Reklam

 
Sidan 8 av 19 FörstaFörsta ... 34567891011121318 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #141

    Standard

    Någon som har koll på vilka GPS-moduler som funkar ihop med Naze32? Jag har försökt hitta info om detta men den enda som som jag sett som det tydligt står att den är kompatibel är uBlox CN-06:
    http://www.multirotorsuperstore.com/...ps-module.html

    Finns ju en hel uppsjö billigare ublox GPS:er på Ebay men men jag har svårt att lista ut om de är kompatibla.

  2. #142

    Standard

    Den funkar med de flesta Gps.
    Ublox och NMEA.
    Bara de klarar 5 eller 10 Hz uppdatering.
    Ublox kan även konfigureras om till diverse format.

  3. #143

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av presidenten Visa inlägg
    ...När jag gör flippar eller svänger för snabbt så verkar det som om accelerometern blir lite sné och den börjar dra lite åt något håll...
    Efter lite om och men så visade det sig försvinna efter att jag satt lite vibrationsdämpning på nazen.

    När det gäller gps så har jag nyligen lyckats klämma in en sån här:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...acy_v1_01.html

    Det var lite pill med konfigureringen, men den lirar på bra nu :-) Vill förvisso främst ha den för att få hem koordinaterna så att man ser ungefär vart man krashade, men jag tror det kan vara najs att pausa lite i position hold när det kliar eller getingar får för sig att hälsa på :-)

  4. #144
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Funkar position hold bra?
    Är själv lite sugen på att testa det fast på den större quaden då.

  5. #145

    Standard

    Dronematters har Röda,Svarta,Vita och Blåa Naze nu
    Alltid kul med lite olika färger.

    http://www.dronematters.com/index.ph...ontroller.html

  6. #146

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Blir helt konfyst på min nya afro naze32. PC kan inte få kontakt med kortet alls. LED blinkar och lyser blått stadigt efter en stund när jag kopplat in USB, men ingen COM-port hittas. Jag har laddat ner och extraherat drivrutinen CP210x och kör appen baseflight, men det händer ingenting. Vad gör jag för fel? Har köpt flera stycken för ett bygge av mini-quadar med elever i skolan. Måste få de att fungera, annars blir det lite pinsamt. Har lött på pinnarna och undrar om något kan ha blivit förstört eller blivit kortis, men ser inget fel. Hjälp
    Peter

  7. #147

    Standard

    Har du provat att ansluta till kortet med ett terminalprogram t.ex. PuTTY?
    Jag uppdaterade mjukvaran på mitt ena Naze32-kort och efter det går det inte att ansluta till det med Baseflight-mjukvaran, men PuTTY samt MultiWii-konfigurationsprogrammet fungerar att använda..

  8. #148
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    Blir helt konfyst på min nya afro naze32. PC kan inte få kontakt med kortet alls. LED blinkar och lyser blått stadigt efter en stund när jag kopplat in USB, men ingen COM-port hittas. Jag har laddat ner och extraherat drivrutinen CP210x och kör appen baseflight, men det händer ingenting. Vad gör jag för fel? Har köpt flera stycken för ett bygge av mini-quadar med elever i skolan. Måste få de att fungera, annars blir det lite pinsamt. Har lött på pinnarna och undrar om något kan ha blivit förstört eller blivit kortis, men ser inget fel. Hjälp
    Peter
    Ursäkta om jag ställer en uppenbar fråga, men använder du rätt anslutning? Afro Mini har ingen inbyggd USB-anslutning utan kräver att man kopplar på ett fdti-chip som sedan kan kopplas till PCn via USB. Sedan får man installera FTDI-drivrutiner.

  9. #149

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Tack för svar. Jo, den har en micro-usb anslutning. Jag provade de jag köpt till skolan som inte är lödda och de funkade perfekt. Jag hade inte tillgång till de korten förrän nu på eftermiddagen,så förmodligen har jag bränt någon komponent eller var kortet trasigt från början. Det är kortet som HK säljer.
    Peter

  10. #150

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    någon som vet CLi kommandot för att justera ner CPU hastigheten på Naze32 kort så att man minskar risken för EMF störning då man kör EzUHF LRS??? tacksam för snabb respons
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  11. #151

    Standard

    Har nästan glömt men tror det var "emf avoidance =1"
    Inte helt säker dock.

  12. #152

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    set emf_avoidance=1

  13. #153

    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Spånplattefräsare
    Klubb
    tranås mfk

    Standard

    Jag har ett litet problem med mitt naze32. Tänkte jag skulle uppdatera kortet för att kunna göra en kalibrering av esc men där hände det något så nu lyser det enbart blåt. Hercules funkar men bootloader bara låser sig och sen funkar det inte, baseflight ansluter i 5 sec sen kopplar den ur. Är det någon som vet hur man kan lösa detta problem?

  14. #154

    Standard

    Testa att kortsluta bootloader, det är två anslutningspunkter som sitter på kortet. Jag har själv aldrig behövt det men har läst att det kan behövas ibland.

  15. #155

    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Spånplattefräsare
    Klubb
    tranås mfk

    Standard

    nu har provat att kortsluta kortet, men det vill heller inte fungera. finns det något mer som man kan göra??

  16. #156

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Byt usbkabel
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #157

    Standard

    köpte en naze32 full ifrån dronematters, tyvärr åkte man ju på tullkostnader...
    Men när man beställer så kan man ju välja värde som deklareras vilket är bra, så jag betalade ungefär hälften mot vad jag borde pröjsat
    Tyvärr så glömde dom skicka med breakoutkabeln och dom svarar inte på mina mail, så jag får väl beställa en breakoutkabel. Surt att vänta...

    Men, nu till det jag undrar över. finns det någon guide för kopplingar/lödningar för detta kort.
    Jag har hittat för acro versionen, men det kanske inte skiljer sig något emellan dom?

  18. #158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stocken Visa inlägg
    Men, nu till det jag undrar över. finns det någon guide för kopplingar/lödningar för detta kort.
    Jag har hittat för acro versionen, men det kanske inte skiljer sig något emellan dom?
    Skiljer inget när det gäller koppling och lödning, så en acro-guide fungerar fint

    Lödde min Naze32 igår. Andra gången i mitt liv som jag löder så gick inte så jättebra. Hjälper inte heller att mina händer har lätt för att börja skaka. Med lite krångel så lyckades jag tillslut rädda två pinnar från att löddas ihop. Allt fungerar fint i baseflight, motorer, sensorer och radiokanaler. Så nu är det bara att hålla tummarna för att min zmr250 vill flyga som den ska när regnet har gett sig.

  19. #159

    Standard

    Fick hem ett till naze32 i veckan
    Denna gången blev det blått! Så nu har jag pink, orange, blå och ett grönt afro mini.

    Jag har bara köpt direkt från timecop och har inte åkt på tull ännu. Det roligaste med att handla av han är att man vet aldrig vilken färg man får

  20. #160
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Det roligaste med att handla av han är att man vet aldrig vilken färg man får
    Svarta flyger dåligt, bara så du vet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •