Reklam

 
Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 510111213141516171819 SistaSista
Resultat 281 till 300 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #281

    Standard

    Jag fick provat en gång till vid en lyktstolpe. Med p_level = 40, i_level = 200 så har jag en svag autolevel på min Gekko, den lägger sig nästan platt men sedan så tar den för lång tid på sig att fixa till de sista graderna. Mitt nästa försök blir med p_level = 60 och i_level = 200.

  2. #282

    Standard

    Haha, ja jo jag tittade just på den sidan innan jag uppdaterade och såg ditt svar. Det förklarar ju en hel del, dels att ANGLE var lite väl nervöst samt att HORIZON inte fungerade. Frågan är bara ungefär hur högt man måste ställa I för att Horizon ska fungera vettigt igen?

  3. #283

    Standard

    Efter att ha provat idag igen så tror jag att det är fler saker som spelar in med PID1 och horizon, med p_level = 60 och i_level = 200 så var den bättre på att räta ut den första biten men de sista graderna gjorde inte mycket skillnad. Det är nästan så att man undrar om dokumentationen felaktigt säger att d_level inte används. Det kan vara värt att prova...eller kanske läsa koden för att se vad som händer.

    Tyvärr så verkade den bli lite fladdrig när man började närma sig mittspak men ändå ville behålla bankningen i svängarna. Som om man låg precis på en tröskel där den valde mellan rate och aggressiv auto-level. Jag går nog tillbaka till p_level=40 igen, kanske tillsammans med i_level=255.



  4. #284

    Standard

    Försökte ställa in PIDar på min full Naze32 som jag kör cleanflight på. I vanliga fall brukar jag ändra inställningar via en blåtandsmodul men av någon anledning så gick det inte. Det gick att läsa av inställningarna men jag kunde inte skriva till Naze32. Jag tänkte att det var fel på min blåtandsmodul men med test på annat kort så gick det jättebra så det är något med Naze-kortet.

    Kan jag ha kommit åt någon inställning som gör så att det inte går att ändra inställningar med BT?

  5. #285

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Ansluter du med dator eller telefon? Har för mig att apparna till telefonerna är jätte gamla och inte stödjer nyare versioner av clean/baseflight

  6. #286

    Standard

    Telefon, jobbigt om man måste börja kånka med sig datorn...

    Men varför fungerar det klockrent på en och inte den andra. Får ta och kolla vilka versioner av Cleanflight jag har installerat imorgon.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2015-04-09 klockan 23:00.

  7. #287

    Standard

    Den det fungerade på hade cleanflight 1.7.1 och den som inte fungerade hade 1.8.0. Jag testade att uppdatera den som fungerade till 1.8.0 och nu fungerar inte den heller. En del värden går att spara som ex "P" men RATE går inte att spara.

    Det skulle vara intressant att veta om någon av er kör 1.8.0 eller 1.8.1 ocvh samtidigt kan ställa in ex ROLL & PITCH RATE via bluetooth? När jag installerar 1.7.1 så fungerar bluetooth men inte med 1.7.1.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2015-04-10 klockan 07:54.

  8. #288

    Standard

    EZ-GUI Ground Station 3.135 har i changelog'en "*PID support for cleanflight 1.8.0".
    Så kolla att du har uppdaterad mjukvara i telefonen

  9. #289

    Standard Funfly Naze32 / AfroMini

    Fr.o.m 1.8 är roll & pitch rate två separata inställningar, är säkert därför det inte fungerar.

  10. #290

    Standard

    Ah ok, det verkar mycket troligt, men vad onödigt. Tyckte det var mycket smidigt att vara ändra ett värde.

  11. #291

    Standard

    Jag har version 3.135.196 så det borde alltså fungera men det gör det inte. Ja alltså PID fungerar men inte rate (samt en massa andra).

  12. #292

    Standard

    https://github.com/cleanflight/cleanflight/releases

    De tycks ha ändrat något med rate inställningarna när i 1.8.x EZgui har så klart svårt att hänga med Cleanflights utveckling.

  13. #293

    Standard

    Ja, man kanske ska vänta några veckor. Vore dock bra om cleanflight hade en app för att ändra pids som följde med i alla nya utgåvor.

    Jag förstår inte hur folk ställer in detta utan blåtand? Släpar folk med sig datorn?

  14. #294

    Standard

    Det skulle ju varit strålande om det funnits en app för det men det är tillräckligt mycket besvär att hålla chrome applikationen uppdaterad.

    Du borde kunna justera allt via terminalen också om EZgui inte fungerar.

    https://play.google.com/store/apps/d...terminal&hl=en

    För att slippa ansluta kabel så borde inget hindra att du ansluter via bluetooth med datorn heller. Jag säger "borde" då jag sett en hel del problem med risiga BT adaptrar som kräver workarounds och inte kan fungera som en transparent serieport.

  15. #295

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Du kan ju ha tre olika profiler i nazen med olika pids på alla. Det är ju ett sett att testa lite olika utan dator, men annars är ju cli det som gäller. Finns säkert någon telnet/terminal app till telefonen som kan ansluta över blåtand. Hittade en app som kanske funkar: SENA bterm

  16. #296

    Standard

    Om någon kan tipsa om en terminal till iphone så skulle det vara mycket trevligt, jag sitter fast med en 6+ för tillfället då jag ledsnade på hur dålig batteritid man får ut ur androidlurarna nu.

  17. #297

    Standard

    Är SENA BTerm bättre än CLI som finns i EZ-GUI?

  18. #298

    Standard

    Så länge du får kontakt med enheten så spelar det ingen roll alls. Men om du har några macros i terminalprogrammet så skadar det ju inte.

  19. #299

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ja, man kanske ska vänta några veckor. Vore dock bra om cleanflight hade en app för att ändra pids som följde med i alla nya utgåvor.

    Jag förstår inte hur folk ställer in detta utan blåtand? Släpar folk med sig datorn?
    Jag har laptopen med ja, men du kan ju köra blåtand, via sändaren(inflight adjustment) eller till och med via en minimosd.

    För övrigt så stödjer ezgui separata rates sen ett tag tillbaka. Kräver dock beta versionen.

    https://plus.google.com/108466092790107715851/

  20. #300

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Om någon kan tipsa om en terminal till iphone så skulle det vara mycket trevligt, jag sitter fast med en 6+ för tillfället då jag ledsnade på hur dålig batteritid man får ut ur androidlurarna nu.

    Jag kör mycket G+, Spotify(inget lokalt sparat)och jag har blåtand igång hela tiden..och min LG G R är uppkopplad hela tiden...


    Dålig batteritid med Android? knappast - över en vecka utan att ladda på min 1+1
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •