Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Behöver tips på model!

  1. #1

    Standard Behöver tips på model!

    Tjena, har en LÄNK över då jag rev min elcykel och tänkte att jag skulle ha den i ett flygplan. Tänkte mig ett 3D plan men vad för modell kan va passande? Gillar så klart när det är löjligt med kraft men det ska ändå gå att flyga lungt med.
    Har redan 2st 5000mah 5cell så kör dom i serie för 10cell. Vill gärna kunna använda dom med men inget måste.

    Min favorit är Edge 540 med red bull målning men det är ju inte så lätt att hitta.

  2. #2

    Standard

    Kanske blir overkill med motorn, lite halv dålig på motor storlek på plan men en 50 cc kanske?
    http://www.hab.se/red-bull-edge-540-...147-c-445.aspx
    Klubb: Falu RFK

  3. #3

    Standard

    Har kollat på den men står ju ingen tillverkare och vill gärna läsa några reviews. Blir inte klok på vad min motor motsvarar för cc vilket gör det hela svårare (ingen erfarenhet av bensinare).

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ta reda på vilken storlek och varvtal din motor orkar dra på med de cellerna, så kombinerar vi den med lämplig modell. Tror dock på något mellan 2 -2.4 spw, dock inte kanon prestanda.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Har kollat på den men står ju ingen tillverkare och vill gärna läsa några reviews. Blir inte klok på vad min motor motsvarar för cc vilket gör det hela svårare (ingen erfarenhet av bensinare).
    HAB har varit med i branchen länge så det är säkert bara för dig att ringa och prata med dom så kan du nog få mera kött på benen både vad det gäller tester och lämplig elmotorstorlek (om din passar bra).
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  6. #6
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Tillverkaren av motorn ger rätt bra info
    http://www.emaxmodel.com/views.asp?hw_id=34
    Plan 9-13 kg


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	27163128.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	25,8 KB 
Id:	46569

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	27163143.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	35,1 KB 
Id:	46568

    mvh //Fredrik
    fredrik

  7. #7

    Standard

    Det som freddan posta är samma som jag hitta. 11kg drag borde funka bra på en 7-8kg 50cc kärra. Såg att aircpro hade samma edge fast bra mycket billigare. Skulle va kul att hitta en utländsk säljare för att se hur mycket mer den kostar i Sverige.

    Detta blir ett projekt till vintern. Fixar med ny bil som slukar pengar så måste ligga lågt ett tag.

  8. #8
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    En begagnad kärra på 2.4m vore perfekt (50cc).
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #9

    Standard

    Jepp det är vad jag hade tänkt mig. Ska hålla koll om jag hittar något nu på ripa.

    Skulle någon ha ett 50cc 3D plan över och ska till ripa så skicka mig ett pm!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •