan? Ingen felkorrigering över tid.

    Sen det här med att den driver i stabiliserat läge. Eftersom jag har exakt samma fel på 2st Naze32 så känns det som smått orimligt att det är korten. SÄrskilt då jag kör samma inställningar. Kan det vara så att jag måste justera något i PID-menyn?

    Den här tråden verkar handla om liknande problem: http://www.rcgroups.com/forums/showt...2252142&page=2
    Senast redigerat av Boopidoo den 2015-05-21 klockan 16:20.

  11. #331

    Standard

    Tog bort mina aerocovers och yaw-problemen försvann! Verkar som att QAV250 inte gillar att sidorna täckta då många har rapporterat liknande problem med getfpvs aeroguard.

    Den flyger iofs fortfarande mycket sämre än min lktr, möjligtvis pga vibrationer då lktr har en clean frame.

  12. #332

    Standard

    Fick yawproblem när jag tejpade sidorna på min Blackout 330mm i vintras. Försvann när jag tog bort tejpen. Så nått konstigt blir det men vet inte exakt vad.

  13. #333

    Standard

    Jag tror att det beror på turbulent luft på något vis. Svårt att veta utan att testa i vindtunnel.

  14. #334

    Standard

    Hmm. Jag tänkte börja köra naze32 på allt, istället för bla. Naza v2 mm då det väger ton.

    Skulle det gå att köra ett afro naze32 med en gpspuck med inbyggd kompass, istället för naze32 full med endast gps-puck?

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...d_HMC5883.html

  15. #335

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Hmm. Jag tänkte börja köra naze32 på allt, istället för bla. Naza v2 mm då det väger ton.

    Skulle det gå att köra ett afro naze32 med en gpspuck med inbyggd kompass, istället för naze32 full med endast gps-puck?

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...d_HMC5883.html
    Ska fungera.
    Bara att löda in I2C kablarna till padsen på Afron.

  16. #336

    Standard

    Så det finns egentligen ingen användning för ett naze32 full då? Det enda blir ju barro på den som inte afro har, men då kan man ju köra gps höjd istället?

    Går det att ställa om i naze32 så att man kan köra gps med PWM eller måste man köra PPM så att gps kan kopplas in på 3 och 4?

  17. #337

    Standard

    Naze32 känns inte då bra för GPS funktioner ännu och då barometern verkar hålla höjden bra så är det nog vettigt att ha kvar den.

  18. #338

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Naze32 känns inte då bra för GPS funktioner ännu och då barometern verkar hålla höjden bra så är det nog vettigt att ha kvar den.
    Jag förstår din tanke, har barometern blivit bättre på senare tid? Hörde något om att den är väldigt ojämn och man behöver modda och greja. Kör man höjd på gpsfunktionen istället när det väl behövs så borde det ju fungera smärtfritt om nu naze skulle klara av det.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  19. #339

    Standard

    Jag har ett underligt problem som jag fick bukt med förra året men nu kommer jag inte ihåg hur jag ska göra. Om jag flyger snabbt framåt och försiktigt minskar pitchar så överkompenserar den och pitchar upp alldeles för mycket för mycket. Det blir klurigt att kryssa mellan träd när den ibland känner för att "bromsa".

    Det andra problemet gäller en annan quad där ibland bakre högra motorn drar av gasen. Trodde först att det hade med att jag fick failsafe eller att jag hade dåliga batterier men nu funderar jag på om det kanske inte är ESCn som börjar ge upp?

  20. #340

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Jag förstår din tanke, har barometern blivit bättre på senare tid? Hörde något om att den är väldigt ojämn och man behöver modda och greja. Kör man höjd på gpsfunktionen istället när det väl behövs så borde det ju fungera smärtfritt om nu naze skulle klara av det.

    Jag tycker den är stabil - eller så stabil den kan bli för lufttrycket varierar hela tiden upp och ner - så det är ingen exakt angivelse.

    Om den pendlar upp/ner så är det helt normalt.

    Om jag inte har startat med goggles på så "låser" jag fast den i luften med barometern så att jag får mer tid till att rätta till mina goggles.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •