Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 71

Ämne: Varning för produkt från - RCflight.se

  1. #21

    Standard

    Rcflight har kunnat svara på hans fråga om dom övriga usb kontakter höll samma mått för det var väl det han frågade om,,

  2. #22

    Standard

    Blandar inte in mig i diskussionen om rcflight men värt att nämna är att det inte är en ''normal'' mini usb då den har fler pins. Det går tex inte att få video out från en normal usb kabel.
    http://rcexplorer.se/diy/2012/11/diy...deo-out-cable/

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    För mig verkar butiken i fråga ha lite dålig koll på packningen av sina paket om man läser tråden med artiklar saknas eller felleverans. För mig är det viktigt att kunna lita på att det man beställt kommer och inget annat. En förklaring från butiken i ärendet hade kanske varit på sin hand, jag själv hade blivit irriterad om jag bara fått tillbaka kabeln utan närmare diskussion och förklaring om varför den inte passar. Det kanske är så att kunden skall ha en annan kontakt för att bli nöjd.

    Jag bryr mig inte om detta är en nyregistrerad medlem eller inte, det är bra att lyfta en sådan här tråd om förstås båda sidorna tar del av det hela och lär sig hur sådana här reklamstioner skall hanteras i framtiden.
    ken

    Ps. se länken som NEU skickade i förra mailet. Ds
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24

    Standard

    Helt riktigt som NEU kommenterar. Om man följer länken däremot så ser man hur en mini-usb skall se ut. Den har ett yttre metalliskt hölje som säkerligen håller spec. mått och därför inte belastar mittstiftet.
    RC-flights kontakt är en billig kinaprodukt med ett yttre hölje av plast som inte håller måttet.

    Tack Kenneth E. och uffe40

  5. #25

    Standard

    Har handlat flera gånger från RCflight och är jättenöjd med bemötandet. De få gånger någonting har felat har de skött sig exemplariskt. Det finns däremot en handlare som inte sköter sig speciellt snyggt som annonserar i detta forum men jag hänger inte ut dom bara för att jag kan. De kommer att självdö med tiden tillsammans med andra oseriösa aktörer. Något slags naturligt urval skulle man kunna kalla det...

  6. #26

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Rent spontant kan jag nog hålla med om att produkten är undermålig baserat på det man ser på produktbilden och av din beskrivning (avsaknad av metallhöljet).

    Är det så att metallhöljet helt enkelt skippats blir det helt fel yttermått på kontakten och all belastning hamnar på kamerans kontakt. Jag hade inte ens använt en sådan kontakt om jag råkat köpa den, men det är kanske en annan historia.
    Rcflight borde, OM det nu är så att kontakten är fel, sluta sälja den.
    Jag kan tycka att de borde gett pengarna tillbaka och någon form av rimlig kompensation, OM det nu är så att kontakten är fel.

    Jag säger inte att jag vet men ibland antar folk en jävlig dryg ton redan från början när de kräver ersättning och garantier för ditten och datten. I såna lägen kan jag förstå att handlare är dryga tillbaka. Observera att det inte nödvändigtvis är så i det här läget, jag vet egentligen ingenting om fakta i just detta fall.

    Bara ventilerar vad jag tycker...

  7. #27

    Standard

    Det är bra flunk, tack för lite objektivt bemötande. Mitt första mail till RC-flight:

    "Hej Beställde en USB kontakt för min nya Gopro hero3+ som jag fick igår. Tyvärr så gick kontakten i kameran sönder av er kontakt. USB-kontakten från er är 2,3mm istället för orginal miniUSB som är 3mm. Detta gör att att kontakten glappar och bryter mittstödet i kamerans USB. Jag kommer att undersöka om detta täcks av Garantin för kameran. Hur gör jag med den felaktiga USB-kabeln? Och vad händer om detta inte täcks av kamerans garanti? Mvh xxxx"

    Ganska vänligt med tanke på att min helt nya GoPro gått sönder för att jag litat på att produkten från RC-flight höll bra kvalitet.

  8. #28
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Att påstå nedan och att jag inte skulle vara objektiv tolkar jag på gränsen som påhopp , jag har bara förklarat hur jag personligen blivit bemött och att nämnda kontakt funkat för mig i snart ett år och kan bara beklaga att den inte gör det för dig , jag handlar över hela världen när det behövs och det händer att vissa grejor inte funkat som jag tänkt och då får man ta beslutet om man ska använda den eller då reder jag ut det eller slutar handla där om jag blir tråkigt bemött .

    Kan ju fråga sig hur många som sitter i knät på RC-flight här inne.

    Uffe40 verkar iaf vara objektiv och har dessutom teknisk kompetens att förstå problematiken.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #29

    Standard

    Är inte direkt kunnig på GoPro Hero3+ men det ser ut som det är olika kablar till GoPro Hero3+ och den vanliga GoPro Hero3. Den kabeln som RCflight.se säljer där står att den är till GoPro Hero3 och din modell var väl +. Bara en tanke, kanske helt fel.

  10. #30
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag tycker det säljs för mycket Kina skit i detta land och därför tycker jag också att de som säljer dåliga grejor skall stå för inte bara den dåliga detaljen utan också för det den fördärvat.
    Det finns ARN att vända sig till och det tycker jag du skall göra efter att ha pratat med RCflight först.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #31

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    hmm vad gör arn för nytta i detta land.
    har vänt mig dit en enda gång och det hjälpte inte nått.

    jag får säga min version , handlaren sin version vi får inte se varandras sedan tas ett beslut som inte kan överklagas man kan ju gissa hur det går.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #32

    Standard

    Här ser man skillnaden jag menar på GoPro Hero3+ och GoPro Hero3. Ser ut som där är 5 hål i mitten på Hero3+ men inga i mitten på Hero3. Hero3+ till höger.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	S1020040.JPG 
Visningar:	405 
Storlek:	50,1 KB 
Id:	46572Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hero+.png 
Visningar:	422 
Storlek:	96,5 KB 
Id:	46573

  13. #33

    Standard

    Så det hela var en miss/missförstånd? *Rycker på axlarna*... =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #34


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ARN hanterar f ö bara ärenden överstigande ett visst belopp och denna kabel är nog inte tillräckligt dyr. F ö verkar det ju nästan som det ev kan vara ett missförstånd men oavsett så bör ju RC Flight lösa detta.
    Roger

  15. #35

    Standard

    Tack för infot rcnisse. RC-flight har bekräftat att kontakten passar även till 3+.

    Citat:
    "Det var inne en kund i butiken igår med en 3+ black.
    Vi testade kabeln, eftersom han skulle köpa en sådan.
    Den passade till 100%, inga som helst problem att den gick trögt eller nåt.
    Så jag förstår inte riktigt vad som är fel med din??"


    Det sitter mini-USB på båda kamerorna och en mini-USB skall hålla 3,0x6,8mm enl. std.
    Senast redigerat av halsingejocke den 2014-07-10 klockan 01:49.

  16. #36

    Standard

    Nog tycker jag också att rcflight bör vara lite mer hjälpsamma än att bara skicka tillbaka kabeln.
    Om det nu är så uppenbart att det är fel på kabeln.

    Har TS testat att maila GoPro och försöka få en spec på kabeln därifrån?

    Att det säljs mycket kinaskit beror ju på att det är det som alla vill ha, när kabeln finns för en 20del av priset på ebay så tycker ju alla att de svenska handlarna är skitstövlar som bara lägger på en massa vinst. Som skattesystemet är uppbygt i sverige så behövs det väldigt stora påslag innan det blir pengar över. Att det finns så många hobbyhandlare som gör vinst på att sälja småprylar är för mig nästan otroligt.

  17. #37
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    http://www.usb.org/developers/docs/ecn1.pdf

    För att slippa gissa så visar sid 25 i dokumentet (märkt 107) en ritning på kontakten. Det är nog i det närmaste en standard vi kommer.
    Superhero

  18. #38

    Standard

    Då provar vi en annan teori. Varför är där en stor platta runt kontakten är det meningen att den skall sättas fast med kardborre eller något annat för att stabiliseras?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GoProVideoKabel.jpg 
Visningar:	224 
Storlek:	30,4 KB 
Id:	46574

  19. #39

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Gopro 3 och 3+ har likadana kontakter. Följer samma standard men de jag har ser ut att ha kontakter från olika tillverkare. Är inte exakt lika men de standardiserade måtten är givetvis desamma.

  20. #40

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    "Standard", de har ju fler stift än en vanlig mini usb eftersom man utnyttjar bägge sidor av mittstiftet och får tio poler istället för fem.
    Så här ser en av de kontakter jag har ut:



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •