Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Frakt från Kina?

  1. #1

    Standard Frakt från Kina?

    Hej! Har beställt lite prylar från banggood och dem har skickat det men det har står recived by china post i 8 dagar! Vet någon om dem har tappat bort det eller om något Annat fraktbolag har tagit emot det?
    se bildKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	208 
Storlek:	43,2 KB 
Id:	46261

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    66
    Jobb
    Ica
    Klubb
    finns ingen i närheten :/

    Standard

    Jag väntade två veckor innan de hände något.... de är posten som tar över i sverige så bara å vänta :/
    Using Tapatalk

  3. #3

    Standard

    #2 tror du att paketet är i Sverige ?

  4. #4

    Standard

    Sök på posten.se så ser du om det är i sverige eller ej.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Den senaste notisen är ju längst ner från den 16:e "Sent to airline".
    En månads frakt är inte ovanligt, så det är bara att vänta :-)

  6. #6

    Standard

    Tycker det ser helt normalt ut, har beställt flertal paket från BG och leveranstiden varierar från 14 dagar till 35 dagar, sitter själv och väntar på ett paket nu som "bara" har tagit 17 dagar och har status "Sent to Stockholm Utrikes" och har haft det sen 6 dagar tillbaks så möjligen tappade dom paketet i luften och det har inte landat ännu :-) för det känns inte så logiskt att det tar över 6 dagar att flygfrakta ett paket från Malaysia till Sverige.
    Ett paket har försvunnit för mig och efter 45 dagar skickade dom samma order på nytt utan att debitera en krona och vid andra försöket kom det paketet fram.

    /Jonas

  7. #7

    Standard

    Verkar som det tar betydligt längre än va det brukade från kina. För nått år sen gick det oftast på en 1,5vecka. Nu tar det minst ett par veckor. Läste att dom har betydligt fler säkerhetskontroller så det stoppar upp.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Möhhh....

    Hobby "King" anlitar Singapore Post nu. Inte för kvaliteten på deras service, utan för att det är billigt, precis som med det mesta de gör. Spelar ingen som helst roll att de skickade ens grejor direkt, det dröjer med frakten lik förbannat.

    Har ett paket på väg från HK central med Singapore Snail Post. Statusen har varit "processing at air transit center" i 13(!) dygn nu.

    13 dygn... Whiskey Tango Foxtrot?!?

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Beställde ett paket från hk Tyskland och ett från hk international i mitten av förra veckan båda kom i tisdags . Samma frakt tid från Tyskland som Kina dock inget vanligt fenomen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Statusen har varit "processing at air transit center" i 13(!) dygn nu.

    13 dygn... Whiskey Tango Foxtrot?!?
    Är uppe i 18 dygn på mitt med samma status så ta en kölapp

  11. #11

    Standard

    15 dygn sen min order från HK skickades och gick att spåra (in transit) men har ännu ej lämnat kina.. Har inga större förhoppningar på att få se grejorna innan semestern är slut..

    Ibland är det nog värt att lägga lite extra på frakten.. tog den billigaste.

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ibland är det nog värt att lägga lite extra på frakten.. tog den billigaste.
    ...alternativt lägga några extra kronor på priset och handla från Sverige eller i vart fall inom EU och få prylarna på 1--3 dagar...och numera ofta till lägre fraktkostnad än från Hongkong.
    Roger

  13. #13

    Standard

    Jag försöker handla från EU butiken.
    Levereras normalt på en vecka.
    Tyvärr har de begränsat sortiment så det går inte alltid..

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    ...alternativt lägga några extra kronor på priset och handla från Sverige eller i vart fall inom EU och få prylarna på 1--3 dagar...och numera ofta till lägre fraktkostnad än från Hongkong.
    Roger
    Grejorna är hobbyking exlusiva och finns inte på EU varuhuset heller

  15. #15

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Eller så är man inte intresserad av att betala det hutlösa priserna som svenska handlare tar för tex 2mm guldkontakter. Prisdiffen mot HK är ofta 5-10x dyrare på såna små saker.

  16. #16

    Standard

    Jag har ett paket ifrån hk som postades 1 juni. Fick dispatch status 10 juni sen har det varit helt dött! Malaysia post är ju helt värdelösa! Beställde ifrån goodluck buy med billigaste frakten hk post, tog ca 10 dagar!

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  17. #17


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Eller så är man inte intresserad av att betala det hutlösa priserna som svenska handlare tar för tex 2mm guldkontakter. Prisdiffen mot HK är ofta 5-10x dyrare på såna små saker.
    Helt OK synsätt - men då är det inte heller läge att klaga på långa leveranstider som vissa gör. Var och en gör helt klart sitt val men vad jag ville säga var att det ofta finns alternativ inom EU där leveransen i regel är avsevärt snabbare.
    Roger

  18. #18

    Standard

    Tracking via singapore funkar asdåligt eller rättare sagt inte alls, har 2st beställningar från HobbyKing, 1 dag emellan. Mitt ena paket står fortfarande endast som mottaget hos dem men inget mer. Söker jag det andra får jag inte fram något alls och dessutom Idag när brevbäraren kom förbi hade jag en avi för att hämta mitt paket från posten, den utan fungerande tracking, första beställningen har inte kommit än...
    Flottan:
    PM300 - ZMR 250 Clone - RC Naze32 Explorer Tricopter v3 - Iconic-X FPV v2 - Iconic-X FPV v1 - Simple Tricopter 2.0 - FY Y6 - Bix3 - WingWing 84

    Min jutjub å Nylleboken

  19. #19

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    149
    Jobb
    Ljusbågstekniker
    Klubb
    Silvervingen

    Standard

    ta inte SCS express då orden är över 100 dollar får betala extra inom eu land .fick betala 403kr extra frakt

  20. #20


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vire Visa inlägg
    ta inte SCS express då orden är över 100 dollar får betala extra inom eu land .fick betala 403kr extra frakt
    403 kr EXTRA frakt ? Nu får du nog förklara lite bättre - vore intressant att höra. Talar du om "extra" fraktkostnader eller momskostnader ?
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •