Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 71

Ämne: Varning för produkt från - RCflight.se

  1. #41

    Standard

    flunk var köper du dom där usb kontakterna
    Med vänlig hälsning Uffe

  2. #42

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    @uffe40

    Ebay! Lång leveranstid men bra pris. Har köpt från lite olika säljare.

  3. #43

    Standard

    Tack henke2, du är grym!

    Här framgår tydligt måtten 3 +0.04/-0,05 resp 6,8 +0,04/-0,05.
    Rätt snäva toleranser mao för att inte belasta honkontakten.

    Så vad tror ni, skulle ni riskera att använda RC-flights kontakt med måtten 2,3 x 6,1 i er nya GoPro Hero 3+ kamera?

    Det verkar som stämman är ganska överens om att RC-flights kontakt är olämplig och att deras bemötande i mitt fall inte var lämpligt.
    Jag kommer kontakta RC-flight igen och ge dem en chans att kompensera för de oangelägenheter de satt mig i genom användning av deras produkt.

    Återkommer med svar.
    Senast redigerat av halsingejocke den 2014-07-10 klockan 14:34.

  4. #44

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag tycker du verkar hantera detta helt rätt (sakligt, sansat och korrekt), och att produkten förefaller vara undermålig.
    En kompensation vore på sin plats.

    Tillverkaren har helt enkel struntat i att sätta dit metallhöljet, så produkten är inte vad den borde vara.

  5. #45

    Standard

    Tack flunk för support och dina bidrag med bilder och tips på alternativa lösningar!

  6. #46

    Standard

    halsingejocke.

    Släng upp en bild på din kontakt om du har fått tillbaka den så andra vet vad de ska akta sig för.

  7. #47

    Standard

    Det är samma typ av kontakt som rcnisse postade tidigare. Jag lägger upp hans bild då jag redan returnerat min. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GoProVideoKabel.jpg 
Visningar:	389 
Storlek:	30,4 KB 
Id:	46600

  8. #48

    Standard

    RCflight kompenserar mig enl. nedan.

    "Hej,
    Här kommer en presentkod på 200 kronor som kompensation för för kabel + frakt + lite extra."

    Tack för det RCflight.

  9. #49

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    [emoji106]

  10. #50

    Standard

    Mina utgifter i samband av den förstörda GoPro-kameran uppgår till ca 500kr exkl den nyttjandetid som uteblev då kameran reparerades.
    RCflight vill kompensera detta med att betala ut ett presentkort på 200kr.
    Att de dessutom i ett senare mail fortfarande hävdar att kontakten hade "perfekt passform" vittnar bara om dåligt tekniskt kunnande. Det är väl redan ganska uppenbart, med stöd från de tekniska dokument som framlagts här på forumet.

    Jag returnerade den felaktiga kontakten vilket i detta då gör 200-79=121kr - 2 x frakt a 14 = 93 kronor
    93 kronor i kompensation (presentkort) mot mina faktiska kostnader om 500 kronor.



    "Hej.


    Vi har ersatt dig för kontakt, frakt och övriga utlägg.
    Var nöjd med detta. Inte många handlare som skulle vara så generösa som vi är.

    MVH

    RCFlight.se
    Fredrik Gunnarsson"

    Jo Fredrik, 93 kronor är generöst för en förstörd GoPro kamera.

    Och:

    "Du har i kontakt med oss angett att det var fel i kontakten och att den hade fel passform.

    Vi fick tillbaka produkten som vi testade.
    Vi provade fungerade funktionen med vår egen GoPro kamera och fann inga fel. Det fungerade som det ska och passformen var perfekt.

    Kabeln skickades tillbaka dig och vi har dessutom kompenserat dig med 200 kr som Goodwill, vilket är mer än varans värde.

    Hos oss anser vi att ärendet är avslutat då vi kompenserat dig trots att vi inte fann något fel på produkten.

    Vill du i alla fall gå vidare kan jag bara hänvisa till ARN. Du hittar hur du går vidare här:
    http://www.arn.se/Konsument/Hur-jag-anmaler/


    Med vänlig hälsning
    rcflight.se

    Micael Wäxby"



    Att man fortfarande hävdar produktens goda funktion är pinsamt och att man sedan pratar goodwill...ja, jisses.

    Jag tänker inte lägga mer krut på detta och har redan skaffat en ny mer tekniskt insatt/pålitlig leverantör av RC-utrustning.

    Hoppas ni får en fortsatt fin sommar och att ert flygande bringar många sköna timmar.

    Hälsningar Joakim

  11. #51

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Ironin i mitt tidigare inlägg framgick kanske inte...

    Deras produkt verkar fullständigt felaktig och en sån låg kompensation för en trasig kamera är ganska så kass...

  12. #52
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Sorgligt beslut av RCflight, därmed har de sålt sin sista pryl till mig och jag som precis tänkte beställa batterier. Den beställningen går till någon annan, jag vill bara handla av handlare som tar ansvar för produkterna de säljer.
    Ken

    Citat Ursprungligen postat av halsingejocke Visa inlägg
    Mina utgifter i samband av den förstörda GoPro-kameran uppgår till ca 500kr exkl den nyttjandetid som uteblev då kameran reparerades.
    RCflight vill kompensera detta med att betala ut ett presentkort på 200kr.
    Att de dessutom i ett senare mail fortfarande hävdar att kontakten hade "perfekt passform" vittnar bara om dåligt tekniskt kunnande. Det är väl redan ganska uppenbart, med stöd från de tekniska dokument som framlagts här på forumet.

