Jag har dålig erfarenhet av RCflight.se och deras mottagande och hantering av en skräpprodukt de sålde till mig och som de säljer på sin web-site.

Köpte en kontakt till min nya GoPro Hero3+ för att använda denna som FPV.
Kontakten visade sig vara någon billig kinatillverkning och höll inte de yttre fysiska mått en mini-usb skall hålla. Kontakten mätte 2,3mm istället för 3mm resp 6,1 ist. för 6,8mm.

Detta gör att mittre stiftet i honan får ta upp hela belastningen om man vickar på kontakten. Mittstiftet är inte designat för detta och gjorde att mittstiftet på min nya GoPro Hero 3+ gick av.

Första svaret från RC-flight var:

"Vi skriver att den passar till 3:an dock inte 3+ på sidan"

Sen skriver man, trots att jag beskrivit att kontakten inte håller standardmått och därför belastar mittstiftet:

"Det var inne en kund i butiken igår med en 3+ black.
Vi testade kabeln, eftersom han skulle köpa en sådan.
Den passade till 100%, inga som helst problem att den gick trögt eller nåt.
Så jag förstår inte riktigt vad som är fel med din??

Returnera sladden så får vi titta på den."

Återigen beskriver jag problemet och önskar få måtten på deras kontakter de har i lager för att verifiera om jag bara fått ett "måndags" exemplar.

Svaret som följer:

"De vi testade hade perfekt passform.
Varken för lätt eller trögt."

RCflight är uppenbarligen inte tekniskt informerade om måttstandardet och kan beskriva måtttoleranser utan skjuter lite från höften. "Perfekt passform"

Jag har fått extrakostnader för reparation av min 10-dagar gamla Gopro Hero 3+ och dessutom inte kunnat använda den på över 10-dagar pga av den kina-kontakt RCflight.se säljer i sin butik.

När jag senare skickar tillbaka kontakten kommer följande svar:

"Nu har jag fått tillbaka din kabel.

Har provat med min egen GoPro och passformen är perfekt.
Har tagit bilder på detta om du vill ha bevis.

Dvs. Inget fel på kabeln, jag skickar tillbaka den till dig idag.

Hur du lyckats förstöra USB kontakten på din kamera är för mig en gåta.
Vår produkt är i alla fall inte orsaken, då passformen är perfekt."

Detta trots att det uppenbart är att måttoleranserna är helt fel.

Köp inte denna kontakt av RCflight.se och varför handla med en firma som kör en sån attityd mot kund?