Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Kraschade min F450 igen :-(

  1. #1

    Standard Kraschade min F450 igen :-(

    Vet fan vad som hände, precis som första gången så känns det som att jag tappade styrförmågan över den.



    Efter ca 50 sekunder så tiltar den lite åt höger men gåller fortfarande som position, efter en stund börjar den flyga mot mig, provade att växla till Atti mode men det vart ingen skillnad, tyvärr damp den ner precis vid en liten träupphöjning så en arm, två proppar, ett batteri och lite annat smått rök :-(

  2. #2

    Standard

    Vad är det som piper?
    Har du rätt "blink"? grön gps lock osv..
    Använder du voltage protection?
    Har du gjort dansen för gps kalibrering och fått rätt ljussignaler?
    Har du kompenserat för gpsen i nazan på rätt sätt? (placering)
    Hur va den i manuellt läge?

    Mvh Henrik
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  3. #3

    Standard

    Vad är det som "flaggar till" nere till vänster vid 0:56? Är det en vindstrut? =)

    Det börjar ju pipa mitt i allt och när det slutar pipa så lägger den iväg och kraschar.
    Kan Nazan pipa? En ESC kan väl inte få en motor att pipa som snurrar?

    Om den tiltar åt höger och håller position så innebär det att det blåser. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Kompensation för gpsn i nazan är rätt. Det är jag som har byggt den en gång i tiden. ��

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Henke.a Visa inlägg
    Vad är det som piper?
    Har du rätt "blink"? grön gps lock osv..
    Använder du voltage protection?
    Har du gjort dansen för gps kalibrering och fått rätt ljussignaler?
    Har du kompenserat för gpsen i nazan på rätt sätt? (placering)
    Hur va den i manuellt läge?

    Mvh Henrik
    Pipet är en tracker som ska börja pipa när den inte känner av radiosignal, den sitter dock på kanalen jag använder för pitch på gimbalen och eftersom jag inte styr gimbalen någonting under flygningen så börjar den pipa. Brukar inte använda ljudet iallafall normalt så jag har den hellre på gimbalkanalen än och riskera att den stör någonting på en kanal för styrningen.
    Ja jag hade grön blink och enl. osdn hade jag 10 satteliter när jag startade.
    Hann inte testa i manuellt.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Vad är det som "flaggar till" nere till vänster vid 0:56? Är det en vindstrut? =)

    Det börjar ju pipa mitt i allt och när det slutar pipa så lägger den iväg och kraschar.
    Kan Nazan pipa? En ESC kan väl inte få en motor att pipa som snurrar?

    Om den tiltar åt höger och håller position så innebär det att det blåser. =)
    Det man ser vid 0:56 är yttersta delen på landningsstället. Det var i stort sett vindstilla så det var inte därför den tiltade.

  7. #7

    Standard

    Men om den säger att den tappar kontakten med radion så¨kan ju inte det vara bra eller? den börjar ju först efter 40 sek och sedan tystnar den när den börjar röra sig mot dig.. låter skumt i mina öron men vet inte vad det är för pryl å andra sidan..
    När den kraschar är helt okontrollerbar eller styr du delvis? är det du som sänker gasen?
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Henke.a Visa inlägg
    Men om den säger att den tappar kontakten med radion så¨kan ju inte det vara bra eller? den börjar ju först efter 40 sek och sedan tystnar den när den börjar röra sig mot dig.. låter skumt i mina öron men vet inte vad det är för pryl å andra sidan..
    När den kraschar är helt okontrollerbar eller styr du delvis? är det du som sänker gasen?
    den börjar pipa när det inte kommer några signaler från mottagaren och eftersom jag inte försöker styra kameran under flygningen så börjar den pipa.

    Att den tystnar sen beror nog bara på att jag kom åt styrningen av kameran när jag försökte få kontroll över den.

    Nu är allt ihopmonterat igen så jag ska testflyga ikväll, kommer köra utan gopro + gimball för att mnimera kostnaderna ifall det blir krasch igen

  9. #9

    Standard

    Men trackern borde inte larma så läge servot har signal från mottagaren, oavsett om du rör den kanalen eller inte på radion.
    Jag skulle starkt misstänka radio / mottagar problem och göra en noggrann "range test" före nästa provflygning.

    /Jonas

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Men trackern borde inte larma så läge servot har signal från mottagaren, oavsett om du rör den kanalen eller inte på radion.
    Jo det gör den.

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Jag skulle starkt misstänka radio / mottagar problem och göra en noggrann "range test" före nästa provflygning.
    kommer göra ett range test men som sagt, trackern börjar pipa även om man har mottagning men inte rör kanalen.

  11. #11

    Standard

    Bytte alla trasiga delar idag, kollade alla kontakter så de satt ordentligt, flyttade GPS:en lite och konfigurerade om NAZAn, monterade FPV grejer + miniOSD så jag kan se vad som händer under flygningen och kalibrerade om kompassen.

    Vid provflygningen märkte jag att den låste GPS satteliterna snabbare än innan och den betedde sig helt OK, ska köra ett par testflygningar till innan jag vågar montera dit gimbal + gopro.

  12. #12

    Standard

    Hoppas att det löste sig nu då
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •