Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ball iaktagelse - TBS Core Pro med GPS

  1. #1

    Standard Ball iaktagelse - TBS Core Pro med GPS

    Jag fick min TBS CORE PRO med GPS från Skånehobby i går och flög första gången i dag.
    När jag landade såg jag (vilket jag borde sett om jag ens läst manualen ordentligt) att "summary screen" visade
    FLEW LIKE A GIRL: YES/NO.

    Jag skrattade när jag tänkte på hur "manliga" majoriteten av RC communityn är. Det är ju skönt att få känna sig manlig genom att titta i en OSD när man sitter i en solstol på en åker med FatShark brillor på huvudet och en stor klöverantenn som sticker upp i luften. Väldigt alfa

    I vilket fall som helst funkade TBS CORE PRO med GPS precis som förväntat. Jag fick fixa lite med en kabel till TBS DISCO PRO, sen bara funkade allt.
    Alla kablar var med i mitt paket.
    EzUHF >> CORE PRO
    VTX ut på DISCO PRO >> CORE PRO (fick ändra lite i ena kontakten)
    TBS Current Sensor >> Core Pro
    Core Pro >> VTX
    Core Pro lyckades jag sätta på bredkant bredvid gimbal-dämparen med en strap runt dämpar-armen och Core Pro.

  2. #2

    Standard

    Vill skaffa en OSD till min Disco Pro och kikar på TBS Core Pro. Det jag inte riktigt förstår är om det går att använda den befintliga GPSen (har Naza M, ej V2 men med V2 programvaran). I TBS Core Pro manualen står det så här:

    We have developed a conversion adapter which allows you to use existing gear you might already have, e.g. DJIGPS puck or EzUHF GPS.





    Men hittar inte någon sådan. Förstår på andra forum att något skulle släppas i augusti men verkar inte ha kommit än. Det kanske ändå blir lika dyrt med dessa tillbehör för att koppla på befintlig GPS som att köpa TBS Core Pro inklusive den tillhörande GPSen...

    Kör du med dubbla GPSer? Har du lust att ta några kort på din installation, hur det är gjort och vart de är placerade? Stod i manualen också att det var i stort sett plug and play, ingen lödning behövs. Stämmer det?

    Tack för hjälpen

  3. #3

    Standard

    På min Disco Pro har jag två GPSer. Nazan's sitter på pinnen i centrum och TBS Gps sitter på höger bakre arm precis där armen möter kroppen. Jag har lyckats flytta in min Core Pro i taket ovanför Nazan i min quad. Jag skall ta bild i morgon.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •