Godkväll!

Jag kör en Tricopter byggd löst efter RCExplorer, Tiger MT3508 motorer, 10*4.5 propellrar, Afro ESC, 4S Lipos och en gammal APM 2.5 flightcontroller. Den har funkat bra i ett halvår nu.

Efter det senaste missödet (prova inte ut ny propellerstorlek i halvstorm) så fick jag laga några buntband. Men när jag provkörde lite så såg jag att en av motorerna inte svarade på full gas som de andra, istället för att stiga rakt upp på tiltade tricoptern något vid fullgas.

Måsta vara ESC kalibrering, så jag kalibrerade om mina tre ESC, Och nu började de verkliga bekymren.

Tricoptern blev så svag att den nätt och jämt lyfter från marken vid full gas, detta med samma komponenter som tidigare givit den raketliknande prestanda...

Kollade loggar i APM, Throttel-IN går mellan 0-1000, throttel-Ut mellan 0-800 (förmodar att det är normaliserat för att se bra ut i diagrammen). Trottel-UT är maximerat till 80% av APM för att ha reservkraft att jobba med för att stabilisera.

Tidigare hovrade den på c:a 30% gas.

Har kalibrerat om ESC tre gånger, både genom flightcontrollern och direkt till mottagaren. Ingen ändring. Har också provat med andra batterier och propellrar.

Jag är helt ställd. Vad f-n kan det vara??