    Jag returnerade den felaktiga kontakten vilket i detta då gör 200-79=121kr - 2 x frakt a 14 = 93 kronor
    93 kronor i kompensation (presentkort) mot mina faktiska kostnader om 500 kronor.



    "Hej.


    Vi har ersatt dig för kontakt, frakt och övriga utlägg.
    Var nöjd med detta. Inte många handlare som skulle vara så generösa som vi är.

    MVH

    RCFlight.se
    Fredrik Gunnarsson"

    Jo Fredrik, 93 kronor är generöst för en förstörd GoPro kamera.

    Och:

    "Du har i kontakt med oss angett att det var fel i kontakten och att den hade fel passform.

    Vi fick tillbaka produkten som vi testade.
    Vi provade fungerade funktionen med vår egen GoPro kamera och fann inga fel. Det fungerade som det ska och passformen var perfekt.

    Kabeln skickades tillbaka dig och vi har dessutom kompenserat dig med 200 kr som Goodwill, vilket är mer än varans värde.

    Hos oss anser vi att ärendet är avslutat då vi kompenserat dig trots att vi inte fann något fel på produkten.

    Vill du i alla fall gå vidare kan jag bara hänvisa till ARN. Du hittar hur du går vidare här:
    http://www.arn.se/Konsument/Hur-jag-anmaler/


    Med vänlig hälsning
    rcflight.se

    Micael Wäxby"



    Att man fortfarande hävdar produktens goda funktion är pinsamt och att man sedan pratar goodwill...ja, jisses.

    Jag tänker inte lägga mer krut på detta och har redan skaffat en ny mer tekniskt insatt/pålitlig leverantör av RC-utrustning.

    Hoppas ni får en fortsatt fin sommar och att ert flygande bringar många sköna timmar.

    Hälsningar Joakim
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #53

    Standard

    Vid en snabb Googling av kabeln som trådskaparen hävdar är felkonstruerad hittar man åtminstone 300 säljare som säljer kabeln över hela värden. Då tycker jag det är lite besynnerligt att man inte kan hitta fler som skrivit om problemet eller påpekat det vid någon reviews av kabeln. Den enda jag hittat som klagar på kabeln ifråga är halsingejocke. Hur tolkar man det?

  14. #54


    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    123
    Klubb
    Eslövs MFK, RFK Gripen,

    Standard

    Tolkar inget, blir bara trött när man man återkommer 8-10 dagar senare och fortsätter trada om samma kabel/firma.
    Vi har inte glömt klagomålet, du behöver inte vara orolig.

  15. #55
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag har bara blivit väl mött av RCFlight som visat sig som en kundvänlig handlare mot mig. Han erbjöd sig byta ett fartreglage för att det inte fungerade med 2S LiPo, jag använde det i stället till 3S Setup så det gjorde inget för mig. Men han erbjöd sig byta ända, riktigt kundvårdande bemötande. Jag forstätter att handla av RCFlight för jag gillar dem.
    mvh //Fredrik
    fredrik

  16. #56

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Vilka fler säljer kabeln utan det yttre metallhöljet?

  17. #57
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Jag har bara blivit väl mött av RCFlight som visat sig som en kundvänlig handlare mot mig. Han erbjöd sig byta ett fartreglage för att det inte fungerade med 2S LiPo, jag använde det i stället till 3S Setup så det gjorde inget för mig. Men han erbjöd sig byta ända, riktigt kundvårdande bemötande. Jag forstätter att handla av RCFlight för jag gillar dem.
    mvh //Fredrik
    Har precis samma uppfattning för egen del , i de fall de skickat fel grejor eller saker slutat fungera har de snabbt åtgärdat detta och skickat ersättningsprylar och de skickar grejor föredömligt snabbt , jag har även nämnda kontakt som jag använder flera ggr per vecka sen 1 år tillbaka utan problem , de har ett väldigt stort sortiment och att de skulle ha fullt ansvar för varenda liten pryl och kunna ha koll och testa allt förefaller orimligt. Man kanske har lite ansvar själv att bedöma - har den här produkten tillräcklig kvalité för att jag ska använda den ? Sen kan jag bara beklaga att Jocke drabbats och känner sig orättvist behandlat för en summa som i denna hobbyn kan för mig personligen kännas försumbar.

    Jag kommer också fortsätta handla av Rc flight då jag inte har något att klaga på tvärtom
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  18. #58
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Vilka fler säljer kabeln utan det yttre metallhöljet?
    Tarot har en liknande http://www.cnchelicopter.com/servlet...3-Video/Detail
    här är en exakt likadan http://www.unmannedtechshop.co.uk/go...fpv-cable.html

    Jag säger inte att det inte bör vara ett metallhölje vilket förmodligen är det bästa alternativet för exakt passform , de flesta som fanns när jag köpte min var med en stor plastkontakt som inte funkade med den gimbalen jag hade då av utrymmesbrist och jag behövde en slimkontakt
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  19. #59

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Tarots kabel är designad för deras gimbal, där skruvas kontaktkortet fast i gimbalen med medföljande skruv.

    Återigen, kabeln saknar metallhölje, jag skulle inte använda den. Funkar fint såklart ända tills det blir ett ryck i kabeln, då ryker mittpinnen i plast som sitter i GoProkameran...

    Misstänker att tanken även med den aktuella kabeln är att den ska monteras i nån gimbal, liknande Tarots, något som inte framgår i produktbeskrivningen.

    Småsaker att tjafsa om, ja, kanske det, men kabeln är inte bra. Punkt.

  20. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Vilka fler säljer kabeln utan det yttre metallhöljet?
    Här har du en länk till 120 olika affärer som säljer kabeln ifråga.
    https://www.google.com/search?tbs=sb...iw=960&bih=477

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •