Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Kalibrering av ny gimbal

  1. #1

    Standard Kalibrering av ny gimbal

    Har fått hem en ny gimbal till quadrokoptern som jag ska försöka få och fungera ordentligt.

    Första testet, har gjort lite grundinställningar så den fungerade bra när man bara gick runt med den men när jag flög vart det en hel del vibrationer.


    Andra testet, inställningarna känns lite bättre, lite mindre vibrationer, från 2:20 och en liten bit framåt ser det hyffsat bra ut.


    Imorgon blir det och ändra lite mer inställningar och testa vidare.
    Senast redigerat av mackar den 2014-06-28 klockan 00:00.

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Nu verkar det vara helt vindstilla men annars är det jättebra i film 2
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard

    Gimbalen verkar fungera bra ju, få bort lite mer vibrationer från quaden så blir det kanon!

    Verkar dock som att kameran är rollad lite till vänster under hela flygningen, är det medvetet? och klipp 2 är filmat i 60 fps men nedskalat till 30 eller hur?

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kvaddcopter Visa inlägg
    Gimbalen verkar fungera bra ju, få bort lite mer vibrationer från quaden så blir det kanon!

    Verkar dock som att kameran är rollad lite till vänster under hela flygningen, är det medvetet? och klipp 2 är filmat i 60 fps men nedskalat till 30 eller hur?
    Grejen är att jag inte tror att det är vibrationer från quadrokoptern, när jag kör med kameran monterad direkt på quaden så har jag inte såna vibrationer. Yes kameran var lite rollad till vänster, var inte tänkt så utan follow mode är inte färdigconfad.

    Ja filmad i 60fps och slowad till 30, tycker jag brukar se vibrationerna mer då.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Nu verkar det vara helt vindstilla men annars är det jättebra i film 2
    ja det var vindstilla men jag är inte nöjd eftersom jag har massa småvibrationer fortfarande.

  6. #6

    Standard

    Testflög igen känns ännu bättre men fortfarande en del vibrationer, imorgon blir det och balancera motorerna med propellrar på

  7. #7
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Hur har du monterat gimbalet?
    Ser ut som att du har svaj i hela upphängningen alt. väldigt obalanserad drivlina.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Hur har du monterat gimbalet?
    Ser ut som att du har svaj i hela upphängningen alt. väldigt obalanserad drivlina.
    Sitter såhär

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    testa att spänna buntband runt upphängingsgummina för att minska rörelsefriheten, tycker ofta man får problem med svaj från sådana kuddar
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    testa att spänna buntband runt upphängingsgummina för att minska rörelsefriheten, tycker ofta man får problem med svaj från sådana kuddar
    Ska testa det. Bytte orginalbollarna mot Tarots bollar eftersom de flesta få bättre resultat med dem, balancerade motorer med proppar på igår så i eftermiddag ska jag testa lite hjälper inte det så blir det till och testa med buntband.

  11. #11

    Standard

    Balanceringen hjälpte rätt mycket, det känns dock som att antingen gimbalfästet eller mian ben på quaden förstärker vibrationer för jag hade ingen jelloeffekt när kameran satt direkt på chassiet.

    Men nu är jag iallafall rätt nöjd nu blir det att fixa lite finjusteringar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •