Reklam

 
Sidan 9 av 19 FörstaFörsta ... 4567891011121314 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #161

    Standard

    Men men men jag ville ju ha en svart till min tricöpter ;( Kvittar hur dom flyger för dom förbannade träden attacker ändå

  2. #162
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Svart blir den efter att du blivit attackerad av trädet

    När jag ändå är i den här tråden.. ökade samtliga gains en aning på min LKTR nu och det blev bättre. Måste öka I på pitch för den rätar gärna ut sig.. Men!... varför beter den sig som en fyrhjuling i terrängen?
    Den liksom guppar upp-och-ner med nosen hela tiden, inte så stabil som jag sett många andra flyga.
    Är det ännu mer gain på pitch som behövs? Eller I? Eller D? D har jag aldrig labbat med, lämnat det default..

    Tycker det är liite för omständigt att behöva ut å testa, in och programmera om, ut igen å testa, in å programmera osv.. jag hinner glömma hur det kändes mellan varven.

  3. #163

    Standard

    Kolla cg. Min betedde sig jäkligt konstigt (guppade fram och tillbaka) innan jag satte på min gopro/mobius. Samma sak med min disco men det visste jag inte då så fick spel och sket i naze32 på den

  4. #164
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Min CG ligger +-5mm från centrum. Är Naze verkligen så känslig?
    Tror jag läste att du eller Copterdude flyttar fram CG medvetet för att få mer fart framåt utan att behöva pitcha så mycket?

  5. #165

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    5mm är inga bekymmer.
    Skulle gissa på att det är I du ska justera lite på , men sen kan även P påverka detta .

    Är det en långsam gungning eller känns det mer som den tappar och letar tillbaka igen ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #166
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Kolla denna Simon, där flyger jag ganska mjukt ocg då syns det väl. Nu var det iofs blåsigt den flygningen men jag tycker den är mer eller mindre alltid hoppig och gungig.
    Skulle säga relativt långsamma ryckningar, mers i pitch men även i dom andra axlarna oxå.



    jag ska justera upp I lite, främst för att få pitch att stanna kvar där jag släpper spaken. Skall höja gain lite på samtliga axlar igen och se om det blir bättre.

  7. #167

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ruggigt svårt att säga tycker ändå den ser ut att flyga rätt bra, tror inte du ska röra p eller d , Testa att höja upp I lite,

    Hur har du monterat styrkortet ? har du nån vibrationsdämpning? det är nästan så jag anar störningar pga vibbar från proppar eller motorer
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #168
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Kortet sitter skruvat i clean frame med plastdistanser och insexor i stål. Ingen dämpning mer än själva clean frame.
    Jag upplever vibrationsfri bild i både FPV-kameran och det som kommer ur mobius.
    FPV-kameran sitter hårt monterad i clean frame, mobius på kardborre och en rem runt.



    Undrar om det kan vara som du tror, vibrationer. Nu är det ju så grymt trångt så jag vet inte om det är möjligt att montera kortet på annat sätt. Dubbelhäftande tror jag dessutom är lurigt eftersom det hänger upp och ner, samt det krashas en del med den lilla.

    Undrar om det är läge att lägga på lite lågpass i kortet på prov kanske..

  9. #169

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Tycker att det borde funka som det ser ut nu. jag brukar hänga mina kort på ett likanande sätt men med nån typ av gummi mellan kort och ram. för det mesta använder jag canopygummin från 450helikopter den tar upp det mesta
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #170
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Det märkliga är att om jag hovrar den stilla och inte rör spakarna så är den blickstilla. Visst, den drar lite osv men skakningarna försvinner.
    Samma sak om jag kör sakta framåt och slutar ge input, bara släpper spakarna. Brukar lägga märke till det i mina filmer när jag ex rätar till brillorna eller kollar på radion.

    Vill ju gärna inte tro att mina fingrar dampar såååå hårt

  11. #171

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stocken Visa inlägg
    Tyvärr så glömde dom skicka med breakoutkabeln och dom svarar inte på mina mail, så jag får väl beställa en breakoutkabel. Surt att vänta...
    Dronematters meddelande idag på sin Facebooksida att dom har haft problem med sin mailserver och föreslår att alla som inte har fått något respons från dom ska skicka sina mail igen.

  12. #172

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Drakenhielm Visa inlägg
    Dronematters meddelande idag på sin Facebooksida att dom har haft problem med sin mailserver och föreslår att alla som inte har fått något respons från dom ska skicka sina mail igen.
    Tack, jag ska kontakta dom igen, för jag insåg precis att jag verkar ha fått acro versionen och inte fullversionen som jag beställt...
    Får se vad dom säger.

    edit: Fick svar inom några timmar, jag kunde antingen skicka tillbaka det felaktiga kortet eller köpa det. Eftersom jag är så ivrig på att få rätt kort så köpte jag acro kortet av dom också.
    Senast redigerat av stocken den 2014-10-12 klockan 11:19.

  13. #173

    Standard

    Räcker det att man lägger in alla tre tåtar
    Ifrån 1:a escen och sedan bara signalkabel på 2-4:e escen på naze kortet. ?

  14. #174
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    För säkerhet skull så låt jorden vara kvar oxå.

  15. #175

    Standard

    Ok tackar.

  16. #176

    Standard

    Lyckas inte koppla upp mig mot micro naze kortet med ftdi adaptern. Tror jag har rätt drivisar. Några förslag? Kopplat in rx till tx och tx till rx och jord.

  17. #177

    Standard

    Har du rätt drivare till FTDI adaptern? funkar den med annat?
    Annars är det väl bara BaseFlight som behövs och där välja rätt COMPORT

    På min är det

    FTDI - Naze32AfroMini

    GND ->GND
    VCC ->5Volt
    TXD -> RX
    RXI -> TX
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #178

    Standard

    Som jag var gjort. Dock inte testats ftdi adaptern till något annat men den är ny. Ingen garanti att den är hel iof.

  19. #179

    Standard

    hej
    Jag får inte yaw att fungera på mitt naze32
    har kopplat in allt med får inte Yaw att fungera
    alla andra funktioner fungerar
    har testat att lägga ail på sidoroderspaken och det fungerar
    missar jag något med gps:en ?
    gasen ligger ju på plats 3 på kortet och den funkar så det bör inte vara gps problem
    (har ingen gps) men hur stänger man av den funktionen?

  20. #180
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Har du ställt om den till trikopter?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •