Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: HobbyKing var generösa!

  1. #1
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard HobbyKing var generösa!

    Historian kort.

    Jag beställde en del mini-quad och FPV utrustning från HK international 6/6 till ett värde av 270$.

    17/6 var ordern i UK (europa transport-hub), och där fastnade den för en Customs Hold Random Check tillsammans med en massa andra paket från HK. Jag fick då en PayPal faktura på 20€ för tull och admin avgifter vilket jag betalade.

    20/6 hade de fått pengarna och jag trodde jag skulle få mitt paket strax.

    Någon dag senare får jag mail från HK som säger att de inte kommer kunna leverera paketet pga tull-strul och återbetalar mina 270$ och jag inleder en diskussion om de 20€ som jag också har betalat. De säger att de skall återbetala även den tullen.

    17/7, idag får jag mail från HobbyKing att tullen har släppt min order och den kommer levereras. Men som ursäkt för den långa förseningen kommer jag inte behöva återbetala de 270$!


    De 20€ som HK skulle återbetala... tror inte jag skall bråka om dem.

    (nästan) Gratis FPV quad!! WHOOP!


    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  2. #2


    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    123
    Klubb
    Eslövs MFK, RFK Gripen,

    Standard

    Plötsligt händer det

  3. #3
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Och sedan vaknade Fluf, och upptäckte att allting bara var en dröm...

    // F
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  4. #4
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rc9 Visa inlägg
    Plötsligt händer det



    Paketet är inte i mina händer ännu... Men allt tyder på att den är här strax nu Pengarna har jag redan fått. Till och med Anthony Hand har personligen varit involverad i ärendet.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  5. #5
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    I dag kom posten och knackade på dörren

    En gratis miniquad med lite Orange RX saker till



    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  6. #6

    Standard

    Det där tycker jag låter lite för bra för att vara sant? Men är det sant får man gratulera. För över 1 månad sedan så reklamerade jag ett fartreglage som inte fungerade nyinköpt vid leveransen. Reglaget kostade 13 dollar. Dels var det en lång och utdragen process att få igenom reklamationen, dels har inte Hobbyking levererarat utbytesreglaget än. Flera brev har man däremot skickat mig, dels för att tala om att det kan ta 6-39 dagar innan man skickar den, dels för att tala om fartreglagets olika stadier i hela processen, vilket irriterar mig. Denna kommunikation ter sig mest bara löjlig och onödig därför att det enda jag är intresserad av är att få fartreglaget hemskickat till mig så snabbt som möjligt. Påtalade för Hobbyking vår klimatmässiga situation här i Norden och att om det tar 39 dagar så är sommaren för modellflygare här i Norden i stort sett slut. Det är ju på sommaren som modellflygare har som mest behov av de prylar man beställer. Mao man vill ha grejorna snabbt efter beställning!. Tyvärr har Hobby King på tok för långa leveranstider på vissa beställningar och det verkar inte som att man förstår att säsongernas längd ser lite olika ut beroende på vart på jorden beställaren bor. Bor man i Phoenix Arizona så är det väl säsong 365 dagar om året medans om man bor i Sverige så är det i bästa fall säsong 39 dagar om året.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Beställde ett flygplan med tillbehör för runt $270 (kanske en magisk summa)från varuhuset i holland. Tog en jäkla tid så jag mailade supporten och så påstod dom att paketen inte hade blivit uthämtad i tid så den hade gått tillbaks till Holland. Fick välja om jag ville få paketen igen eller pengarna tillbaks. Jag valde pengarna och i samma vecka kom paketen med min edge 540 och alla tillbehör noll koll hos hobbyking men bra för mig

  8. #8
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Bara att säga grattis till dig.
    En film på fpv quadden??

    Mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •