Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #17

    Standard

    Wow, vågade äntligen testa Naze32 igen. Förra gången jag testade driftade min zmr250 sjukt mycket bakåt och det bara fortsatte, fick ett nytt naze32 från Hobbyking men monterade istället ett KK mini som jag flugit med ett tag. I dagarna har jag åter igen monterat naze32, mitt nya kort. Monterade det på ena plattan FC kommer i (foam) så att gyrona inte störs av några vibrationer. Nya DYS motorer monterade och jag satte naze i manuellt läge och lyfte, WOW!!! Flyger som en dröm. slog över till horizon mode och quaden börjar direkt att drifta, inte lika mycket som förra gången men om den får fortsätta att drifta så kommer den till slut dra i backen. Ännu en gång blev jag lite besviken =/ Får se om jag orkar lägga ner mer tid på det, jag flyger till 98% ändå i manuellt läge, men vill ha stabiliseringsläget som failsafe så att den lägger sig rakt i luften om jag tappar radiokontakten.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-06-12 04.23.36.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	125,4 KB 
Id:	52848

    Testade precis autotune, hände inte något när jag slog över till det, som det gör i de videos man sett. När jag flög i horizon mode så reagerade den blixtsnabbt när det kom minsta lilla blåst och det var på snudden att den inte kraschade. Den flyger riktigt fint i manuellt läge, dock så hovrar jag nu med de nya motorerna på 20% throttle vilket inte känns helt rätt. Den sticker iväg satans när jag drar gasen i topp. Ändå är det bara 5x3 props på DYS be1806 2300kv motorer. Känns som jag vill ha lite mer throttlecontroll när man måste dyka snabbt bland grenar och annat. Tips på detta?
    Senast redigerat av Landin81 den 2015-06-16 klockan 04:57.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •