Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Hur ofta flyger du?

  1. #1

    Standard Hur ofta flyger du?

    När började du flyga?
    Hur ofta flög du förr?
    Hur ofta flyger du nu?

    Jag började flyga 2007 (flugit 7 år), flög då som mest 5 gånger i veckan, nu flyger jag knappt 3 gånger i månaden (17 ggr i år).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ja du Ålänningen, jag har något högre rating.

    Det brukar bli tre dagar i veckan ibland fler, beroende på tjänsteresor, varje gång blir det 3 starter minst om jag inte laddar emellan. Flyger 90% fpv, annars kan det bli fler starter än så, men antalet dagar är nog i genomsnitt samma.
    När jag började, på min 12 årsdag ute på mrfs fältet, jag är 48.
    Ken
    Senast redigerat av Kenneth E den 2014-07-15 klockan 05:31.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    pga jobb så har det minskat drastiskt men försöker ändå flyga minst 3 ggr i veckan, just nu ganska mycket fokus på f3k
    men även en stor del fpv, har flugit ca 30 min med min 250quad fpv idag.
    för ett par år sedan så hade jag vissa perioder då vädret va bra och jag hade tid över då tror jag att det va nån gång jag kom upp i flyg varje dag i 22dagar i sträck , flög endast helikopter då .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    När började du flyga?
    - Ca 5 år sedan, coax heli som blev CP heli och sedan skumvåfflor
    Hur ofta flög du förr?
    - Blir mer på sommaren, mest på grund av tillgång på ljus men flyger även vintertid när vädret är OK. Men under högsäsong 3-10ggr i veckan.
    Hur ofta flyger du nu?
    - Samma frekvens, en bra dag kan jag gå ner med en full laddning LiPos och ett par flygplan och köra en stund, sedan gå hem och byta mot en heli och köra det en stund. Tvättdagar är bra, då blir det gärna 4 flygpass samma dag och lite laddning mellan (gångavstånd till mitt flygfält)
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    När började du flyga?

    2006, först heli, sedan plan. Hade "uppehåll" 2009-2013, då jag flög endast nån gång om året. Började på allvar igen 2013 med plan & multicopter.

    Hur ofta flög du förr?

    När jag var ny, 20-30 starter/vecka

    Hur ofta flyger du nu?

    10-15 starter per vecka. Har precis varit på semester och körde 21 starter med lilla FPV-quaden veckan innan.

  6. #6
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Började karriären smått en bit in på 2000 talet. Men blev mer seriöst för 2 år sen ungefär.

    Förr blev det nästan aldrig. Idag försöker jag komma iväg en gång i veckan. Vissa veckor blir det oftare.

    Mvh Henrik

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Började för exakt 20år sedan med en hobbex metanol trainer som flögs en gång hade ett rätt långt uppehåll och började med helisar för 3 år sedan. Flög varenda dag då men nu är det svårt att få tid tyvärr.

  8. #8

    Standard

    Började förra sommaren. Flög min lilla miniseglare kanske 5-ggr.
    Flög Min TT Trainer60 vid ett tillfälle, startade inte själv första gången men landade själv. Andra gången startade jag själv men då fick jag motorbortfall och slog av nosen och landningstället. Går att laga men jag har andra maskiner med högre Prio.

    I år har jag flygit miniseglaren 3ggr, tredje gången fick den närkontakt med en björk så mottagaren pajjade och motorn lossnade. Har flygit Min Precedent T180 Trainer 2ggr. Och min Libelle kanske 4ggr.

    Det blåser här alltid. Har nog inte varit mer än 5 kvällar i sommar när jag skulle vågat flyga trainern. Och nu är det nog så mycket avåt ute på fältet så det blir svårt att vara där på kvällen om man skulle komma ifrån.

    Har letat Hangställen som en idiot men det är klent med sånt och blåser alltid åt fel håll

  9. #9
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Vill minnas att jag började med radiostyrning 1970-71. Var med o bildade Växjö Rc-72? Reste o bodde mest utomlands 74-77 men fortsatte flyga både här och där. På nittiotalets början var det öststaterna som skulle ha sin beskärda del av utveckling. Därefter så blev det Sverige med en del busflyg samt lite skalaflyg typ DartKitten som för övrigt ska få en DAMO i nosen. Fokker DVII och en Pica Spit som ska få sina el-ställ inopererade. Har haft det mesta. Viking,flera Vagabonder, Mustfire name it. annars föll jag för elflyg nu när man kan tala om effekter i batterierna. Både EDF:er, WW2 o segel.
    Mogge

  10. #10

    Standard

    Flög min Libelle igår igen. Blåste lite mindre då så det ick bra. Trainern tror jag hade varit rätt nervös i blåsten.

  11. #11
    LIPs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 320
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Numera statsanställd med ålderns rätt.
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Började med modellflyg som 10 åring, byggde och flög lite sporadiskt med friflyg och lina och nosade på radioflyg fram till 1978 då jag lät mitt segel och motorcert falla. Har sedan dess flugit ganska frekvent med radio och i första hand F3B-segel, som jag tävlade ganska många år med. Numera mest motormodeller och El-segel. Nu när vädret tillåter är vi ett gäng pensionärer som träffas onsdagar ca 10.00 och flyger, samt onsdagskvällar och söndagseftermiddagar.

    Besöker också upp till 3 meetings per år.
    /Lasse

    Modellflygare sedan 1952

    Fullskalaflygare åren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

  12. #12

    Standard

    jag började den 7/7 i år och flyger ca 10 gåger om dagen, dock bara i min lilla hubsan men är fast så varför har man inte börjat tidigare? finns ingen bra förklaring för jag har dreglat över radiostyr sen jag föddes på 70 talet, tar nog steget fult ut denna gång

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Började med en F450 Quad Copter för ett år sen, slutet av juni.
    I början gav jag mig fasen på att alltid gå ut å tömma accarna varje dag efter jobbet för att bli bättre och bättre. Jag flyger fortfarande nästan lika mycket.
    ________________________________________
    Mina maskiner

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •