Reklam

 
Sidan 11 av 19 FörstaFörsta ... 678910111213141516 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #201

    Standard

    Afro mini hur har ni monterat dessa, dubbelhäftande tejp? Finns det något annat sätt ?

  2. #202

    Standard

    Jag monterade den med tjock dubbelhäftande tejp. Denna fäster på en tunn plastskiva (från någon förpackning) och denna skiva hålls fast av skruvar i de "vanliga" hålen i ramen
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #203

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Jag har mina löst mellan plattorna i dirtyframe. Bara dragit kablarna förbi mittersta distansen så ESCerna inte kan rymma så långt.

  4. #204

    Standard

    Man får hoppas att man inte har fejkchip i sina FTDI adaptrar.
    Kan bli lite jobbigt då ! Nya drivarn som laddas ner automagiskt "pajar" fejkchip.

    http://arstechnica.com/information-t...dware-hackers/

  5. #205

    Standard

    Då de tydligen dragit tillbaka drivaren igen så är frågan om de bara tänkt "bricka" några kopior då och då för att göra tillverkare som använder förfalskade chip lite rädda för att använda kopior.

  6. #206

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Då de tydligen dragit tillbaka drivaren igen så är frågan om de bara tänkt "bricka" några kopior då och då för att göra tillverkare som använder förfalskade chip lite rädda för att använda kopior.
    Ah det var jue bra iaf. Får hoppas det var en engångsgrej. Låter lite otroligt att den bara skulle skriva om hårvaru ID på fejkchip av misstag.

  7. #207

    Standard

    Satte o klicka rundor på tuben och kom in på denna https://www.youtube.com/watch?v=ZFtsiC16NUU
    där säger han att man kan köra naze32 direkt på 12v? Stämmer det?

    Hittade svaret själv:

    According to timecop any naze after 10th Aug has the updated regulator (up to 16v)
    The Hobbyking versions are also 16v

    "DE=???" marking = RT9193 = 5.5V max.
    IL|xx marking = SPX3819 = 16V max
    Senast redigerat av Dithes den 2014-10-28 klockan 21:53.

  8. #208

    Standard

    Den delen finns även i manualen...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #209

    Standard

    Angående brickade FTDI chip:
    https://www.youtube.com/watch?v=eU66as4Bbds

    Och kanske ett sätt att fixa det om det hänt:
    https://www.youtube.com/watch?v=RZH_qGautqM

    Jörgen

  10. #210

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Den delen finns även i manualen...
    Finns det någon uppdaterad manual?
    Hittar bara den från 2013 och det är kort efter 10/8/2014 som ska vara uppdaterade.
    Dom gamla korten klarar 23v på vbat men bara 5.5v inline. Dom nya ska klara 23v/16v, om man nu vill ge den ström direkt från batteriet, dock skickar den vidare tex 12v om du har 3s vidare till din mottagare också.

    Detta gäller iaf acro kortet, ingen aningen om full versionen.

  11. #211

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thobias Fröjd Visa inlägg
    nu har provat att kortsluta kortet, men det vill heller inte fungera. finns det något mer som man kan göra??
    Lödde en bygel på dit kort och det gjorde susen.
    Kortet är uppdaterat och tycks fungera som det ska.
    //Lasse

  12. #212

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Frågade förut... Hur mycket ska det andras i parametrarna för kunna flippa med Naze..
    har det i min 250 men i varken Horizen eller Angle går det att flippa.. Angle går den banka rätt mycket utan rollar runt..

    o ja jag är ny på Naze32

  13. #213

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Lättast är ju utan att ha ett flightmode aktiverat. Och skruva upp rc rate samt roll å pitch rate har jag för mig

  14. #214

    Standard

    Tips, I senaste cleanflight så kan man med en kanal på radion ställa in pidar och rates. Demo finns på Dominic Clifton youtube kanal..

  15. #215

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Satt o kika på det i går när jag kom in i basflight.. även yaw vill jag ha mer då den vrider sig långsamt..

  16. #216

    Standard

    En sådan här måste man ju bara ha.
    Väntar just nu på svar från sparkfun angående bästa fraktalternativ.

    The maiden flight of the Blackbox flight data recorder I'm developing

  17. #217

    Standard

    Då har man testat Naze32 Autotune.


    Verkar som mina timing problem med comp_pwm/dampen light fortfarande är där :/ Tror det får bli en uppgradering till K.I.S.S 18A esc's Även om de är i dyraste laget.

  18. #218

    Standard

    Första beta testet av Naze32 blackbox på en trikopter.
    Har ett för slött sd kort så den hinner inte skriva all data.



  19. #219

    Standard

    Håller på med min första Afromini.
    Har kört vanliga Naze tidigare.
    Några frågor:

    Går det montera en Buzzer på Afromini?
    Hittar ingen info om det.

    Någon som kopplat in Frsky Telemetri på Afrominin?
    På vanliga Naze är det ju enkelt med egna pinnar.

    /Macke
    Senast redigerat av mackez den 2014-12-09 klockan 15:17.

  20. #220

    Standard

    Hjälp!

    Precis det här problemet har jag med mitt Naze32-kort just nu. Det funkade först fint och jag laddade in senaste firmwaren. Sen surfade jag runt lite i baseflight och kopplade in och ur några gånger och nu får jag alltsom oftast inte kontakt med kortet. Som Markus skriver: Får endast att serieporten lyckades öppna och efter 10 sekunder så kommer det upp "No configuration recieved within 10 seconds, communication failed"
    Ibland kan jag connecta men då har jag ingen respons från gyron etc. Byter jag flik så väntar baseflight på data från kortet så länge att jag tröttnar och drar ur det.

    Försöker jag att ladda in firmwaren igen så kommer felmeddelande: No response from the bootloader.

    Har provat att kortsluta bootloader padsen och ladda firmware både via baseflight och via Flash Loader Demo utan framgång. Flash Loader Demo fick jag för övrigt aldrig att fungera utan först när jag körde baseflight fick jag in senaste firmwaren.

    Har provat med två olika usb-kablar utan framgång.

    Vad kan jag ha missat/bränt?

    /Anders



    Citat Ursprungligen postat av MarkusH Visa inlägg
    Jag får inte kontakt med mitt nya naze32 acro kort efter uppdatering av firmware. Jag kunde ansluta till en början och jag ändrade inga inställningar utan bara växlade mellan dom olika flikarna, sen kopplade jag ner och gjorde uppdatering av firmware och det gick bra och kortet kopplade upp sig igen. Men sen när jag ikväll försökte ansluta till kortet så går det inte. Får endast att serieporten lyckades öppna och efter 10 sekunder så kommer det upp "No configuration recieved within 10 seconds, communication failed". Efter lite googlande så hittar jag att man kan kortsluta bootloader pads och gör detta enligt manualen och lyckas och kan ladda in firmware igen och kan sedan ansluta till kortet. Men när jag kopplar ner och prova att ansluta på nytt så kan jag det inte och jag lyckas inte fler gånger med den proceduren att kortsluta bootloader. Jag har provat på 2 datorer men ingen skillnad. Strömförsörjer endast kortet genom USB och har inget annat anslutet.
    Datorn hittar kortet i enhetshanteran, använder Baseflight som är en app i Google chrome.
    Är det någon som har något tips på vad man ska göra för att få det att fungera.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •