Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: Eagle tree vector

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Henke.a Visa inlägg
    humm är lite sugen på just denna kombon, qav400 och vector Snyggt filmat btw!
    Tackar!
    Gjorde efter min kompis önskan en liten Miami Vice 80 tals hyllning också med :

    och en oklippt båt-följa-sekvens:


    Det är kul själva film delen också att försöka bli bättre, otroligt vad olika resultat man kan få med samma film material beroende på musik, klipp etc.

    Här mina settings, flygningen nu med gimbal gjorde jag som sagt i 2D mode.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	97,3 KB 
Id:	46776

    Min qav400 och vector kommer definitivt få fortsätta flyga ihop!
    Senast redigerat av administrator den 2014-07-28 klockan 10:08.

  2. #22
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Snygga filmer
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Snygga filmer
    Tack! Kul göra lite roliga grejer för sina vänner, blev väldigt uppskattat! Miami Vice är aldrig fel

  4. #24

    Standard

    Läge att uppdatera tråden. Har nyss fått hem 2 vectors efter att ha blivit rekommenderade dem av en god vän som jag litar på. Den ena skall gå till mitt Gryphon GD-6 bygge och den andra till att gör qav400 lättare o enklare. Intrycken än så länge är att den är väldigt enkel att sätta upp jämfört m naza. Behöver ingen dator/platta/iPhone utan det räcker med skärm/goggles. Den nya antennen verkar väldigt effektiv. När jag satte igång systemet inomhus märkte jag att den hittade 12-14 satelliter på mindre än 10 sekunder. Utomhus 20+. Den nya antennen ser inte bara gps utan också glonass. Skall testflyga om ett par timmar och återkommer med rapport. Vore kul att testa systemet på en 250 eller mindre. Det är väldigt kompakt.

  5. #25

    Standard

    Du blir nöjd med valet, jag har den till både flyg och kopter. Föredrar den till flyg faktiskt, till kopter föredrar jag zerotech.

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlägg
    Du blir nöjd med valet, jag har den till både flyg och kopter. Föredrar den till flyg faktiskt, till kopter föredrar jag zerotech.
    Intressant. Har själv bara erfarenhet av xaircraft superx och naza. Vad ser du som fördelar med zero över vector?
    Bifogar ett par bilder som illustrerar hur kompakt systemet är.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	116,5 KB 
Id:	57242
    Senast redigerat av Boystoys den 2016-02-21 klockan 20:06.

  7. #27

    Standard

    Zero är en ren kopter kontroller och det finns inte dess like i stabilitet. Vector kan du stoppa i allt, vet dock inte om det går till helikopter, och du kan flyga iväg direkt efter installation med Vector

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlägg
    Zero är en ren kopter kontroller och det finns inte dess like i stabilitet. Vector kan du stoppa i allt, vet dock inte om det går till helikopter, och du kan flyga iväg direkt efter installation med Vector
    Ok. Är det inte zero som har dubbla system, dessutom?

  9. #29

    Standard

    Första provflygningen. Sanslöst stabil i loiter mode och jag älskar osdn. Verkar vara ett bra köp.

  10. #30
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Har en vän m Vector och den verkar riktigt riktigt bra! Att man kan ändra det mesta på fältet också utan en pc är en klar fördel mot ex cc3d!!!

  11. #31

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boystoys Visa inlägg
    Första provflygningen. Sanslöst stabil i loiter mode och jag älskar osdn. Verkar vara ett bra köp.
    Kul att du är nöjd!
    Jag flyger vector i flyg och i multísar med version 1 som inte har den nya gps pucken. De är ok men har ganska dålig precision i loiter så min fråga är: Är den nya pucken så mycket bättre? Kan man uppgradera v1 till v2? Någon som vet och har jämfört?
    /Göran

    Såg nu att det finns uppgradering men undrar fortfarande om någon har jämfört irl
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Var hittade du uppgraderingen? Är själv väldigt intresserad. Råkade köpa en beggad quad från en handlare med hela vectorpaketet, men med en V1. Helt värdelös, anser jag. Brukar få mellan 10-15 sats på balkongen med mina APM-gps, men kommer max upp i 4 st med V1. testat i flera timmar totalt med olika försök med isolering, koppartejp, bort med störande kamera, vtx, stömkablar, mottagare. Ingen skillnad.

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Kul att du är nöjd!
    Jag flyger vector i flyg och i multísar med version 1 som inte har den nya gps pucken. De är ok men har ganska dålig precision i loiter så min fråga är: Är den nya pucken så mycket bättre? Kan man uppgradera v1 till v2? Någon som vet och har jämfört?
    /Göran

    Såg nu att det finns uppgradering men undrar fortfarande om någon har jämfört irl

  13. #33

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Har beställt på Autopartner. Beräknad levereras 3 veckor.
    Finns på lager från USA men frakten är för hög så det lönar sig inte. Jag får 7-9 sats på flygfältet med v1:an
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Har beställt på Autopartner. Beräknad levereras 3 veckor.
    Finns på lager från USA men frakten är för hög så det lönar sig inte. Jag får 7-9 sats på flygfältet med v1:an
    Ok, trodde du menade att man kunde uppdatera FW. Ja, jag köpte min från Autopartner också, men han hade ingen V2 inne för tillfället. Han rekommenderade den begagnade quadden istället med Vector och GPS V1 som skulle fungera, men jag kommer aldrig ur RTH-läget med 4 sats. Har skickat flera mail, men inte fått svar ännu. Jag beställde min GPS V2 från (se länk) med billig frakt. 520kr totalt.

    https://www.rc-log.co.uk/customer/account/

  15. #35

  16. #36

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    Ok, trodde du menade att man kunde uppdatera FW. Ja, jag köpte min från Autopartner också, men han hade ingen V2 inne för tillfället. Han rekommenderade den begagnade quadden istället med Vector och GPS V1 som skulle fungera, men jag kommer aldrig ur RTH-läget med 4 sats. Har skickat flera mail, men inte fått svar ännu. Jag beställde min GPS V2 från (se länk) med billig frakt. 520kr totalt.

    https://www.rc-log.co.uk/customer/account/
    Hej
    Jag hann beställa av Autopartner innan jag såg ditt köp...
    Vore bra om du hinner flyga med din v2 och jämföra före mig och ge ditt omdöme här på forumet.
    Jag har flera vector som jag kommer att uppgradera om v2 funkar bra
    /Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Vore bra om du hinner flyga med din v2 och jämföra före mig och ge ditt omdöme här på forumet.
    Absolut!

    Fick kontakt med Autopartner. Gjorde ett större test i perfekta förhållanden, långt från störande objekt. Fick 8 sats efter 10 min, men tappade och sjönk till 7 och någon gång till 6. Tycker inte det känns stabilt. Flyger ju gärna utan stark sol och blå himmel, vad händer då?

  18. #38

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Jag verkar ha något bättre resultat än du... Får alltid hugg på fler än 6 sats oavsett var.
    Beställde just en v2:a från rc-log. Tack för bra tips! De verkar vara heltäckande på Eagle Tree prylar[emoji106]
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  19. #39

    Standard

    När jag kör med v1, har dock inte v2, så ligger jag och snittar på 11-14sateliter. Kan det vara så att det är varierande kvalité på hos pucken som gör att det varierar så?

  20. #40

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    I så fall är det illa[emoji107]. Däremot kan den lätt störas av rx ledningsdragning och monteringsskugga etc.
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •