Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Den ultimata termik-kärran med el-motor.

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    149
    Klubb
    ÅLLEBERGS MODELLFLYGKLUBB

    Standard Den ultimata termik-kärran med el-motor.

    Jag har idag hämtat min nya modell. En AVA Pro El 4,000 mm (3,980).
    Någon sådan kärra har aldrig skådats i Falköping och då har jag ändå varit modell-
    flygare i över 65 år. Den var otroligt välbyggd med kolfiberbox i vingarna - kolfiber
    i bankkant och helt otroligt välklädd. Packad i en dubbel kartong och helt skyddad
    för lång transport. Nu återstår att installera servo i vingar och fena samt stabbe.
    Radio ? Min nya Jeti Telemetri förstås med termiksensor + höjdmätare.
    Hälsningar Ingemar Nabbing

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jo då, jag har varit i Ålleberg med min de senaste åren. Flög idag obegränsad termik, elmotor till 20m sedan tog termiken över till cirka 400m. En sådan flygning i liggande flygställning i gräset gav tre kvart innan man tröttnade och landade för att tanka vatten i kroppen och upp igen.

    Tyvärr önskar jag att den vore snabbare då den inte kan förflytta sig mellan blåsorna tillräckligt snabbt utan att offra en massa höjd.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Snart blir det en 3.5 - 4 m seglare för min del just nu får det bli termik med dlg. Råkade ut för någon typ av explosionstermik igår ryckte så i kärran att jag knappt lyckades hålla den och stack den massa meter vid varje varv. Låg där i 9 min för att sedan göra landning och ny start gick direkt till samma ställe, då hade bubblan rullat runt och det va samma fart ner som tidigare upp fick hämta den 20 meter utanför fältet.
    Man slutar aldrig att förundras över hur fort luften ändrar sig.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •