Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Walkera qr x350 pro och devo 10

  1. #1

    Standard Walkera qr x350 pro och devo 10

    Hej! Har en walkera qr x350 pro och en devo 10, men när jag flyger och drar spaken mot mig så åker den mot mig oavsett om det är är baken eller fronten eller sidan eller andra sidan som är mot mig! Jag vill ha det så att fronten rör sig framåt när jag drar den framåt och att den rör sig sidled när jag drar den sidled, vet någon hur man får av det där läget?

  2. #2
    derikssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    20
    Klubb
    Bollnäs Modellflygklubb

    Standard

    Du har IOC (Intelligent Orientaton Control) läget aktiverat. Jag har Devo7 och på grund av kanalbrist blev jag tvungen att gå in via Mission planner och avvaktivera IOC. Du har ju 10 kanaler så det borde sitta på någon av dina vippor.

  3. #3

    Standard

    Hmm, jag lyckas inte hur drar man av via mission planer?

  4. #4
    derikssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    20
    Klubb
    Bollnäs Modellflygklubb

    Standard

    På min med Devo7 så gick man in och bytte funktion på kanal 7 från "Super Simple" till "Do nothing".
    I ditt fall så tror jag ändå att man borde kunna ha denna funktion aktiverad eftersom du ju har kanaler över.

  5. #5

    Standard

    Det är så att det finns en sån spak men jag har pillat så mycket på kontrollen så den spaken byteder nåt annat nu!, vet du hur man återställer hela radion?

  6. #6
    derikssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    20
    Klubb
    Bollnäs Modellflygklubb

    Standard

    Tyvärr inte Devo10.. Du får helt enkelt sätta dig ner och gå igenom kanaltilldelningarna så fixar det sig

  7. #7

    Standard

    Hejsan! Har gjort exakt som det stod i bruksanvisningen+ kontaktat walkera och gjort som dem sa men likförbaskat får jag inte bort det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •