Reklam

 
Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123456712 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 364

Ämne: Funfly Naze32 / AfroMini

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlägg
    Min ska stödja USB OTG, men fungerar inte Bluetooth? Har beställt en sån modul också.
    Visst men jag har inte fått min modul än och vet inte om jag ska montera den på min mini quad som ska vara så lätt som möjligt. Särskilt om jag ska dit med en KVOSD sen.

    Men det är klart att egentligen behövs ju mest modulen när man ställer in den så den kan ju plockas bort efteråt.

  2. #22

    Standard

    @PatrikE
    Tackar för tipset med större utslag. Har ändrat till 1000-2000 och nu var det inga problem att flippa i HORIZON-läget. Har noterat chatch inställningar och jösses vad det gick undan.

  3. #23

    Standard

    Hittade denna sida som tydligt går igenom alla AUX-modes.

    http://blog.oscarliang.net/multiwii-...des-names-gui/

  4. #24

    Standard

    Senaste iterationen, nu med porös skumplast vid barometern.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	117,8 KB 
Id:	46226  

  5. #25

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Den såg riktigt proffsig ut!

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Senaste iterationen, nu med porös skumplast vid barometern.
    Fungerade det bättre?

  7. #27

    Standard

    Nja, jag vet inte. Prestandan är fortfarande klart undermålig.

    Har gjort ännu en iteration med vinklad stiftrad på sidan för enklare anslutning till seriell USB samt tagit bort stiftraden som tog för stor plats.

  8. #28

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Tror det är svårt att då till en bra funktion med barometer. Det finns en cli inställning som bestämmer hur mycket inflytande baro och accelerometrar har på höjdläget. Bäst blir det nog med en GPS. Provade med baro i baseflight för länge sedan och det sög, men med baro och GPS i harakiri så satt quaden fastlimmad i luften

  9. #29

    Standard

    Det borde ju rimligtvis vara tvärtom, GPS har urkass upplösning i höjdled i jämförelse med tryckmätare. Men kanske MultiWii och Naze-korten helt enkelt har bristfällig hårdvara och/eller kod för stabil höjdkontroll? Det kanske går men att det är krångligare att ställa in än på DJI och ZeroUAV.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-06-23 klockan 15:16.

  10. #30

    Standard

    Problemen i sig är väl att man mäter med ett värde som konstant förändrar sig (lufttrycket) - vill man ha höjden exaktare måste man mäta höjden från marken med sonar(ping, srf04) eller liknande.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #31

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Vet inte vad det var som gjorde det. Provade ju aldrig harakiri utan gps, så den mjukvaran hade kanske bättre filter mellan baro och accelerometrar?

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Problemen i sig är väl att man mäter med ett värde som konstant förändrar sig (lufttrycket) - vill man ha höjden exaktare måste man mäta höjden från marken med sonar(ping, srf04) eller liknande.
    DJI och ZeroUAV löser det ganska utmärkt utan sonar så visst går det.

  13. #33

    Standard

    http://flyduino.net/Multikopter-FC-Multiwii-BaseFlight
    Kopior visserligen men de brukar vara oerhört leveranssnabba.
    Bättre barometer på dessa också.

  14. #34

    Standard

    Jag har handlat flera gånger av Paul - pålitlig och snabb.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  15. #35

    Standard

    Flyduino är inte kopior. Det är deras egna kort som har hög kvalitet och därav priset.

  16. #36

    Standard

    Jag kan tipsa er att använda emf_avoidance och ställa in denna från 0 till 1. Det detta gör är att ändra klockfrekvensen vilken flyttar RFI utanför det frekvensområde som UHF system ofta använder (430-446MHz). Jag använder TSLRS och på min AfroMini blev det en tydlig förbättring. Jag testade bara snabbt och strömförsörjde AfroMinin enbart via seriell USB och min telefon.

    Mätt med RFE sub3g
    AfroMini AV = -91dB
    AfroMini PÅ (emf_avoidance=0) = -85dB
    AfroMini PÅ (emf_avoidance=1) = -91dB

    Jag kunde med emf_avoidance=1 inte se någon skillnad med systemet av- eller påslaget vilket är mycket bra. Att aktivera detta är mycket enkelt, bara att gå in i CLI och skriva "set emf_avoidance=1" och "save", klart!

    OBS: Enbart nytta med detta om man använder UHF system som kan påverkas av störningar kring 432MHz. Dvs 2.4-system påverkas inte nämnvärt.

  17. #37

    Standard

    Bra fynd - jag skall också ändra det men jag kommer inte ihåg vilka frekvenser jag hoppar inom.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #38

    Standard

    Vad använder du för system? Jag har faktiskt inte kollat om de här störningarna påverkar TSLRS nämnvärt men alla störningar är ju värt att minimera (eller i detta fall flytta).

  19. #39

    Standard

    Jag använder Orange's 433 sändare / mottagare med OpenLRSng.
    En kul grej med dessa är att man kan köra dem som scanners och se eventuella störningar.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #40
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Vad har du för sändareffekt i din orangea tx Nicke?
    Ser att det finns 100 och 1000mW på HK nu. Överväger att skaffa något oranget snart..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •