Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Bygga min egen quadcopter (nybörjare)

  1. #21

    Standard

    Ah, va nice. Då slipper man hela den biten med programmeringen. Va skönt.

    Jo, det fattade jag precis. plockade på mig den här http://www.rctimer.com/product_1056.html

  2. #22

    Standard

    Håller själv på å planerar min första quad så kommer följa tråden, blir nog så att jag köper delar lite då och då så kommer ta tid innan jag kan flyga.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Välkommen till hobbyn! Grymt kul flyga quads och fpv är en extra dimension sedan ! Jag tycker också begagnad marknaden på detta forum är mycket bra för att hitta prisvärda delar för att hålla priset nere. Ex en begagnad sändare kan man spara en hel del på relativt nyköp.

  4. #24

    Standard

    Gött där Jimel, det är väldigt roligt och jag tror jag har plockat ihop allt mitt nu för beställning.

    Tack så mycket Sebastian och det ska jag definitivt komma ihåg när jag behöver något mer senare

    Har bara en sista fundering nu när jag ska göra min beställning på Hobbyking.com.
    Det står följande:

    *It is important you give us a valid phone number.

    Phone number format does not include country code and should be a cell/Mobile Phone.
    HobbyKing.com will not be held responsible for undelivered parcels if the phone number is incorrect.

    Jag antar att jag ska skriva mitt nummer som vanligt då eller 0707-xxxxxx och inte +46707-xxxxxx fast utan bindestrecket då. 0707xxxxxx / +46707xxxxxx

  5. #25

    Standard

    Ja skriv som vanligt, är till transportören i Sverige om det går med något annat än posten

  6. #26
    nimmiss avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    34
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Luleå

    Standard

    Glöm inte att köpa till extra armar och propellrar så du slipper vänta på nya om olyckan skulle vara framme. Eftersom man använder m2.5 kan det vara bra att köpa hem någon extra uppsättning av skruva t.ex

    http://www.ebay.com/itm/10-9Grade-Mo...item43c936d635

    Om man får panik så kan man köpa dem via kjell & co men med vanlig skalle
    http://www.kjell.com/sortiment/el/el...0-delar-p89070

    En skruvmejsel med T8 är bra att ha eftersom skuvarna normalt har det (vissa kina har även haft T6/T7)

  7. #27

    Standard

    Bra tips där, men nu är allt redan beställt så får hoppas det inte blir någon olycka hehe Skulle de bli en så får jag väl ta och beställa sakerna då eller kanske snart då. Men nu väntar jag bara på att allt ska komma ner i brevlådan

  8. #28
    nimmiss avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    34
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Luleå

    Standard

    Köp även en extra ESC och motor, fick smaka själv då jag bara hade köpt 4 motorer så nu blir det till att beställa extra motorer.

  9. #29

    Standard

    Jag beställde 5 motorer och 5 esc, så en extra fick det bli. Får la köpa fler sen om det behövs

  10. #30
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Hej.

    Har bygget tagit fart än?
    Eller väntar du på grejer från HK?

    mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

  11. #31

    Standard

    Hej där! jodå, tänkte precis gå in och fråga lite grejer. Allt är hemma och allt är ihopbyggt. Kräver bara en massa finjusteringar i kk 2.1.5 kortet så att den ska flyga som den ska. Men än så länge ganska stabil men en del oscillation som måste bort.

    Men jag kör ju på de motorerna som jag länkade i börjat, esc och 10x4.5 prop med ett 3s 3300mAh 35c-70c batteri och får bara ca 4-5 min flygtid och batteriet blir skållhett.
    Hela kittet väger 1280g. Jag trodde ju att jag skulle få ut ca 10-15 min flygtid men inte då.

    Batteriet kanske blir så varmt eftersom jag inte riktigt slutar flyga när kk2 kortet varnar för lågt batteri (10.5v) utan fortsätter att flyga lite till tills den piper utav bara f*n.

  12. #32
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Bilder eller film?

    Jag hoppas någon annan kan hjälpa dig. Är själv newbie på detta.

    Mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

  13. #33

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-07-22 01.00.18.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	108,4 KB 
Id:	46750Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-07-22 01.00.45.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	121,8 KB 
Id:	46751Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-07-21 15.00.27.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	46752Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-07-18 16.18.11.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	180,3 KB 
Id:	46753
    Bilderna har 11x4.5 prop på men dem funkade inte så bra så bytte till 10x4.5 istället som fungerar superbra. Testade även 9x4.5 men dem va nästan dåliga som 11x4.5.

  14. #34
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Snygg!!!!
    Väldigt avis på landstället. Måste själv fixa något liknande.

    Mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

  15. #35

    Standard

    Tackar tackar
    Det är väldigt fint det landstället. Blir ett bra skydd för kameran då inget kan röra den pga benen och de röda armarna.

    Jag ändrade på vibrationsplattan också så att den hänger under istället. Kameran hänger upp och ner under plattan istället. Kommer ifrån prop lite mer.

  16. #36

    Standard

    Ett annat litet problem är också att när man drar fullgas eller kraftig gas så vill han gärna dra till höger i rudder/yaw. Kan det bero något på att själva motorerna inte är lika? Tre av dem beter sig likadant medans den fjärde inte gör det. De tre är väldigt trögsnurrande medans den fjärde är väldigt lättsnurrande. Det är inget batteri kopplat nu.
    Senast redigerat av eXtreme den 2014-07-23 klockan 11:36.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •