Reklam

 
Sidan 13 av 19 FörstaFörsta ... 389101112131415161718 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #241

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av turmere Visa inlägg
    Cleanfligjt med 1.5 på naze32 kortet . Frsky mottagare och taranis sändare . Någon som fått vbat telemetrin att fungera? Rätt säker på att jag kopplat rätt men får helt fel data presenterad i taranisen? Om bara någon säger att de fått det att fungera med denna setup så vet jag att det är skit bakom spakarna. Finns flera exempel på tuben som jag följt och där ser det ut att fungera rakt av. Har kollat detta när naze varit armed också.
    kan inte cleanflight, men i baseflight kan du ändra offset på accspänningen i configurationfliken och scrollar ner en bit. Jag fick tidigare alldeles för låg spänning, men efter justering av offset så är den okej om än inte perfekt. A1 och A2 utgångarna justerar du ju i openTX, men när du använder "cells" i taranis måste du gå via baseflight.

  2. #242

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av turmere Visa inlägg
    Cleanfligjt med 1.5 på naze32 kortet . Frsky mottagare och taranis sändare . Någon som fått vbat telemetrin att fungera? Rätt säker på att jag kopplat rätt men får helt fel data presenterad i taranisen? Om bara någon säger att de fått det att fungera med denna setup så vet jag att det är skit bakom spakarna. Finns flera exempel på tuben som jag följt och där ser det ut att fungera rakt av. Har kollat detta när naze varit armed också.
    Jag har också problem med det, fungerar inte med "Cells" eller "cel" utan jag fick välja "Vfas" då läser den värdena. I configuration tabben kan du justera volt offset, tror 110 är default.

    MVh Tobias

  3. #243


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    För er som sitter å väljer mellan Baseflight och Cleanflight. Harakiri är det ni ska använda .
    Jag har förstås inte läst alla 13 sidor i den här tråden men harakiri är grymt bra på PH jämfört med Baseflight. Cleanflight har jag aldrig flugit så där får jag reservera mig lite.

    Här är två filmer med min 450 och 250. Harakiri default med neo 7 gps och extern mag.



  4. #244

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Förutsatt att man vill flyga med gps. Inte alla som vill det.

  5. #245

    Standard

    Själv föredrar man att cleanflight + oneshot gör att quade flyger som på räls, även vid acro manövrar och i vind.

  6. #246


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theailer Visa inlägg
    Förutsatt att man vill flyga med gps. Inte alla som vill det.
    Självklart.

  7. #247

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    För er som sitter å väljer mellan Baseflight och Cleanflight. Harakiri är det ni ska använda .
    Jag har förstås inte läst alla 13 sidor i den här tråden men harakiri är grymt bra på PH jämfört med Baseflight. Cleanflight har jag aldrig flugit så där får jag reservera mig lite.

    Här är två filmer med min 450 och 250. Harakiri default med neo 7 gps och extern mag.
    Vilken GPS-Mag använder du? Jag letar efter en så liten kombination av Neo7 och kompass som möjligt.

  8. #248

  9. #249

    Standard

    Nu var det ett vtag sedan jag laborerade med PID inställningar men jag undra om baseflight har fått något liknande auto-tune som cleanflight? Sen undrar jag vad ni som testat cleanflights auto-tune tycker om den, fungerar det bra? Har några Naze som jag undrar om jag ska köra baseflight eller cleanflight på.

  10. #250

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Kommer aldrig komma på baseflight så länge timecop styr den skutan :-)

  11. #251

    Standard

    Nej, det förvånar mig i och för sig inte, han är lite speciell.

  12. #252

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Lite :-)

  13. #253

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Självklart cleanflight Simon. Har en känsla av att cleanflight funkar bättre än baseflight rent flygmässigt samt att cleanflight har led strip funktion med configurerare, autotune (som funkar hyfsat, duger för att få ett grundlägg tycker jag) samt även oneshot funktion. Självklart val.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #254

    Standard

    ok, det blir cleanflight.

  15. #255

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Har faktiskt aldrig behövt ändra pids i baseflight,men jag är kanske inte så kräsen heller :-)

  16. #256

    Standard

    Kan man driva servot(tricopter) direkt via naze:n eller skall man ha separat matning ?
    Frågar för jag eldade upp min gamla.

  17. #257

    Standard

    ställer 2 frågor idag
    har kopplat in allt som jag tror det skall vara
    tricopter mode
    servo på motor 1 stiftet
    motor 1 på motor 3 stiftet
    motor 2 på motor 4 stiftet
    motor 3 på motor 5 stiftet
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=3504

    Om låter jag trin stå på bordet och armerar och börjar gasa så ser det ut som om servot följer gasen, den kanske gör det för att den inte får några "flyg"input ifrån kortet.
    är det korrekt att servot uppträder på detta sätt?
    och skall man koppla in en extern BEC för att driva servot ?

    martin

  18. #258

    Standard

    tar en fråga till

    varför vill inte mina reglage pipa 3ggr om jag inte matar kortet via usb kabeln ?
    kopplar jag in accen får jag melodin ifrån reglagen men inga 3 pip
    nazen lyser blått och går att armera men mina escar vill inte göra något
    sätter jag in usb kabeln i nazen och sedan kopplar in accen så får jag melodin följt av 3 pipet och escarna funkar som dom skall
    testat med dom två senaste firmwaren i baseflight och med samma resultat

    mottagare är en frsky V8FR
    mina escar är Turnigy 18A
    naze är enligt ovan

    någon som har koll ?

  19. #259

    Standard

    ingen som kan knäcka nöten ?


    martin

  20. #260

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    1. Rekomenderar att köra separat bec till servo. Vissa esc klarar det galant, men jag har bekymmer både med för lite kräm och skumt jitter.
    2. Kolla beteendet med tailen när su har proppar på, dels känner naze inte av att det händer nåt när den försöker kompensera och så är det massor av överkompensation på låg throttle även med proppar. Så gör en försiktig flygtest över gräs och kontrollera där.
    3. Esc initiering enbart vid usb power vet jag inte svaret på, är de kalibrerade och har du satt dina endpoints bra så kan jag bara be dig kolla att du satt arming till lämplig switch.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •