Reklam

 
Sidan 7 av 19 FörstaFörsta ... 2345678910111217 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #121

    Standard

    I-termen är troligtvis för hög.

  2. #122

    Standard

    Nu börjar jag bli riktigt nöjd med min AfroMini. Jag löste mitt yawproblem som med all säkerhet beror på sned ram pga lite för stora skruvhål. Enkelt att vrida till innan flygning men jag justeras lite fel vid krasch.

    Jag saknar dock en buzzer som skulle hjälpa till otroligt när man ska leta efter quaden i högt gräs eller i diverse träd och buskar. Vet någon om det går att lägga till en buzzer på AfroMini32? På Naze32 finns det ju specifika anslutningar som saknas på AfroMini.

    Sedan skulle jag vilja lägga till en magnetometer som jag har läst att det ska gå att göra men jag vet inte hur?

    Sist så funderar jag på det här med THROTTLE_CORRECTION_VALUE och THROTTLE_CORRECTION_ANGLE, det ska ju vara liknande CC3Ds cruise control men jag har inte läst så mycket om det förutom Patriks erfarenhet att det bränner fartreglage. Jag vet inte om jag behöver det men det skulle vara roligt att testa men vet inte vilka värden som är vettiga?
    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-07-26 klockan 23:04.

  3. #123

    Standard

    Jag får inte kontakt med mitt nya naze32 acro kort efter uppdatering av firmware. Jag kunde ansluta till en början och jag ändrade inga inställningar utan bara växlade mellan dom olika flikarna, sen kopplade jag ner och gjorde uppdatering av firmware och det gick bra och kortet kopplade upp sig igen. Men sen när jag ikväll försökte ansluta till kortet så går det inte. Får endast att serieporten lyckades öppna och efter 10 sekunder så kommer det upp "No configuration recieved within 10 seconds, communication failed". Efter lite googlande så hittar jag att man kan kortsluta bootloader pads och gör detta enligt manualen och lyckas och kan ladda in firmware igen och kan sedan ansluta till kortet. Men när jag kopplar ner och prova att ansluta på nytt så kan jag det inte och jag lyckas inte fler gånger med den proceduren att kortsluta bootloader. Jag har provat på 2 datorer men ingen skillnad. Strömförsörjer endast kortet genom USB och har inget annat anslutet.
    Datorn hittar kortet i enhetshanteran, använder Baseflight som är en app i Google chrome.
    Är det någon som har något tips på vad man ska göra för att få det att fungera.

  4. #124
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Testa med en annan usbkabel

  5. #125

    Standard

    Fick kontakt med kortet med en annan usb-kabel men det fungera inte alltid. Ibland så blinkar växelvis status leden mellan rött och grönt när jag ansluter USB kontakten och då får jag inte kontakt med kortet. Upplevde att det fungerade bättre när man höll kortet helt still vid uppstart. Så det kanske inte är något problem när kortet väl blir monterat. Antar att gyrorna får spelet om kortet rör på sig vid uppstart så där av så kan kortet inte kan starta upp korrekt.

  6. #126

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    du ska alltid ha maskinen så still som möjligt när du startar upp MEN det påverkar inte usbanslutningen den ska fungera lika bra oavsett, jag har startat mitt med kortet hängande och dinglande i kabeln utan problem
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #127

    Standard

    Hade liknande problem med mitt första rev 5 kort. Fick flasha om programvaran sen så funka det.

  8. #128

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Såg Hobbyking har börjat ta in dessa kort nu...

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html

  9. #129
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Samma pris som abusemark så handla direkt istället.

  10. #130

    Standard

    Abusemark levererar på ca: 1 vecka i jämförelse till HobbyKing!....
    Förutsatt att de har i lager då.!

  11. #131

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Handla min från Drone Matters då dom hade i lager..

  12. #132

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Samma pris som abusemark så handla direkt istället.
    Timecop är för lat för att packa individuella Naze nu för tiden. :-D Tydligen lägger han upp 10-15 om dan och när dom är slut så får man handla hos återförsäljare. Hittar inte exakta inlägget men
    http://www.multiwii.com/forum/viewto...it=Pack#p52713
    visar hans allmänna ståndpunkt.

    Tror dom säljer så bra att han inte behöver göra mycket annat än att bygga och skicka till ÅF snart.

  13. #133

    Standard

    Timecop är minst sagt ''speciell'' i sitt beteende men han är duktig på att bygga kort och programmera.

  14. #134

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av GREVEN Visa inlägg
    Handla min från Drone Matters då dom hade i lager..
    DroneMatters har blivit min nr:2 favvobutik. efter RMRC. Det enda dom får fixa är fraktalternativ för deras Dinogy lipos. Det märket är väldigt bra mot vad det kostar. Både butikerna saluför Naze vilket är toppen !

  15. #135

    Standard

    Jag har en blackout spider hex och upplever ett skumt problem när jag kör i angle eller horizon mode.

    När jag gör flippar eller svänger för snabbt så verkar det som om accelerometern blir lite sné och den börjar dra lite åt något håll. Det enda sättet att bli av med det är om jag landar en stund eller om jag gör något "åt andra hållet". T.ex. att en vänster rullning följs av en åt höger.

    Har någon annan märkt av det här? Någon som vet vad det kan bero på och hur man blir av med det?

  16. #136

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    hade sådana tendenser men efter en ny kalibrering så har jag inte märkt något sådant.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #137
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av presidenten Visa inlägg
    Jag har en blackout spider hex och upplever ett skumt problem när jag kör i angle eller horizon mode.

    När jag gör flippar eller svänger för snabbt så verkar det som om accelerometern blir lite sné och den börjar dra lite åt något håll. Det enda sättet att bli av med det är om jag landar en stund eller om jag gör något "åt andra hållet". T.ex. att en vänster rullning följs av en åt höger.

    Har någon annan märkt av det här? Någon som vet vad det kan bero på och hur man blir av med det?
    Jag har exakt samma problem. Jag kör med en flip32-klon och senaste firmware. Om jag gör flera hårda manövrar (som flippar etc) i rad så kan quaden få för sig att börja luta i någon riktning. Enda sättet att ta sig ur situationen är att landa. Om jag fortsätter flyga blir lutningen ibland värre tills dess att det inte går att undvika att krascha. Jag tycker inte att jag sett att det går att motverka problemen genom manövrar i motsatt riktning.
    Jag har bara noterat problemet i horizon-läge.

  18. #138

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Montera min Naze32 i 250 inte justerat nått.. flyger hur fint som helst
    Men flippa går inte i acro är det mycket på värdena som behövs ändras

    Sen tänkte löda in batteri varnaren är det bara in på buzzern eller behövs det styr ström till kortet som på kk2.1

    ACC calibrering va är det vet det säkert men just nu står det still..

  19. #139

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag saknar dock en buzzer som skulle hjälpa till otroligt när man ska leta efter quaden i högt gräs eller i diverse träd och buskar. Vet någon om det går att lägga till en buzzer på AfroMini32? På Naze32 finns det ju specifika anslutningar som saknas på AfroMini.
    Om man inte vill trassla så går det att använda en lost model finder som reagerar när spakarna inte rörts på ett tag, jag har provat på både MWC Mini och Naze32. Jag har den kopplad mellan en esc och kontrollern.

  20. #140

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Jag har exakt samma problem. Jag kör med en flip32-klon och senaste firmware. Om jag gör flera hårda manövrar (som flippar etc) i rad så kan quaden få för sig att börja luta i någon riktning. Enda sättet att ta sig ur situationen är att landa. Om jag fortsätter flyga blir lutningen ibland värre tills dess att det inte går att undvika att krascha. Jag tycker inte att jag sett att det går att motverka problemen genom manövrar i motsatt riktning.
    Jag har bara noterat problemet i horizon-läge.
    Jag har oxå haft detta problem med min Flip 1.5. Jag löser problemet genom att flippa "flightmode" 2 ggr. Ändrar från t.ex. Angle till Horizon och sen tillbaka till Angle och efter det flyger den rakt igen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •